Gå til innhold

Angst/tvangstanker for å være homofil

Anbefalte innlegg

Gjest mmmmmmmmmmmmm

Jeg er en gutt på 21 år som har i det siste halv-året hatt amgst/tvangstanker for å være homofil. Det begynte for ca et år siden da en annen gutt la ann på meg. Jeg sa at jeg ikke var interessert og gikk min vei. Frem til nytt-år var det bare en tanke som dukket opp fra tid til annen, men mot slutten av januar tok det form som en angst og senere en tvangstanke. Etter det har det bare gått nedover. Det har begynte å gå utover kontentrasjonen min, apetitten og nattessøvnen. Det har i det siste faktisk gått så langt at jeg har begynte å imbille meg at jeg er homofil, selv om jeg ser ingen tegn til dette, og før dette begynte hadde jeg ingen tedenser i den retningen. Faktisk før dette tok til, følte jeg at jeg kjente meg selv godt seksuelt. Jeg er fortsatt jomfru, selv om jeg har vært forelsket i jenter fra tid til annen. Jeg har aldri vært overhode interessert i noen jente-ting.

Jeg skulle gitt hva som helst for å dette kunne forsvinne, og at jeg kan komme ut av det som jeg kom inn, som en heterofil mann.

NM

PS. Jeg har vært i kontakt med psykolog, men vi har bare snakket sammen to ganger.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er på rett vei siden du allerede får hjelp av en psykolog. Om du ikke er klart bedre etter 3-4 mnd, kan det være aktuelt å gi medisin i tillegg.

Skulle du tilfeldigvis få deg en kjæreste, tror jeg tvangstanken ville forsvinne som dugg for solen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...