Gå til innhold

Greit å gå ut/bli kjent med andre gutter?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg vil danse!

Hei!

Jeg studerer for tiden i utlandet, og kjæresten min er i Norge. Jeg ELSKER å danse, og særlig salsa/merengue og andre pardanser hvor man trenger å være to. Fikk med kjæresten på et salsakurs hjemme, men han ble ikke hekta og vi har ikke danset noe særlig etter det.

Saken nå er: jeg har begynt på dansekurs her og har blitt kjent med mange hyggelige folk - gutter og jenter. Etter dansekurset går alle ut og spiser og så går vi ut og danser.

Jeg storkoste meg sist gang- har ikke hatt det så gøy på lenge! I motsetning til i Norge er det ikke mangel på dansende gutter her.

Snakket med kjæresten dagen etter og fortalte entusiastisk hvor gøy det hadde vært. Han hørtes litt tvilende ut og etterhvert kom det: han synes det er greit at jeg går ut med mange gutter, men hvis én av guttene på kurset inviterer meg ut for å danse så er det ikke greit for min kjære. Han anser det som en date.

Jeg føler meg kontrollert og at han ikke stoler på min dømmekraft.

Vi har hatt liknende diskusjoner før: jeg har guttevenner - han har ingen jentevenner. Han synes det er greit at jeg har venner av det annet kjønn som jeg har hatt fra før, men når det gjelder å treffe nye venner har han ingen tro på at det går an å ha vennskap på tvers av kjønn.

Han har også påstått at mine guttevenner nok har vært/er interessert i noe mer.

Jeg merker at jeg blir irritert på min kjære pga. dette. Føler at han er gammeldags og kontrollerende. Han er ikke en sjalu type ellers i det hele tatt, men vi klarer altså ikke å bli enige om dette.

Hva synes dere? Er det greit å gå ut med en kompis fra dansekurset? Er det greit å få nye guttevenner når man er i et forhold?

Eller burde jeg respektere min kjæres grenser og la være? Er jeg egoist som bare tenker på mine egne grenser og hva som er greit for meg?

Fortsetter under...

Hei,

jeg bor også i utlandet, og forstår godt hvordan du har det - selv om jeg ikke liker å danse. Men jeg liker å gå på pub og drikke øl. Heldigvis har kjæresten min hjemme en del jentevenner, så han tar ikke det ille opp om jeg stikker ut for å drikke øl eller slå av en prat på en bar når jeg bor i utlandet. Men må jo få bli kjent med nye folk, og jeg synes gutter er lettere å bli kjent med, både her jeg bor nå, og hjemme i Norge.

På den annen side snakker vi ikke så ofte på telefon (stor tidsforskjell, dårlige linjer) og jeg føler ikke at jeg har full rapporteringsplikt om hva jeg foretar meg. Jeg vet godt hvor grensen går, men øldrikking og prating må da være lov :)

Lykke til med dansingen, neppe noen som tar skade av det..

Gjest prex plutos

Jeg har vært i akkurat lignende situasjon selv. Bodde i utlandet, hadde kjæreste i Norge, og likte å gå ut å danse eller på pub. Jeg har også mye lettere å komme i kontakt med gutter, og jeg bedyret også at disse guttene bare var venner og visste at jeg hadde kjæreste hjemme.

Men desverre oppdaget jeg at mine gode venner faktisk ikke respekterte meg slik jeg ønsket og trodde. Uten å ga så mye inn på det.

Det jeg vil si med denne historien er at du VET faktisk ikke hva nye gutte-venner tenker. Kankskje de faktisk vil i buksa på deg eller er forelsket.

Det jeg gjorde var at jeg fortalte som sant var til min kjære, at JA, guttene KAN ville noe mer enn bare vennskap, OG jeg skal respektere deg og se etter signaler om de vil noe mer, for derretter trekke meg unna. MEN han kunne ikke styre livet mitt, og må kunne stole på at jeg tok det rette valget ovenfor oss.

