Gå til innhold

Problemer med å takle tilværelsen

Anbefalte innlegg

Gjest mai2000mamma

Hei!

Hadde ikke trodd at jeg skulle ha behov for å lufte mine tanker på dette forum, men her er jeg altså...

Problemet mitt er at jeg har forandret meg slik etter at jeg ble mor for snart et år siden. Jeg har ingen tålmodighet, er nesten konstant irritabel og blir fort sint. Det er klart at alle har det slik innimellom, men hos meg er det blitt mer eller mindre konstant. Føler også at jeg ikke har "grepet på ting" lenger. Har konstant dårlig samvittighet - for alt mulig, igrunn, og dagene mine er preget av kaos, føler jeg.

Jeg går omkring med skuldrene oppunder øra og har vondt i hodet i minst 24 timer hver uke. Det er en migreneaktig hodepine med kvalme, som gjør at jeg må gå og legge meg dersom jeg har muligheten til det (jeg er hjemme i svangerskapspermisjon, så det sier seg selv at det ikke lar seg forene så ofte!).

Det jeg lurer på er: hvordan skal jeg komme meg ut av dette uføret? Jeg har verdens beste mann og en herlig, frisk og aktiv datter. Jeg sliter meg ut ved å gå rundt å være så sint og irritert hele tiden!

Hjelp meg med tips til å få en høyere toleranseterskel!

Hilsen

Fortsetter under...

Det er en ganske stor overgang å bli mamma, og det sliter på kreftene.

Får du og mannen din tid til dere selv? Det er viktig for forholdet at dere tar dere tid til å være kjærester og ikke bare foreldre.

I tillegg må du passe på at du får noen timer hvor du bare behøver å tenke på deg selv. Gjør noe du har lyst til uten å tenke på mann og barn. Det gjør godt for humøret og energinivået.

Kanskje har du venner eller slekt som kan passe datteren din noen timer innimellom så du får hvilt deg litt?

Og du, ikke ha dårlig samvittighet. Jeg er sikker på at du er en kjempegod mamma for datteren din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...