Gjest Ulvinnen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har ikke sagt at du lyver. Jeg har sagt at jeg opplever det bildet som skapes som lite troverdig, men for alt jeg vet kan det stemme likevel. Og andre opplever det sikkert annerledes, noe Dark er eksempel på. Morsan brukte "gladmeldinger" i en tråd på seksualitet for ei stund siden. Om hvor bra sex folk hele tiden tydeligvis har, og at det er lite akseptert å skrive at man ikke har det, og om at man nærmest blir tiet i hjel hvis man gjør det. Altså inne på det spesielle forumet. Hele tråden ble ganske vittig, og jeg likte beskrivelsene hennes godt. Dersom du alltid beskriver mindre bra problemstillilnger i livet ditt under anonyme nick, så stemmer jo min oppfatning av "Ulvinnen" ganske bra. Det blir veldig dreid mot det i overkant positive, siden vi aldri får se noa av den andre siden. De fleste skriver vel under annet nick innimellom, når det er ting man ikke ønsker å stå frem med. Men jeg opplever altså at de fleste fremstår mer flersidige enn du (og amber) har gjort til nå. Fritt valg, men jeg har altså reagert på overpositivismen, og denne gangen valgte jeg å si noe om det. Jeg har ikke noe med det, har ikke krav på ærlighet i noen forstand - det er helt klart. Men jeg fikk/får altså følelsen av å bli holdt for narr. Det som skjer når noen hele tiden viser solskinnssiden og holder den andre siden for seg selv, sånn som du og amber altså har gjort i noen saker, er naturligvis at dere kan virke både lite gjennomtenkte og ikke så lite arrogante når dere hele tiden maler ut om hvor bra dere har det, uansett hva andre skriver. Blir jo spesielt tydelig i sånne seksualitetstråder, hvor dere hele tiden flasher hvor fantastisk dere har det på det området. Og for egen del førte det faktisk, en veldig kort periode, riktignok, til at jeg plutselig stilte spørsmål ved mitt eget forhold. Siden vi altså ikke har sex hele tiden. Jeg lurte plutselig på om vi faktisk ikke hadde det bra likevel, siden andre (ikke bare du og amber) nærmest hevdet det motsatte, og/eller la ut om sitt eget perfekte liv og hvordan gode forhold "burde" være. Nå har jeg beina ganske godt plantet på jorda, og det tok meg ikke veldig lang tid å forkaste akkurat den tanken. Men jeg tipper en del mennesker som ikke er like "nedpå", kan bli mer usikre enn jeg ble. Og det var egentlig det morsan så fortreffelig sa noe om i sin tråd. Det er ganske sjelden jeg beskriver livet mitt. Jeg bor for eksempel ikke på småbarnsforumet. Jeg er en person som ikke liker å sutre, de er det mange nok av fra før. Når jeg skriver anonymt, så er det ikke fordi jeg vil stå frem som som vellykket, men fordi de problemene vi har ville gjort det lett for eventuelle naboer, kolleger, venner og slektninger som er på dol å gjenkjenne meg. Det er ytterst sjelden jeg skriver anonymt, men som jeg sa: det hender. Har du så stort behov for å høre om min kjære tante som snart dør av kreft? Eller om min bror som er i ferd med å gå konkurs? Eller om mine nieser som daglig blir mobbet på skolen? For ikke å snakke om at søsteren min er varig skadet etter en trafikkulykke så hun ikke er i stand til å ta seg av familien sin slik hun måtte ønske? Hun har mistet drømmejobben og klarer ikke husarbeid.Og at hennes økonomi er i ferd med å gå dukken fordi forsikringsselskapet nekter å utbetale erstatning? Eller om min nevø som nesten døde under fødselen og nå har skrive/lesevansker som en følge av dette? Vel, det er sånne temaer jeg beskriver anonymt. Og som du ser, de har fint lite med mitt sexliv å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Flyttet ikke du fra mannen din i påsken? Og skrøt ikke du veldig av sexlivet ditt før det osgå? Og du har sagt at det var "tilfeldig" at du ble samboer samtidig med at du flyttet ut hjemme. Enkel matematikk tilsier at det neppe var spesielt tilfeldig. Jeg pleier ikke akkurat å "stalke" folk her inne, men du og Ulvinnen er helt geniale til å alltid presentere livene deres fra den aller beste side. Fritt valg, natuligvis, men troverdigheten deres blir jo ikke helt stålsikker. Jeg ble ikke samboer samtidig med at jeg flyttet ut. Og kanskje jeg fortalte ting i ettertid og forskøv tiden litt, så jeg ikke skulle være så gjenkjennelig. Samme kan det være. De som sitter her og fører regnskap over hvem som gjør hva hvor og når, får bare gjøre det. Deter jeg selv som vet hva som stemmer. Og jeg gidder ikke sitte her og syte, jeg er en optimistisk