Glimtipper Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvis man har funnet den rette så fungerer også sex'en. Det tror iallefall jeg ) Men da må man jo ha sex for å finne det ut 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1973746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Men da må man jo ha sex for å finne det ut Det var det her med høna og egget, da. "den rette" mener at om du har funnet den rette, så vil sexen fungere. Mens du mener at om sexen fungerer, så har du funnet den rette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1973836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det var det her med høna og egget, da. "den rette" mener at om du har funnet den rette, så vil sexen fungere. Mens du mener at om sexen fungerer, så har du funnet den rette. Neida, jeg mener ikke det. Men det kan være veldig vanskelig å si hvor godt man passer sammen før man har vært sammen en god stund, i hvert fall om man er ung. Noen er modne og kjenner seg selv godt, andre er heldige Jeg var ingen av delene og ønsker at jeg hadde prøvd ut sexen lenge før vi gjorde det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1973949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Neida, jeg mener ikke det. Men det kan være veldig vanskelig å si hvor godt man passer sammen før man har vært sammen en god stund, i hvert fall om man er ung. Noen er modne og kjenner seg selv godt, andre er heldige Jeg var ingen av delene og ønsker at jeg hadde prøvd ut sexen lenge før vi gjorde det "Noen er modne og kjenner seg selv godt, andre er heldige :)" Nå er det fristende å hevde at jeg var moden og kjente meg selv godt. Men jeg tror nok at jeg både hadde mye griseflaks og en ørliten andel intuisjon og menneskekunnskap :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1973986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det er vel ikke mange her som klager på at de ikke får noe HVER dag. Men at de klager på at det blir for lite i løpet en mnd e.l. Neppe mange som har sex HVER dag, som har vært sammen i noen år. Sambo og jeg har vært sammen i tre år og hart ikke sex HVER dag, men wsom regel fler ganger i uka. Sier de ikke at 1-3 er det "normale" i et langt forhold? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1974038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Vi snakker forbi hverandre. Jeg har ikke sagt noe om at sjelden sex trenger å være et problem i seg selv. Men hvis du tenker deg et tilfeldig utvalg av 200 par, er det min påstand at du vil finne en sammenheng mellom sexhyppighet og hvor godt forholdet er. Altså vi snakker om et tenkt gjennomsnitt, ikke resonnement på individnivå om hvilke unnskyldninger man måtte ha for ikke å ha sex. Dessuten tror jeg et godt sexliv er et viktig lim i forholdet, og noe som GIR overskudd til å fungere i en travel hverdag med kakelotteri og dugnader, ikke noe som tar eller krever ekstra overskudd. Nei, vi snakker ikke forbi hverandre. Du generaliserer og overfører din oppfatning på oss andre. Det siste avsittet ditt for eksempel. Det er temmelig opplest og vedtatt pr. forskning at det er sånn, for mange, at man periodevis ikke har overskudd til å ha sex. Og i stedet for å tro på det, fordi det ikke gjelder deg, så sier du at det er "feil" - at det ikke er sånn at man trenger overskudd, men at det i stedet, alltid, gir energi og etter din mening gjør forhold bedre - det ville vi skjønt hvis vi hadde prøvd, liksom. Da repekterer du altså ikke alle de som ikke er som deg, og når noen av oss hevder at det faktisk er sånn for oss, at vi ikke har overskudd, så sier du at vi tar feil, og påstår at hvis vi hadde hatt mer sex, så hadde vi fått mer overskudd og dette limet du snakker om. Sånn er det for deg, ja - sånn er det ikke for meg. Og det er heller ikke sånn for de som er født med mindre seksualbehov enn du er, slik at de faktisk ikke har lyst på mye sex - selv om de har overskudd. Så vi snakker ikke forbi hverandre, vi er rett og slett bare uenige. Rettere sagt - du velger å ikke tro oss som opplever verden annerledes enn deg, og som har komplett forskjellig syn på både hva et forhold er og hvor mye sex man skal ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1974101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Vi vet jo at det er helt vanlig å IKKE ha sex hver dag. Og jeg kjenner flere par som har mye sex, men som har forhold jeg heller ville brenne i h.... enn å være en del av. Og jeg kjenner par hvor manglende sex bare har vært syptom på at forholdet totalt var på vei nedenom. Det finnes alle varianter, og veldig mange måter å ha både bra og dårlige forhold på. Derfor blir jeg litt undrende når folk kommer med påstander om at sex = lykke i forhold, og at lite sex dermed = ulykke. Vet man virkelig ikke bedre? Og ikke minst undrer jeg meg når folk uttaler seg så kategorisk og nærmest mistenkeliggjør andres