Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å bli gravid. Har vanligvis hatt regelmessig syklus på 28 dager. Hadde sist mnd 24 dagers syklus med en veldig blødning. I tillegg til at blødningen var kraftigere, var jeg dårlig. Sengeliggende, uvel, kvalm. Til vanlig kjenner jeg lite til mens. Jeg tolket dette som et avbrutt svangerskap. Siden vi prøver å bli gravid ble det nå vanskelig å finne tid for eggløsning. Nå har det gått 36 dager og jeg har ikke fått mensen. Jeg føler på ingen måte at jeg er gravid,og graviditetstest tatt 34 dag var negativ. Kan jeg likevel være det? Er det vanlig at syklusen blir så uregelmessig etter et avbrutt svangerskap. Kan det gå lang tid før jeg er i rute?.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250503-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg tror nok ikke du er gravid nå siden testes du tok var negativ, men får du ikke mensen innen rimelig tid, bør du tar en test til. Normalt vil den gi korrekt svar ca 14 dager etter eggløsning/evt.befruktning. Det er mulig at du var gravid en liten stund og at det endte med spontanabort, slik du beskriver. Slike episoder kan godt bli etterfulgt av en lengre periode før eggløsning inntreffer. Jeg vil anbefale deg å prøve å ikke stresse med dette nå. Selvsagt er ikke det så lett, jeg vet jo slettes ikke hvor lenge dere har prøvd å bli gravid. Men i stedet for å styre veldig med å finne dagen for eggløsning, vil jeg anbefale dere å ha rimelig regelmessige samleier i tiden fremover, f.eks. hver annen dag. Hvis du ikke blir gravid nå, kan du regne med at du kommer i vanlig gjenge snart, sannsynligvis allerede etter neste mens.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250503-gravid/#findComment-1972471
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...