person som heller vil konsentrere meg om de bra tingene! :-) Så får heller andre syte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det er ganske sjelden jeg beskriver livet mitt. Jeg bor for eksempel ikke på småbarnsforumet. Jeg er en person som ikke liker å sutre, de er det mange nok av fra før. Når jeg skriver anonymt, så er det ikke fordi jeg vil stå frem som som vellykket, men fordi de problemene vi har ville gjort det lett for eventuelle naboer, kolleger, venner og slektninger som er på dol å gjenkjenne meg. Det er ytterst sjelden jeg skriver anonymt, men som jeg sa: det hender. Har du så stort behov for å høre om min kjære tante som snart dør av kreft? Eller om min bror som er i ferd med å gå konkurs? Eller om mine nieser som daglig blir mobbet på skolen? For ikke å snakke om at søsteren min er varig skadet etter en trafikkulykke så hun ikke er i stand til å ta seg av familien sin slik hun måtte ønske? Hun har mistet drømmejobben og klarer ikke husarbeid.Og at hennes økonomi er i ferd med å gå dukken fordi forsikringsselskapet nekter å utbetale erstatning? Eller om min nevø som nesten døde under fødselen og nå har skrive/lesevansker som en følge av dette? Vel, det er sånne temaer jeg beskriver anonymt. Og som du ser, de har fint lite med mitt sexliv å gjøre. Jeg har overhodet ikke noe behov for å høre detaljer, men jeg har behov for at folk viser seg som "hel ved". Og det gjør ikke folk som bare beskriver en del av livet sitt. Det gjelder her som ellers - jeg stoler ikke på, og blir ikke venn med, folk som bare deler solskinnshistoriene. Det krever mer for å få et troverdig forhold til noen, og det er temmelig illusorisk å tro at noe annet gjelder her inne enn ellers. Men man velger selv - også får man tåle de reaksjonene man får. Hvis alt du fortalte om familien din stemmer, og ikke bare er ment som eksempler, så føler jeg virkelig med deg! Det høres tungt ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg ble ikke samboer samtidig med at jeg flyttet ut. Og kanskje jeg fortalte ting i ettertid og forskøv tiden litt, så jeg ikke skulle være så gjenkjennelig. Samme kan det være. De som sitter her og fører regnskap over hvem som gjør hva hvor og når, får bare gjøre det. Deter jeg selv som vet hva som stemmer. Og jeg gidder ikke sitte her og syte, jeg er en optimistisk person som heller vil konsentrere meg om de bra tingene! :-) Så får heller andre syte. Det å vise seg som et menneske på godt og vondt, er langt fra det jeg kaller å syte. Det å vise seg som et menneske på bare godt, er for de aller fleste en skrekkelig feil fremstilling av virkeligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har overhodet ikke noe behov for å høre detaljer, men jeg har behov for at folk viser seg som "hel ved". Og det gjør ikke folk som bare beskriver en del av livet sitt. Det gjelder her som ellers - jeg stoler ikke på, og blir ikke venn med, folk som bare deler solskinnshistoriene. Det krever mer for å få et troverdig forhold til noen, og det er temmelig illusorisk å tro at noe annet gjelder her inne enn ellers. Men man velger selv - også får man tåle de reaksjonene man får. Hvis alt du fortalte om familien din stemmer, og ikke bare er ment som eksempler, så føler jeg virkelig med deg! Det høres tungt ut. "jeg stoler ikke på, og blir ikke venn med, folk som bare deler solskinnshistoriene." Nå får du slutte å sette deg til dommer over andre! Så merkelig at andre klarer å bli venn med, og stole på meg ut i fra det jeg skriver her inne når du mener det er så umulig. Ikke vet jeg hvor mye du deler, jeg har ikke lagt merke til nicket ditt bortsett fra når du angriper andre for å ha et vellykket sexliv. Men jeg føler ikke behov for å vite mer om deg heller. At du ikke tåler å lese det andre er villige å fortelle om seg selv, sier nok om deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillemarsipangris Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 "jeg stoler ikke på, og blir ikke venn med, folk som bare deler solskinnshistoriene." Nå får du slutte å sette deg til dommer over andre! Så merkelig at andre klarer å bli venn med, og stole på meg ut i fra det jeg skriver her inne når du mener det er så umulig. Ikke vet jeg hvor mye du deler, jeg har ikke lagt merke til nicket ditt bortsett fra når du angriper andre for å ha et vellykket sexliv. Men jeg føler ikke behov for å vite mer om deg heller. At du ikke tåler å lese det andre er villige å fortelle om seg selv, sier nok om deg. Enig med deg! Er forresten nicket mitt provoserende? Bør jeg gjemme dette nicket til desember? *blunke søtt* ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Enig med deg! Er forresten nicket mitt provoserende? Bør jeg gjemme dette nicket til desember? *blunke søtt* ) Er du den anonyme juledoleren? Bare pass deg, ellers trekker jeg tilbake julegavepapiret! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillemarsipangris Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Er du den anonyme juledoleren? Bare pass deg, ellers trekker jeg tilbake julegavepapiret! Nei, men jeg leste tråden, og ble litt usikker på om jeg provoserer noen med å svinse rundt med mine marsipanskinker her.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Nei, men jeg leste tråden, og ble litt usikker på om jeg provoserer noen med å svinse rundt med mine marsipanskinker her.. :-) Bare svins i vei, skinkene dine er så søte att :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Flyttet ikke du fra mannen din i påsken? Og skrøt ikke du veldig av sexlivet ditt før det osgå? Og du har sagt at det var "tilfeldig" at du ble samboer samtidig med at du flyttet ut hjemme. Enkel matematikk tilsier at det neppe var spesielt tilfeldig. Jeg pleier ikke akkurat å "stalke" folk her inne, men du og Ulvinnen er helt geniale til å alltid presentere livene deres fra den aller beste side. Fritt valg, natuligvis, men troverdigheten deres blir jo ikke helt stålsikker. "Fritt valg, natuligvis, men troverdigheten deres blir jo ikke helt stålsikker." Troverdigheten til et nick som først dukket opp 19/6 -06 er heller ikke all verdens når hun uttaler seg om hva andre har skrevet her rundt påsketider. Er du virkelig så opphengt i Amber at du har sittet og lest deg tilbake så langt i tid? Eller må du skifte nick flere ganger i året fordi du er redd for å utlevere deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Selvsagt har høyre blinklys rett i det. Så det er best du følger med på kalenderen ;-) Jeg våger ikke tenke på hvor tvilsomme vi er, som holder på nesten daglig etter å ha vært gift i godt over 10 år... Jeg sitter og grubler på hva hun mener med tvilsom. Mener hun at de som har sex daglig etter mange år er tvilsomme personer (en pussig påstand, for øvrig), eller mener hun at det er tvilsomt om folk har sex daglig etter mange år sammen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg sitter og grubler på hva hun mener med tvilsom. Mener hun at de som har sex daglig etter mange år er tvilsomme personer (en pussig påstand, for øvrig), eller mener hun at det er tvilsomt om folk har sex daglig etter mange år sammen? Jeg tror hun mener det er tvilsomt at folk har så ofte sex etter lang tid sammen. Men det var morsommere å tolke det som om personene er tvilsomme, for å skape litt debatt. Skjønt, etter at Tzatziki begynte med peronangrepene, var det ikke så festlig lenger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har ikke sagt at du lyver. Jeg har sagt at jeg opplever det bildet som skapes som lite troverdig, men for alt jeg vet kan det stemme likevel. Og andre opplever det sikkert annerledes, noe Dark er eksempel på. Morsan brukte "gladmeldinger" i en tråd på seksualitet for ei stund siden. Om hvor bra sex folk hele tiden tydeligvis har, og at det er lite akseptert å skrive at man ikke har det, og om at man nærmest blir tiet i hjel hvis man gjør det. Altså inne på det spesielle forumet. Hele tråden ble ganske vittig, og jeg likte beskrivelsene hennes godt. Dersom du alltid beskriver mindre bra problemstillilnger i livet ditt under anonyme nick, så stemmer jo min oppfatning av "Ulvinnen" ganske bra. Det blir veldig dreid mot det i overkant positive, siden vi aldri får se noa av den andre siden. De fleste skriver vel under annet nick innimellom, når det er ting man ikke ønsker å stå frem med. Men jeg opplever altså at de fleste fremstår mer flersidige enn du (og amber) har gjort til nå. Fritt valg, men jeg har altså reagert på overpositivismen, og denne gangen valgte jeg å si noe om det. Jeg har ikke noe med det, har ikke krav på ærlighet i noen forstand - det er helt klart. Men jeg fikk/får altså følelsen av å bli holdt for narr. Det som skjer når noen hele tiden viser solskinnssiden og holder den andre siden for seg selv, sånn som du og amber altså har gjort i noen saker, er naturligvis at dere kan virke både lite gjennomtenkte og ikke så lite arrogante når dere