virkelighet, og omtrent hevder at folk verken vet sitt eget beste, eller vet hvordan de selv har det. Helt sikkert folk som skryter, overdriver og lyver her inne. Er vel et godt utvalg av befolkningen her inne, og da antar jeg at folk ikke er bedre her enn ellers. Og det gjelder neppe bare på området "sex-problematikk". Jeg vet ikke om spesielle skrythalser, men jeg husker ei som stadig la ut om sitt fantastiske sexliv, hvor mange orgasmer hun fikk og hvor fort hun fikk dem osv. Trodde hun levde i DET supre forholdet, for slik ble det fremstilt, helt til det plutselig kom fram at hun skulle flytte fra mannen. Ikke så rosenrødt, tydeligvis - og etter det har vi naturligvis kunnet lese om all den fantastiske sexen med den NYE mannen. Kanskje ikke løgn, men en noe skjev fremstilling må det jo ha vært. Plager meg ikke at folk lyver, men det irriterer meg at folk tror de har fasiten på andres liv. Det er en uting, på alle områder - slett ikke bare når det gjelder sex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1974626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Vi vet jo at det er helt vanlig å IKKE ha sex hver dag. Og jeg kjenner flere par som har mye sex, men som har forhold jeg heller ville brenne i h.... enn å være en del av. Og jeg kjenner par hvor manglende sex bare har vært syptom på at forholdet totalt var på vei nedenom. Det finnes alle varianter, og veldig mange måter å ha både bra og dårlige forhold på. Derfor blir jeg litt undrende når folk kommer med påstander om at sex = lykke i forhold, og at lite sex dermed = ulykke. Vet man virkelig ikke bedre? Og ikke minst undrer jeg meg når folk uttaler seg så kategorisk og nærmest mistenkeliggjør andres virkelighet, og omtrent hevder at folk verken vet sitt eget beste, eller vet hvordan de selv har det. Helt sikkert folk som skryter, overdriver og lyver her inne. Er vel et godt utvalg av befolkningen her inne, og da antar jeg at folk ikke er bedre her enn ellers. Og det gjelder neppe bare på området "sex-problematikk". Jeg vet ikke om spesielle skrythalser, men jeg husker ei som stadig la ut om sitt fantastiske sexliv, hvor mange orgasmer hun fikk og hvor fort hun fikk dem osv. Trodde hun levde i DET supre forholdet, for slik ble det fremstilt, helt til det plutselig kom fram at hun skulle flytte fra mannen. Ikke så rosenrødt, tydeligvis - og etter det har vi naturligvis kunnet lese om all den fantastiske sexen med den NYE mannen. Kanskje ikke løgn, men en noe skjev fremstilling må det jo ha vært. Plager meg ikke at folk lyver, men det irriterer meg at folk tror de har fasiten på andres liv. Det er en uting, på alle områder - slett ikke bare når det gjelder sex. Nei, det kan du si... Jeg veit ikke helt hva det er, men det er et eller annet med uærlighet som provoserer meg, og da i særdeleshet uærlighet i form av sjølbedrag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1974708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Dette blir litt på siden kanskje, men; det er ikke normalt å være så sliten som du her beskriver. Hvis livet kun består av jobben (hvis du har en "vanlig" jobb med "lovlig" antall timer per uke) er det noe galt fatt! Har du oppsøkt lege for å sjekke at du ikke lider av noen mangelsykdommer? Jernmangelanemi f.eks? Jeg jobber fulltid, har mann, barn, hund, hus som holdes i orden, venner og familie å ta vare på, og kan fortsatt kjede meg innimellom hvis jeg ikke har noe å gjøre en dag. Dette høres trist ut, kjære deg. Jeg vil råde deg til å oppsøke lege å forklare situasjonen. Lykke til! Jeg er også så sliten til hverdags. Jeg har riktignok en mer enn 100% jobb, små barn, en del fritidsaktiviteter på ungene, og stor øvrig familie, ikke noe hjelp i huset, en mann som jobber mye, og relativt lang vei til jobb på begge. Det er nok til at jeg blir helt utkjørt i alle fall. Og jeg ER sjekket for mangelsydkommer, og alt mulig annet, lever sunt, nok grønnsaker, trening, passelig vekt osv. Så energinivået er veldig forkjellig fra menneske til menneske. Og da innrømmer jeg at jeg blir litt provosert over at "folk" påstår jeg ville fått mer overskudd av sex, for eksempel, og at manglende krefter omtrent sees på som en dårlig unnskyldning. Jeg ønsker meg ikke mer sex i hverdagen - men jeg skulle ønske jeg hadde mer overskudd. Og da vet jeg jo at vi ville hatt mer sex også. Ferier er en oppblomstring for oss, og det kommer naturligvis av overskudd - og varmem, sikkert - siden vi stort sett ferierer i varme strøk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1975191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Nei, vi snakker ikke forbi hverandre. Du generaliserer og overfører din oppfatning på oss andre. Det siste avsittet ditt for eksempel. Det er temmelig opplest og vedtatt pr. forskning at det er sånn, for mange, at man periodevis ikke har overskudd til å ha sex. Og i stedet for å tro på