Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått veldig vondt nederst i korsryggen min( veldig vondt), det verker lengere opp i ryggen også, det verker når jeg sover, når jeg sitter, har problemer med å sove og får vondt i hodet hver dag pga lite søvn, jeg har vondt i lysken på begge sider når jeg går og jeg kjenner en smerte i skambeinet når jeg sitter på rompa som kommer og går.Jeg har også vondt i rompebeinene( rompe knottene) når jeg går, det føles ut som det nesten knirker litt når jeg går. Jordmoren min trodde dette var bekkenløsning og sa jeg kom til å få det veldig trasig utover, siden jeg fikk dette så tidlig (uke 16 nå)Jeg sliter med å sitte på jobben og hun sa jeg kunne få sykemelding, men jeg vet ikke om jeg har samvittighet til å være borte ifra jobben, da flere av kolegaene mine skal på ferie, og det ikke er så mange igjen her. Det er rettogslett vondt å sitte. tror du også dette er bekkenløsning? Og hvordan pleier dette å utarte seg? Blir det bare værre og værre?

Håper du kan svare meg.Skal til fysioterapaut i neste uke, hvordan finner han/henne ut hva det er som feiler meg? Hvordan tester tar han og hvordan vet han at det er bekkenløsning og kan de fast slå det for sikkert at det er bekkenløsning jeg lider av?

Håper på svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25013-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det høres ut som om du har fått bekkenløsning, det er nok ikke så mye tvil om det. Alt du beskriver, med smerter bak nederst i ryggen, i skambeinet med stråling ned i lyskene, vondt når du går, og problemer med å finne gode avlastningstillinger, er veldig typisk. Jeg er enig med din jordmor i at du bør sykemeldes, så du kan la kroppen din styre aktivitetsnivået. Det er viktig at man ikke presser seg over smerteterskelen. Det høres ut som om din samvittighet i forhold til arbeidskamerater, er noe du bør jobbe med. Du vil helt sikkert få forståelse for din situasjon. Jeg kan ikke på noen måte se at du skal være tjent med å gå på jobb med smerter, når det du mest av alt trenger, er å finne gode løsninger på hvordan du kan ta vare på deg selv resten av svangerskapet. Fint at du skal til fysioterapeut. Der vil du sikkert få gode råd om hvordan du skal forholde deg. Regn med at du ikke blir testet på noen måte som gir mer smerter. De er vant til å være forsiktige og har stor respekt for smerteterskelen, som er kroppens måte å si ifra på hvor grensen går.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25013-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-104762
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...