hele tiden maler ut om hvor bra dere har det, uansett hva andre skriver. Blir jo spesielt tydelig i sånne seksualitetstråder, hvor dere hele tiden flasher hvor fantastisk dere har det på det området. Og for egen del førte det faktisk, en veldig kort periode, riktignok, til at jeg plutselig stilte spørsmål ved mitt eget forhold. Siden vi altså ikke har sex hele tiden. Jeg lurte plutselig på om vi faktisk ikke hadde det bra likevel, siden andre (ikke bare du og amber) nærmest hevdet det motsatte, og/eller la ut om sitt eget perfekte liv og hvordan gode forhold "burde" være. Nå har jeg beina ganske godt plantet på jorda, og det tok meg ikke veldig lang tid å forkaste akkurat den tanken. Men jeg tipper en del mennesker som ikke er like "nedpå", kan bli mer usikre enn jeg ble. Og det var egentlig det morsan så fortreffelig sa noe om i sin tråd. "Morsan brukte "gladmeldinger" i en tråd på seksualitet for ei stund siden. Om hvor bra sex folk hele tiden tydeligvis har, og at det er lite akseptert å skrive at man ikke har det, og om at man nærmest blir tiet i hjel hvis man gjør det. " Det var ikke det som var poenget mitt - at det ikke var OK å skrive om negative ting. Tvert imot kan "klagetråder" bli ganske lange. Poenget mitt var at det forskjell på de ulike "gladmeldingene", at noen typer "galdmedlinger" blir mer bejublet enn andre typer "gladmeldinger" (altså meldinger om folk som av en eller annen grunn er fornøyd med sexlivet sitt). Man får f eks mye mer positiv feedback dersom man f eks skriver "vi bruker dildo og det er fantastisk" enn dersom man kommer med gladmeldinger som f eks "dildo er undøvendig når man har så flott mann som meg!" Jeg skrev innlegget du viser til etter at det hadde vært en tråd der en skrev at hun var meget fornøyd uten dildo, og alle kommentarene hun fikk var litt sånn "javel? fint for deg da... *gjesp*" Tilsvarende skjer ofte ved en del andre typer temaer. Dette kan derfor gi inntrykk av at man ikke burde vært så fornøyd med å klare seg uten dildo, eller analsex eller hva-det-nå-måtte-være, fordi da får man bare noen tørre "jassågitt??" til svar. Poenget mitt var altså ikke å slå et slag for dem som er misfornøyd, men å prøve å få fram at mange sikkert er superfornøyde uten å kunne krysse av alle mulige punkter på en lang liste av ting som "må" til for å ha det bra seksuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg tror hun mener det er tvilsomt at folk har så ofte sex etter lang tid sammen. Men det var morsommere å tolke det som om personene er tvilsomme, for å skape litt debatt. Skjønt, etter at Tzatziki begynte med peronangrepene, var det ikke så festlig lenger Nei, personangrep er unødvendig og ubehagelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1975881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Det å vise seg som et menneske på godt og vondt, er langt fra det jeg kaller å syte. Det å vise seg som et menneske på bare godt, er for de aller fleste en skrekkelig feil fremstilling av virkeligheten. Whatever. ;-P 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1976295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 "Fritt valg, natuligvis, men troverdigheten deres blir jo ikke helt stålsikker." Troverdigheten til et nick som først dukket opp 19/6 -06 er heller ikke all verdens når hun uttaler seg om hva andre har skrevet her rundt påsketider. Er du virkelig så opphengt i Amber at du har sittet og lest deg tilbake så langt i tid? Eller må du skifte nick flere ganger i året fordi du er redd for å utlevere deg? Nei du, jeg har ikke lest i retrospekt om amber. Amber er utrolig synlig her inne, det regner jeg med at hun vet selv. Jeg byttet nick fordi jeg brukte et anonymt i forbindelse med en følsom sak på foreldreforumet. Også presterte jeg å oute meg selv i tråden. Da hadde jeg behov for å gå i dekning, ja. Skjønner ikke helt hvorfor du hadde behov for å sjekke meg opp, men. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1976893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 "jeg stoler ikke på, og blir ikke venn med, folk som bare deler solskinnshistoriene." Nå får du slutte å sette deg til dommer over andre! Så merkelig at andre klarer å bli venn med, og stole på meg ut i fra det jeg skriver her inne når du mener det er så umulig. Ikke vet jeg hvor mye du deler, jeg har ikke lagt merke til nicket ditt bortsett fra når du angriper andre for å ha et vellykket sexliv. Men jeg føler ikke behov for å vite mer om deg heller. At du ikke tåler å lese det andre er villige å fortelle om seg selv, sier nok om deg. Jeg har aldri angrepet folk for å ha godt sexliv. Og det er jeg sikker på at du er klar over. Tøysete å prøve å gjøre diskusjonen til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1976931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Nei du, jeg har ikke lest i retrospekt om amber. Amber er utrolig synlig her inne, det regner jeg med at hun vet selv. Jeg byttet nick fordi jeg brukte et anonymt i forbindelse med en følsom sak på foreldreforumet. Også presterte jeg å oute meg selv i tråden. Da hadde jeg behov for å gå i dekning, ja. Skjønner ikke helt hvorfor du hadde behov for å sjekke meg opp, men. "Skjønner ikke helt hvorfor du hadde behov for å sjekke meg opp, men." Skjønner du ikke det? Når noen uttaler seg så bastant om hvordan jeg presenterer meg selv, og angriper Amber på en ufin måte, så føler jeg behov for å finne ut hva dette er for en person. Ikke minst siden du selv er så anonym at jeg ikke har lagt merke til deg før du begynte å gå til angrep mot dem som forteller at de er fornøyde med sitt sexliv. Jeg la for eksempel merke til hvordan du angrep Babette, uten en gang å få med deg at hun snakket generelt, og ikke om sitt eget aexliv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1976939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har aldri angrepet folk for å ha godt sexliv. Og det er jeg sikker på at du er klar over. Tøysete å prøve å gjøre diskusjonen til det. "Jeg har aldri angrepet folk for å ha godt sexliv." Det er nettopp det du gjør! Og gir oss skylden for at du velger å sammenligne deg med oss og bli usikker på om ditt eget forhold er bra nok! Du må jobbe med selvtilliten din, og måten å gjøre det på er IKKE å la det gå utover andre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1976944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 "Morsan brukte "gladmeldinger" i en tråd på seksualitet for ei stund siden. Om hvor bra sex folk hele tiden tydeligvis har, og at det er lite akseptert å skrive at man ikke har det, og om at man nærmest blir tiet i hjel hvis man gjør det. " Det var ikke det som var poenget mitt - at det ikke var OK å skrive om negative ting. Tvert imot kan "klagetråder" bli ganske lange. Poenget mitt var at det forskjell på de ulike "gladmeldingene", at noen typer "galdmedlinger" blir mer bejublet enn andre typer "gladmeldinger" (altså meldinger om folk som av en eller annen grunn er fornøyd med sexlivet sitt). Man får f eks mye mer positiv feedback dersom man f eks skriver "vi bruker dildo og det er fantastisk" enn dersom man kommer med gladmeldinger som f eks "dildo er undøvendig når man har så flott mann som meg!" Jeg skrev innlegget du viser til etter at det hadde vært en tråd der en skrev at hun var meget fornøyd uten dildo, og alle kommentarene hun fikk var litt sånn "javel? fint for deg da... *gjesp*" Tilsvarende skjer ofte ved en del andre typer temaer. Dette kan derfor gi inntrykk av at man ikke burde vært så fornøyd med å klare seg uten dildo, eller analsex eller hva-det-nå-måtte-være, fordi da får man bare noen tørre "jassågitt??" til svar. Poenget mitt var altså ikke å slå et slag for dem som er misfornøyd, men å prøve å få fram at mange sikkert er superfornøyde uten å kunne krysse av alle mulige punkter på en lang liste av ting som "må" til for å ha det bra seksuelt. Ja, jeg forsto deg for så vidt sånn som du beskrev det nå, selv om jeg ser jeg ikke helt klarte å formidle akkurat det, og i tillegg la til "slaget for de misfornlyde" for egen regning. Beklager det. Men det er noe med det at det som faktisk er normalt for de fleste, blir sett på som unormalt her inne (eller enda mer på seksualitet), og at det som ikker er normalt for de fleste, i følge statistikk og sånn, blir gjort til normen og "det riktige" her inne. Jeg synes det er problematisk, mange sliter nok med seksualiteten om de ikke skal få overdrevne sannheter slengt i ansiktet på toppen. Blir omtrent som et småbarnsforum hvor majoriteten hevdet at nattevåk med spebarn var unormalt - det normale er at de sov natta gjennom fra første dag. Dersom det fikk gjennomslag, ville det bli en del ekstra frustrerte småbarnsforeldre rundt om, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250268-hvor-gamle-er-dere-og-hvor-ofte-i-mnd-har-dere-sex/page/5/#findComment-1976946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.