Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig og ha sex!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå nei

Ja, ja.....

Jeg har vært hos legen i dag, og jeg snakket litt med henne om det og bi gravid.

Hun fortalet meg da at jeg måtte trappe ned til sex annen vær dag, så sædsellekvaliteten blir best????

Trappe ned ja, snakk om at jeg fikk dårlig samvittighet ovenfor mannen min.

Nei her i gården må det nok nå, trappes opp ja.

Tror ikke jeg får noen klager på det her hjemme i alle fall.

Men ærlig talt, har dere sex hver kveld?

Vi er midt i 30åra og gift ca 10år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250640-hvor-ofte-er-det-vanlig-og-ha-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Når du prøver å bli gravid, så er sjeldne samleier som treffer eggløsning mye bedre enn hyppige. Dette nettopp for at sædkvaliteten skal bli så bra som mulig.

Det skulle jeg ønske noen hadde fortalt meg da vi strevde som mest for å få barn. Vi hadde samleier morgen og kveld i den uken vi ventet eggløsning for å være sikre på å få klaff. Og måneder og år gikk...

Det var først da mannen min hadde vært bortreist fjorten dager og kom hjem igjen på eggløsningsdagen at det satt.

Annonse

Gjest en gift kvinne

Likeså du.

Men man kan jo ikke akkurat tvinge mannfolka til å ha mer sexlyst. Vi er også gifte, men ingen barn.

Vi har snakket om det flere ganger, men det er ingen vits i det.

Hva med dere?

Vi har barn.

Jeg har prøvd å snakke med ham om det flere ganger, men han sier lite og har gått med på å ha sex oftere uten at det skjer. Han har som oftest en unnskyldning for ikke å ha sex, og det passer ham veldig sjelden.

Gjest Jenteguri

Vi har barn.

Jeg har prøvd å snakke med ham om det flere ganger, men han sier lite og har gått med på å ha sex oftere uten at det skjer. Han har som oftest en unnskyldning for ikke å ha sex, og det passer ham veldig sjelden.

Har det alltid vært slik? før dere fikk barn 0sv?

Vet du om han faktisk har liten sexlyst?

Gjest been there done that

Du skriver at "Hun fortalet meg da at jeg måtte trappe ned til sex annen vær dag, så sædsellekvaliteten blir best????".

Har du tenkt over at mannen din kan selv tar saken i egne hender og tømmer seg oftere enn hva du vet? Tar han seg en håndjager i ny og ne så blir kvaliteten på cellene dårligere...

Gjest ikke uvanlignei

Vi har nok ca 1 gang i uka.

Jeg har foruten disse , vært bort i 2 studier som konkluderer med at det er gjennomsnittlig sex 2-3 dager i uka som er vanligst i denne alderen, men at man blir påvirket i forskjellig grad som avgjør om lysten øker eller senker seg i perioder.

Les heller studier som viser større grad av sannhet enn synsing fra dolerne: 2 utdrag følger:

1.Rundt 70 prosent av oss bærer en genetisk variasjon som knyttes til lavere sexlyst, mens 20 prosent bærer genet som gir sterkere appetitt for sex, rapporterer israelske forskere.

Ingen grunn til å få panikk.

Lavere sexlyst betyr i dette tilfelle bare gjennomsnittlig fem prosent lavere seksuelt begjær enn gruppen med den mer potente versjonen av genet.

http://www.forskning.no/Artikler/2006/juni/1149600587.72

2. Det er ikke gjort så mange studier på eldres seksualvaner i Norge, men en stor undersøkelse som ble gjennomført i 29 land viste at mange middelaldrende og eldre har et godt sexliv. Av de 27 000 menneskene mellom 40 og 80 år som deltok i studien, svarte nærmere 8 av 10 at de hadde hatt sex en eller flere ganger det siste året. Menn var ifølge undersøkelsen mer fornøyd med sexlivet enn det kvinner var. Manglende forspill ble oppgitt som en viktig årsak til at færre kvinner enn menn følte seg seksuelt tilfredsstilt. Studien ga lite informasjon om hvilke stillinger som ble benyttet i de ulike aldersgruppene, men det er rimelig å anta at de fleste fortsetter å ha sex på samme måte som da de var unge. Fysikk, utholdenhet og kondisjon kan sette enkelte begrensinger med årene.

I en mindre, dansk undersøkelse, ble 122 kvinner og 66 menn over 60 år spurt om sine sexvaner. Selv om de fleste var seksuelt aktive viste det seg at begge kjønn hadde færre samleier med alderen. Mange av mennene svarte at lysten på sex hadde blitt merkbart svekket med årene. Kvinnene svarte at færre samleier oftest skyldtes fysiske plager og mangel på partner enn nedsatt lyst.

I boken ”Kærlighed har ingen alder” skriver den danske psykiateren Birgit Johansen at det er flere kvinner som får mer lyst etter overgangsalderen enn det er kvinner som mister lysten på sex i denne perioden av livet. Mange kvinner i denne aldersgruppen sier at de har mer tid til sex og i større grad greier å slappe av og nyte når de slipper å tenke på prevensjon og månedlige blødninger. Enkelte undersøkelser har vist at kvinner i overgangsalderen får færre hetetokter og ser ut til å eldes langsommere hvis de har et aktivt sexliv.

Mange eldre opplever likevel at seksuallivet ikke er tilfredsstillende. Problemene kan ligge hos en selv, hos partneren eller i parforholdet. Hos menn svekkes gjerne potensen med årene, og enkelte mister delvis eller helt evnen til å gjennomføre et samleie. Kvinnene erfarer at skjeden blir tørrere og samleie derfor kan være smertefullt. For begge kjønn finnes det hjelpemidler og behandling som kan begrense slike problemer. Par som har hatt et godt seksualliv i unge år har som regel gode forutsetninger for at sex skal bli en naturlig del av hverdagen også i alderdommen.

Annonse

JEg vil anta legen antok at dere hadde sex omtrent hver dag for å øke sjansene for å bli gravide. For det er nok ikke vanlig å ha sex hver dag - i alle fall ikke når man har vært sammen noen år.

Så slapp av. Ha sex når dere vil, men rundt eggløsningstider (noen dager før og noen dager etter) så har dere sex annenhver dag.

Har det alltid vært slik? før dere fikk barn 0sv?

Vet du om han faktisk har liten sexlyst?

vel vel jenter, kanskje jeg har ett tips til dere...Jeg VAR en av dere, helt til jeg en kveld spurte... "kjære, du ser så flott ut i kveld, lyst til å gi litt av deg selv til meg, slik at jeg kan få nyte deg ennå mer" Og han svarte "hmm...takk, men jeg er litt sliten i kveld" Jeg smilte til han, tok hånda hans og sa "jaja, du har vel blitt for gammel kanskje. eller...." og da skal jeg love dere at noen måtte bevise for meg at han fremdeles var ung! hehe. Ikke sikkert det funker, men det er verdt ett forsøk!

Ellers som sist: Send vekk unga, stå i bare forkle når du lager mat,eller kryp på gulvet i ett miniskjørt å let etter "kontaktlinsene" dine...mange muligheter, bare å bruke fantasien.

ps. den "for gammel" fungerte på rengjøring også, hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...