Etter at jeg faktisk anerkjente at muligheten til at gutter kanskje ville noe mer faktisk var tilstedet så roet kjæresten min seg ned og stolte mer på meg, og så ikke på meg som naiv lengre.

Annonse

Jeg er enig med de fleste andre her - jeg hadde ikke likt det om min kjære hadde blitt buden med ut av en annen kvinne, om enn så bare for å danse. Det minner alt for mye om en date. Det er noe helt annet om man går en gjeng i følge.

Hadde du smilte og sagt med lett hjerte at det er heeeeelt greit om en ny venninne plutselig hadde bedt ham med ut på en pils?

Gjest jeg vil danse!

Jeg er enig med de fleste andre her - jeg hadde ikke likt det om min kjære hadde blitt buden med ut av en annen kvinne, om enn så bare for å danse. Det minner alt for mye om en date. Det er noe helt annet om man går en gjeng i følge.

Hadde du smilte og sagt med lett hjerte at det er heeeeelt greit om en ny venninne plutselig hadde bedt ham med ut på en pils?

Kjæresten min og jeg har en regel for når en relasjon til en potensiell venn går utover våre grenser. Regelen er at hvis det hadde vært helt greit å også ha kjæresten med seg, så er det greit å gå ut med folk. Dvs at hvis jeg godt kunne ha hatt ham med meg ut og danse (i tillegg til dansepartneren), så er det ingen "forbudte følelser" inne i bildet.

Men med en gang man føler: dette kunne han ikke ha vært med på, så er burde varsellampene begynne å lyse.

Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde følt om kjæresten min hadde blitt bedt ut av ei jente. Men en gang ble han bedt med på nachspiel med to jenter - og sa nei. Og det var jeg selvfølgelig sjeleglad for!

Allikevel mener jeg at det må være lov å gå ut og danse med bare en annen mann. Er det virkelig slik at vennskap mellom kjønn ikke eksisterer??

Gjest jeg vil danse!

Hei,

jeg bor også i utlandet, og forstår godt hvordan du har det - selv om jeg ikke liker å danse. Men jeg liker å gå på pub og drikke øl. Heldigvis har kjæresten min hjemme en del jentevenner, så han tar ikke det ille opp om jeg stikker ut for å drikke øl eller slå av en prat på en bar når jeg bor i utlandet. Men må jo få bli kjent med nye folk, og jeg synes gutter er lettere å bli kjent med, både her jeg bor nå, og hjemme i Norge.

På den annen side snakker vi ikke så ofte på telefon (stor tidsforskjell, dårlige linjer) og jeg føler ikke at jeg har full rapporteringsplikt om hva jeg foretar meg. Jeg vet godt hvor grensen går, men øldrikking og prating må da være lov :)

Lykke til med dansingen, neppe noen som tar skade av det..

Fint med svar fra en i samme situasjon! :o)

Jeg synes også det er mye lettere å bli kjent med gutter. Iallefall her jeg er nå. Og så lenge jeg vet at jeg ikke flørter og legger an på noen, og så lenge kjæresten min er den eneste for meg - så synes jeg at han burde stole nok på meg til å la meg bli kjent med andre.

Høres bra ut at dere ikke trenger å rapportere til hverandre! Det føler jeg ikke at vi gjør, altså, men det er jo naturlig å nevne ting som betyr noe når man snakker på tlf.

Gjest jeg vil danse!

Jeg ville respektert kjærestens ønske, for jeg ville ikke syntes det var morsomt om han gikk ut og danset med en annen jente alene. Det er noe annet når man går i flokk.

Men hva hvis det var hobbyen til kjæresten din som du ikke likte å være med på?

Jeg tenker også at det er mer "lov" hvis man går mange sammen (og det var jo det som skjedde med meg, har jo ikke gått alene med noen - var bare en hypotetisk situasjon), men hva hvis det er kun en som er ledig den kvelden? Ville du heller ha blitt sittende alene på rommet i din ensomhet?

