Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Som 15 åring fikk jeg vite min families hemmelighet. Detter er 17 år siden nå. Flere tusen mennesker viste om denne hemmeligheten, bare ikke jeg. Jeg fikk sjokk! Det omhandlet ikke noe negativt, men noe som i høyeste grad hadde med meg å gjøre. Jeg spurte en vennine, hun viste om hemmeligheten, men hadde fått beskjed om å ikke si noe til meg. Jeg hadde hørt om hemmeligeten av en person tidl., men valgte å ikke tro på vedkommende, da det hørtes usannsynlig ut. Uansett jeg føler meg lurt av mine foreldre for å ikke ha sagt det til meg. Jeg grunner på dette den dag i dag. Kommer meg ikke videre liksom.Klarer ikke å ta dette opp med mine foreldre (feig?). Hvorfor er det slik at flere tusen vet noe om deg/familien, og ikke sier noe. Jeg vil bare kutte ut all kontakt med mine nærmeste, da det er lite åpenhet akkurat på dette. Jeg spurte hvorfor ikke jeg hadde fått vite det? Det var ikke noe som egentlig var så viktig, var svaret. Ja, ha. Hva annet holdes skjult?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250070-hemmelighetet-i-familien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Og hva er den O'store hemmeligheten?

Her var det mange forslag, men det handler om adopsjon av min mor. Hvorfor en skal holde tett om noe slikt, aner jeg ikke. Jeg tror ikke at hun er datter av en berømt person. Hvordan man kan komme seg videre og tilgi, er vel det jeg egentlig var ute etter.Man føler seg litt lurt, kan jeg vel si. Selv om det ikke er tvil om at mine besteforeldre var veldig glad i oss.

Her var det mange forslag, men det handler om adopsjon av min mor. Hvorfor en skal holde tett om noe slikt, aner jeg ikke. Jeg tror ikke at hun er datter av en berømt person. Hvordan man kan komme seg videre og tilgi, er vel det jeg egentlig var ute etter.Man føler seg litt lurt, kan jeg vel si. Selv om det ikke er tvil om at mine besteforeldre var veldig glad i oss.

Skjønner ikke helt hvorfor flere tusen personer (hvem er de personene) visste det, og ikke du?

Hvordan har de fått vite det?

Har dine foreldre sagt til alle vennene dine at moren din var adoptert også ikke sie noe til deg?

Noe skurrer i innlegget ditt... det er derfor mange kødder og lavære å svare ordentlig på innlegget ditt:)

Gjest Signatura

Jeg tror at det beste er at du tror på din familie når de sier at det ikke var så viktig. De mente at det ikke var en viktig opplysning for deg å vite (som barn) og de gikk sikkert ikke rundt og tenkte på det til daglig selv heller, og bevisst sa til hverandre: "dette må vi passe på å holde skjult for Anett". Det var tydeligvis en tabbe at de ikke hadde fortalt deg dette fra begynnelsen av, siden du reagerte så sterkt på å få vite det. Det er selve hemmeligholdelsen som er problemet for deg, men hvorfor det? Hvorfor du ikke klarer å legge dette bak deg skjønner jeg ikke. Dine foreldre og besteforeldre er fortsatt dine, ingenting ville vært annerledes i oppveksten hvis du hadde visst dette. Si til deg selv at det å ikke fortelle deg at moren din er adoptert før du fikk vite det var dumt og en feilvurdering (viser det seg i ettertid). Det var ingen grunnleggende, ødeleggende tillitsbrudd som du burde bruke tid og energi på 17 år senere. Kanskje du burde snakke med noen (familien din, psykolog?) om det er andre ting i familien/barndommen/ livet ditt som er problematisk? Det virker som dette bare er en liten sak som du har blåst ut av proposjoner, kanskje det er noe du bruker som forklarng på andre problemer du kanskje har?

Men - din mor er jo din mor, uansett. Kanhende hun ikke fortalte at hun var adoptert, fordi hun ikke anså det som relevant? Hun er jo likefullt sine foreldres datter, og du deres barnebarn uansett!

Jeg kan være enig at det var dumt av dine foreldre ikke å være åpen om at din mor var adoptert, men alle gjør ting som ikke er like smart, av og til - og siden denne "hemmeligheten" ikke har noen praktisk betydning, synes jeg du skal se gjennom fingrene om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...