det, fordi det ikke gjelder deg, så sier du at det er "feil" - at det ikke er sånn at man trenger overskudd, men at det i stedet, alltid, gir energi og etter din mening gjør forhold bedre - det ville vi skjønt hvis vi hadde prøvd, liksom. Da repekterer du altså ikke alle de som ikke er som deg, og når noen av oss hevder at det faktisk er sånn for oss, at vi ikke har overskudd, så sier du at vi tar feil, og påstår at hvis vi hadde hatt mer sex, så hadde vi fått mer overskudd og dette limet du snakker om. Sånn er det for deg, ja - sånn er det ikke for meg. Og det er heller ikke sånn for de som er født med mindre seksualbehov enn du er, slik at de faktisk ikke har lyst på mye sex - selv om de har overskudd. Så vi snakker ikke forbi hverandre, vi er rett og slett bare uenige. Rettere sagt - du velger å ikke tro oss som opplever verden annerledes enn deg, og som har komplett forskjellig syn på både hva et forhold er og hvor mye sex man skal ha. Jeg har overhodet ikke uttalt meg om mitt eget sexliv. Hvor har du det fra? Det har uansett ingenting med saken å gjøre. Jeg mener at et godt sexliv er et viktig lim i et kjærlighetsforhold og en mulig kilde til overskudd, og du beskylder meg for ikke å respektere de som er uenige i dette? Jeg beklager hvis jeg har tråkket på en øm tå, trodde det var mulig å diskutere slike ting uten å bli personlig og privat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1975796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har overhodet ikke uttalt meg om mitt eget sexliv. Hvor har du det fra? Det har uansett ingenting med saken å gjøre. Jeg mener at et godt sexliv er et viktig lim i et kjærlighetsforhold og en mulig kilde til overskudd, og du beskylder meg for ikke å respektere de som er uenige i dette? Jeg beklager hvis jeg har tråkket på en øm tå, trodde det var mulig å diskutere slike ting uten å bli personlig og privat. Du tråkket ikke på noen øm tå i den forstand at påstanden om hyppig sex eller ei "plager meg". Jeg er bare så inderlig lei av, spesielt, at folk uttaler seg om hvordan sex "må" være ut i fra hvordan de har det selv. Det gjelder muligens ikke det, men i så fall er du et unntak. Og du sier i siste avsnitt at du tror sex gir energi i stedet for å kreve energi, det kan du da ikke mene at du ikke sier? Om du viser til deg selv eller generelt, aner ikke jeg. Men min kommentar er at det ikke er sånn for alle, uten at det betyr at noe er feil, verken med dem eller med forholdet. Og det bør folk kunne skjønne. Jeg aner ikke hvor mange ganger folk har lagt inn meldinger om at de har lite sex, og fått til svar at det nok betyr slutten på forholdet. Så klart synd når folk ikke er fornøyd med sexlivet sitt og har forskjellig behov. Men da er det som oftest forskjellig behov som er utfordringen, ikke mengden sex i seg selv. Naturligvis er sex lim i et forhold. Men det finnes også forhold som er så bra i utgangspunktet at det fint overlever uten å bli limt sammen hver dag, og ikke minst som har andre typer lim. Her inne får man inntrykk av at det eneste saliggjgørende er masse sex. Utrolig lav høyde for at folk er forskjellige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1976881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luskelita Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er også så sliten til hverdags. Jeg har riktignok en mer enn 100% jobb, små barn, en del fritidsaktiviteter på ungene, og stor øvrig familie, ikke noe hjelp i huset, en mann som jobber mye, og relativt lang vei til jobb på begge. Det er nok til at jeg blir helt utkjørt i alle fall. Og jeg ER sjekket for mangelsydkommer, og alt mulig annet, lever sunt, nok grønnsaker, trening, passelig vekt osv. Så energinivået er veldig forkjellig fra menneske til menneske. Og da innrømmer jeg at jeg blir litt provosert over at "folk" påstår jeg ville fått mer overskudd av sex, for eksempel, og at manglende krefter omtrent sees på som en dårlig unnskyldning. Jeg ønsker meg ikke mer sex i hverdagen - men jeg skulle ønske jeg hadde mer overskudd. Og da vet jeg jo at vi ville hatt mer sex også. Ferier er en oppblomstring for oss, og det kommer naturligvis av overskudd - og varmem, sikkert - siden vi stort sett ferierer i varme strøk. Du beskriver en helt annen hverdag enn "jegerdumda". Hun sier at hun ligger på sofaen hele ettermiddagen/kvelden, og kun greier jobben og stort sett ikke mere. Du har barn, hus og hjem i tillegg til full jobb og da er det naturlig å være sliten. Jeg er også sliten innimellom av å være "dobbeltarbeidende", men greier likevel å mobilisere litt overskudd til andre ting når det trengs. Det blir som du sier i ferier at man greier å hente seg litt inn å virkelige kjenne at man har overskudd til alt mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250485-sex-hver-dag/page/4/#findComment-1979118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.