Gå til innhold

Greit å gå ut/bli kjent med andre gutter?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg vil danse!

Hei!

Jeg studerer for tiden i utlandet, og kjæresten min er i Norge. Jeg ELSKER å danse, og særlig salsa/merengue og andre pardanser hvor man trenger å være to. Fikk med kjæresten på et salsakurs hjemme, men han ble ikke hekta og vi har ikke danset noe særlig etter det.

Saken nå er: jeg har begynt på dansekurs her og har blitt kjent med mange hyggelige folk - gutter og jenter. Etter dansekurset går alle ut og spiser og så går vi ut og danser.

Jeg storkoste meg sist gang- har ikke hatt det så gøy på lenge! I motsetning til i Norge er det ikke mangel på dansende gutter her.

Snakket med kjæresten dagen etter og fortalte entusiastisk hvor gøy det hadde vært. Han hørtes litt tvilende ut og etterhvert kom det: han synes det er greit at jeg går ut med mange gutter, men hvis én av guttene på kurset inviterer meg ut for å danse så er det ikke greit for min kjære. Han anser det som en date.

Jeg føler meg kontrollert og at han ikke stoler på min dømmekraft.

Vi har hatt liknende diskusjoner før: jeg har guttevenner - han har ingen jentevenner. Han synes det er greit at jeg har venner av det annet kjønn som jeg har hatt fra før, men når det gjelder å treffe nye venner har han ingen tro på at det går an å ha vennskap på tvers av kjønn.

Han har også påstått at mine guttevenner nok har vært/er interessert i noe mer.

Jeg merker at jeg blir irritert på min kjære pga. dette. Føler at han er gammeldags og kontrollerende. Han er ikke en sjalu type ellers i det hele tatt, men vi klarer altså ikke å bli enige om dette.

Hva synes dere? Er det greit å gå ut med en kompis fra dansekurset? Er det greit å få nye guttevenner når man er i et forhold?

Eller burde jeg respektere min kjæres grenser og la være? Er jeg egoist som bare tenker på mine egne grenser og hva som er greit for meg?

Fortsetter under...

Hei,