Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 23 år som begynte på p-pillen Diane for 6 uker siden. Har hatt kjæreste de siste 3,5 månedene, og vi brukte kondom før jeg begynte med Diane. Før denne partneren var det nesten et år siden jeg hadde samleie sist.De siste ukene har jeg vært litt kvalm og uvel, og siden jeg har tatt Diane uten opphold, har jeg ikke kontroll på om mensen har uteblitt eller ei. Derfor tok jeg graviditetstest i går. Den viste at jeg IKKE var gravid. Hele gårsdagen ellers hadde jeg takvise magesmerter som lignet på menstruasjonssmerter, men mer intense enn det jeg har opplevd før. I tillegg har jeg hatt litt blødninger fra skjeden de tre siste dagene. Da jeg var på do før jeg skulle legge meg i går, kom det to geleaktige klumper ut av skjeden. Disse var ca 5 x 5 centimeter, helt flate og blodige. Jeg ble selvsagt livredd, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Hva kan dette ha vært?? Det første jeg tenkte var spontanabort, men graviditesttesten jeg tok tidligere på dagen viste jo at jeg ikke var gravid.Magesmertene stoppet etter at disse klumpene kom ut, og blødningene har minsket merkbart etter dette. Tusen Takk for svar!Mvh Ann-Marie

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250392-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det virker meget sannsynlig at du har hatt en spontan abort. Det kan ha vært dødt en tid før det ble kvittert og det forklarer den negative graviditetstesten. Det kan meget godt være slik at du var gravid før du startet med Diane, det stemmer best med størrelsen på det som kom ut og den negative testen. Jeg synes bare du skal fortsette med Diane, men etter neste brett synes jeg du bør holde en ukes pause bare for å se om det kommer normal menstruasjon. Deretter er det ikke noe i veien for å ta Diane uten pause, det er faktisk mer sikkert en å ha opphold.

Hvis du mot forventning igjen skulle få økende blødning i de neste dager eller smerter, bør du søke lege, ellers kan du se det an.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250392-spontanabort/#findComment-1972671
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...