Gå til innhold

SF-mål ca 24 uker på vei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ikke helt hva som er normalt. Selv lå jeg mye under ved siste svangerskap og fikk beskjed om å ta det rolig.

Som regel er det absolutt ingen fare. Når hun ber deg ta det med ro er det for å bedre blodgjennomstrømningen i navlestrengen. La på meg kun 4,5 kg siste gangen, men jenta hadde næringsvett for hun var på 3,1 kg...

Alle gravide over uke 20 bør ta seg en hvil på sofaen med bena litt opp i løpet av dagen!

Du ser vel på helsekortet ditt hva som er gjennomsnittet og normalen?

Syns det er dumt at jordmor ymter frempå om sånne ting, hun burde vite bedre enn å gjøre gravide damer bekymret.

Hadde det vært noe "galt" med SF-målet ditt så hadde du blitt sendt videre til flere undersøkelser så jeg tror du kan ta det helt med ro. :)

Jeg har blitt sendt videre til UL to ganger pga mstanke om lavt SF mål. Men det viste seg at babyen var større enn antatt. Kan være vanskelig å måle av og til pga måten barnet ligger på, hvis det ligger på tvers blir målet mindre. Så lenge du kjenner god bevegelse trenger du ikke bekymre deg så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...