Jeg prøver selvfølgelig å tenke meg inn i hans situasjon. Hva ville jeg ha følt hvis ei jente ba ham med ut og spille poker, f.eks.

Hvis jeg kunne ha blitt med hvis jeg ville, så tror jeg faktisk at det hadde vært helt greit for meg. Jeg stoler jo på ham - og det er jo meg han er sammen med, så skulle en kveld med ei anna jente velte hele forholdet vårt er det ikke mye verdt!!

Gjest jeg vil danse!

Jeg har vært i akkurat lignende situasjon selv. Bodde i utlandet, hadde kjæreste i Norge, og likte å gå ut å danse eller på pub. Jeg har også mye lettere å komme i kontakt med gutter, og jeg bedyret også at disse guttene bare var venner og visste at jeg hadde kjæreste hjemme.

Men desverre oppdaget jeg at mine gode venner faktisk ikke respekterte meg slik jeg ønsket og trodde. Uten å ga så mye inn på det.

Det jeg vil si med denne historien er at du VET faktisk ikke hva nye gutte-venner tenker. Kankskje de faktisk vil i buksa på deg eller er forelsket.

Det jeg gjorde var at jeg fortalte som sant var til min kjære, at JA, guttene KAN ville noe mer enn bare vennskap, OG jeg skal respektere deg og se etter signaler om de vil noe mer, for derretter trekke meg unna. MEN han kunne ikke styre livet mitt, og må kunne stole på at jeg tok det rette valget ovenfor oss.

Etter at jeg faktisk anerkjente at muligheten til at gutter kanskje ville noe mer faktisk var tilstedet så roet kjæresten min seg ned og stolte mer på meg, og så ikke på meg som naiv lengre.

Jeg har også sagt til min kjære at jeg blir irritert når han prøver å styre livet mitt. Føler at han ikke stoler på meg.

Jeg tenker som så at hvis jeg ikke har følelser overfor en mann, og hvis han ikke viser på noen måte at han har følelser for meg - så tar jeg det for gitt at det ikke er følelser inne i bildet.

Hvis situasjonen er den at mannen er tydelig flørtete med meg og legger an på meg, så er det jo selvfølgelig en annen sak. Da har det gått fra å være et hyggelig treff med en potensiell venn til en situasjon som ikke blir behagelig i det hele tatt.

Men er det virkelig umulig for menn å bare gå ut og ha det gøy med ei jente? De vet jo at jeg har kjæreste!

Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror at det kanskje kunne ha blitt noe på meg hvis jeg hadde villet. Men jeg vil jo ikke! Og så lenge de ikke viser sine evt. seksuelle følelser overfor meg, så orker jeg ikke å gå rundt å tenke at de sikkert vil noe mer.

Vanskelig, dette..

Jeg synes ikke det er noe galt i å gå ut med gutter, så lenge du vet med deg selv hvor grensa går. Jeg synes du skal gjøre det klart for de du går ut med at du har kjæreste, slik at de ikke får falske forhåpninger eller noe sånt.

Man kan jo ikke sitte innesperret selv om man har kjæreste som bor i et annet land. Jeg tror man må stole på hverandre og gi hverandre litt frihet.

Annonse

Vel, riktig eller ikke, i mine øyne er det snakk om jukke-oppetter-andre-dans. Jeg hadde ikke følt meg konfortabel med at jenta mi organisert kukket oppetter en kar, for så å gå ut med han. Det ville vært et overtramp i forhold til mine følelser. I lengden, om jenta mi hadde insistert, ville det trolig plaga meg såpass mye (at hun insisterte) at det ville endt med brudd.

Gjest prex plutos

Jeg har også sagt til min kjære at jeg blir irritert når han prøver å styre livet mitt. Føler at han ikke stoler på meg.

Jeg tenker som så at hvis jeg ikke har følelser overfor en mann, og hvis han ikke viser på noen måte at han har følelser for meg - så tar jeg det for gitt at det ikke er følelser inne i bildet.

