Gjest lurer litt på dette Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Jeg er gravid i siste trimester og i forferdelig dårlig form. På grunn av bekkenløsning har jeg vært mye i ro og nå er det nesten så jeg ikke klarer å bevege meg mer. Blir veldig fort sliten og svimmel, føler at jeg skal svime av hver gang jeg går en liten tur. Husarbeid klarer jeg ikke, både på grunn av bekkenløsning og på grunn av svimmelheten. Det føles som om jeg ikke får nok blod opp i hodet når jeg går og står, det svartner for øynene og jeg må hele tiden sette meg ned og hvile. En tur i nærbutikken er et mareritt fordi jeg føler at jeg skal svime av hele tiden, og det er ingen steder å sitte ned på vei til og fra butikken. Er dette normalt? Dette har kommet gradvis den siste måneden, og nå har jeg en måned igjen til termin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25019-gravid-og-i-d%C3%A5rlig-form/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Hvis det er så tøft for deg å gå til butikken, vil jeg anbefale deg å la det være, både p.g.a. bekkenløsningen og svimmelheten. Er det ikke andre som kan handle for deg? Når det gjelder svimmelhet, er det en ide å drikke mye, helst 3 liter om dagen. Spis regelmessig og sørg for at ikke lavt blodsukker gjøre det hele enda verre. Svimmelhet kan føre til besvimelse og det er ingen ide at du skal utsette deg for dette når du er alene utendørs. Skal du ut, så ta med deg noen du kan støtte deg til. Det er ikke unormalt å være plaget med svimmelhet i svangerskapet. Det skyldes som oftest lavt blodtrykk og det er ikke så mye man kan gjøre for å påvirke det. Man gir ikke medisiner i slike tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25019-gravid-og-i-d%C3%A5rlig-form/#findComment-104752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.