Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg kanskje har et lite problem kanskje.. og håper at noen kan hjelpe meg!

Jeg har nå hatt p-stav i et år, og har vært veldig fornøyd hittil. Tidligere gikk jeg på p-sprøyte i fire-fem år, og var fornøyd med det og. Hvorfor jeg byttet var fordi legen min sa det muligens er en ny bivirkning som beinskjørhet ved bruk av p-sprøyte. Jeg byttet da til p-stav, og har vært utrolig fornøyd med det byttet.

Jeg har ikke hatt noen ubehagelige bivirkninger på noen av prevensjonsmetodene, utenom at jeg har mistet menstruasjonen helt. Noe jeg er veldig fornøyd med. Så jeg har gått uten menstruasjon i ca 5 år. Både legen og gynekologen min har begge sagt at dette ikke er noe farlig.

Siden jeg ikke har hatt noen bivirkninger på et år ble jeg litt overrasket og redd da jeg 4.oktober fikk en menstruasjonsliknende utflod. Denne varte i fire dager for så å gå over. Jeg tenkte det kanskje var en liten ufarlig blødning og tenkte ikke mer over det da det forsvant. Men 15.oktober merket jeg at jeg fikk nok en slik menstruasjon/utflod. Jeg aner ikke om dette er en normal bivirkning å få et år etter at p-staven er innsatt i armen, eller om det er noe jeg bør sjekke. Utfloden er i begynnelsen som litt tyntflytende vannaktig blod, for etterhvert å bli litt tykkere, klumpete og mer brunaktig. Det virker nesten som om det er et sår..det er ikke så mye, men jeg har måttet bruke tampong/bind fordi jeg har vært redd det vil komme mer/mye. jeg aner ikke hva det kan være, eller om det har noe med p-staven å gjøre eller noe annet. menstruasjon har jeg jo som sagt ikke hatt på mange år, men jeg merker at det ihvertfall ikke er som den vanlige menstruasjonen jeg hadde før. og utflod har jeg aldri hatt noe særlig av, nesten aldri.

Jeg har hatt fast partner i over et år nå, og vi er begge sjekket for seksuelt overførbare sykdommer. så med mindre dette ikke er noe som kommer av seg selv, så er det ikke noe sånt..

jeg vet at småblødninger kan være en bivirkning for mange, men er det normalt at de plutselig dukker opp? og er de noemalt sånn som jeg har beskrevet?? håper noen av dere har vært borte i noe liknende eller vet noe mer om dette enn meg!!

Jeg håper på å få litt hjelp til å finne ut av dette siden jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal gjøre, eller om jeg trenger å gjøre noe med det i det hele tatt... er det noe farlig eller er det helt normalt?

Jeg er litt engstelig for om det kan være noe galt med meg...

På forhånd tusen takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250338-hjelp-p-stav-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...