Hvis situasjonen er den at mannen er tydelig flørtete med meg og legger an på meg, så er det jo selvfølgelig en annen sak. Da har det gått fra å være et hyggelig treff med en potensiell venn til en situasjon som ikke blir behagelig i det hele tatt.

Men er det virkelig umulig for menn å bare gå ut og ha det gøy med ei jente? De vet jo at jeg har kjæreste!

Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror at det kanskje kunne ha blitt noe på meg hvis jeg hadde villet. Men jeg vil jo ikke! Og så lenge de ikke viser sine evt. seksuelle følelser overfor meg, så orker jeg ikke å gå rundt å tenke at de sikkert vil noe mer.

Vanskelig, dette..

Jeg tenkte akkurat som deg. Om ikke guttene viste noe spes form for interesse så tok jeg det også for gitt at det ikke var følelser. Men jeg tok grundig feil.

Det var enn mann som jeg var venn med i et helt år før sannheten kom for en dag. Han var forelsket og ville jeg skulle drite i kjæresten min. Desverre måtte jeg kutte ut min "venn" fordi jeg kunne ikke ha slike venner som pratet stykt om kjæresten min uten å ha møtt ham.

Jeg fikk iallefall en stor overaskelse. Og desverre var det ikke den eneste.

Jeg har også innsett, etterhvert som jeg har modnet at det er faktisk ikke så vanlig å skaffe seg nye mannlige venner i slike omstendigheter. I en gruppe, ja, men alene, nei.

Fint med svar fra en i samme situasjon! :o)

Jeg synes også det er mye lettere å bli kjent med gutter. Iallefall her jeg er nå. Og så lenge jeg vet at jeg ikke flørter og legger an på noen, og så lenge kjæresten min er den eneste for meg - så synes jeg at han burde stole nok på meg til å la meg bli kjent med andre.

Høres bra ut at dere ikke trenger å rapportere til hverandre! Det føler jeg ikke at vi gjør, altså, men det er jo naturlig å nevne ting som betyr noe når man snakker på tlf.

Skjønner du ikke hvorfor det er enklere å bli kjent med gutter?

Det er fordi de håper på noe mer.

Skjønner du ikke hvorfor det er enklere å bli kjent med gutter?

Det er fordi de håper på noe mer.

Det var kanskje å generalisere noget?

Jeg tror jeg har flest guttevenner fordi jeg har en del "gutteaktige" interesser. Jeg liker heavy øldrikking, jeg liker sport, jeg liker publiv. Er heller ikke spesielt opptatt av å sitte og snakke om menn hele tiden, slik jeg ofte synes det blir når jeg prater med venninnene mine.

Guttene jeg kjenner har en litt røffere omgangsform, og det liker jeg!

Uansett - de siste 15 årene har jeg studert forskjellige steder, og hatt flere ulike jobber. På nesten alle disse stedene har jeg møtt hyggelige folk - både kvinner og menn. Jeg er vant til å etablere ny kontakter, jeg inviterer gjerne til fester og middager, og jeg elsker å gå ut på pub med en eller flere - både med nye og gamle bekjentskaper.

Det vil på INGEN måte si at jeg ønsker å ha sex med noen av disse menneskene. Men selv om jeg har kjæreste (som jeg er meget trofast) er det intet som tilsier at jeg ikke kan unne meg å bli kjent med nye mennesker - det er en del av min natur - uansett om jeg er hjemme i Norge eller i utlandet.

Takk - det var alt :)

jeg skjønner kjæresten din på en måte.. hvis ei jente hadde invitert ut typen min, og hadde visst at han hadde dame, så hadde jeg dratt dit hvor de befant seg, og gitt begge to hver sin knyttneve i trynet!

men så lenge de hadde vært flere hadde det vært litt bedre.

Hvilke land er du i?

Du har æ.ø.å på tastaturet???

Man kan få æ/ø/å på tastaturet i hvilket som helst land. Det har ikke noe med landet man er i, ikke engang med hva som står på tastene på tastaturet, men en innstilling man lett kan endre på i Windows.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...