Gå til innhold

Gave til 2-åring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer kanskje litt an på kjønnet, men;

puslespill med knotter, eller store brikker (ca 6-20 brikker?),

bøker,

gåbil/vogn (så små barn elsker å drasse/trille rundt på ting oppi en vogn),

byggeklosser,

puttekasser,

biler (?),

dukker (?), dukkeklær

husdyr - tenker da på ku, hest, gris osv. (plastfigurer),

duplo,

male/tegnesaker....

Styr unna BAMSER, det er en forbaska støvsamler og ikke noe annet. ;)

Duplo. :) Gjerne med dyr, det er noen fine Zoo-serier nå. Om ikke ungen klarer å bygge ennå, så kan han/hun allikevel more seg med figurene.

Fisher Price sin "Little People" serie, der kan du velge og vrake i temaer (dyrehage, byliv, gårdsliv etc) alt etter hva du tror barnet kan ha interesse for. Fisher Price har også Ole Brumm-figurer, og så har de noen klosse/stablesett som minner om Duplo.

Bok med klaffer og lyder.

Gjest Signatura

Kommer kanskje litt an på kjønnet, men;

puslespill med knotter, eller store brikker (ca 6-20 brikker?),

bøker,

gåbil/vogn (så små barn elsker å drasse/trille rundt på ting oppi en vogn),

byggeklosser,

puttekasser,

biler (?),

dukker (?), dukkeklær

husdyr - tenker da på ku, hest, gris osv. (plastfigurer),

duplo,

male/tegnesaker....

Styr unna BAMSER, det er en forbaska støvsamler og ikke noe annet. ;)

Vær så snill, ikke tenk slik at "det kommer an på kjønnet" Vi snakker om en TO-ÅRING. Ikke rart det blir kjønnsforskjeller når man skal bli behandlet som om man har forskjellige kjønnsbestemte interesser fra baby-stadiet. (men du hadde gode forslag til gaver altså :) )

Jeg kjøpte koppesett og komfyr til en halvannen år gammel nevø under store protester fra min mann og skepsis fra guttens far. Han og storebroren på 4 leker med det hver dag, det er den mest populære leken. Så lekekomfyr, bakesett, koppestell, gryter og boller og kjeler osv. er mitt tips.

Vær så snill, ikke tenk slik at "det kommer an på kjønnet" Vi snakker om en TO-ÅRING. Ikke rart det blir kjønnsforskjeller når man skal bli behandlet som om man har forskjellige kjønnsbestemte interesser fra baby-stadiet. (men du hadde gode forslag til gaver altså :) )

Jeg kjøpte koppesett og komfyr til en halvannen år gammel nevø under store protester fra min mann og skepsis fra guttens far. Han og storebroren på 4 leker med det hver dag, det er den mest populære leken. Så lekekomfyr, bakesett, koppestell, gryter og boller og kjeler osv. er mitt tips.

Koppesett!! Det er bænkers, uansett kjønn!! :)

Beklager at jeg uttrykte meg litt klønete, for jeg mener virkelig ikke at vi skal gjøre så veldig forskjell på kjønnene fra babystadiet. MEN, det ER jo forskjell!! Selv kjøpte jeg dukke og trille mm. til min sønn. Dukken endte etter hvert opp helt _fullstendig_ maltraktert (i det skjulte, jeg oppdaget bare restene), mens trillen ble flittig brukt til å frakte støvsamlere (bamser) og andre leker rundt med. :)

Kjøper du biler til en jente, vil de nesten GARANTERT ligge urørt. Da syns jeg det er bedre å kjøpe kjønnsnøytrale leker, som jeg prøvde å liste opp. :)

Men jeg skjønner poenget ditt; jeg 'hater' også stigmatisering og prøver å jobbe mot stereotypene. Syns det blir VELDIG ensformig lek på jenter som KUN er opptatt av rosa prinsesser med glitter og stas, og gutter som KUN skal bygge eller kjøre bil. Ja, jeg jobber med barn.

Beklager at jeg uttrykte meg litt klønete, for jeg mener virkelig ikke at vi skal gjøre så veldig forskjell på kjønnene fra babystadiet. MEN, det ER jo forskjell!! Selv kjøpte jeg dukke og trille mm. til min sønn. Dukken endte etter hvert opp helt _fullstendig_ maltraktert (i det skjulte, jeg oppdaget bare restene), mens trillen ble flittig brukt til å frakte støvsamlere (bamser) og andre leker rundt med. :)

Kjøper du biler til en jente, vil de nesten GARANTERT ligge urørt. Da syns jeg det er bedre å kjøpe kjønnsnøytrale leker, som jeg prøvde å liste opp. :)

Men jeg skjønner poenget ditt; jeg 'hater' også stigmatisering og prøver å jobbe mot stereotypene. Syns det blir VELDIG ensformig lek på jenter som KUN er opptatt av rosa prinsesser med glitter og stas, og gutter som KUN skal bygge eller kjøre bil. Ja, jeg jobber med barn.

Da jeg var liten, elsket jeg å leke med biler, tog osv. Da jeg fikke en dukke i gave, kastet jeg den i søppla.

Annonse

Da jeg var liten, elsket jeg å leke med biler, tog osv. Da jeg fikke en dukke i gave, kastet jeg den i søppla.

Ja, jeg også. Så det beste er vel å se an barnet, og så kjøpe gave ut fra det. Om man ikke kjenner ungen så godt, så kan man jo gå for en litt "nøytral" men morsom gave. :)

Min datter ble glad for bilene jeg kjøpte til henne; hun fikk jo sjelden biler i gave fra andre!

Selv likte jeg ikke, i motsetning til min søster, å leke med dokker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...