Gjest ikke nick ikveld Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Vil innledningsvis fortelle at jeg har bestilt time hos lege, og således ikke forventer noen mirakel-diagnose fra deg, Moen. Men iallfall, her er noen stikkord, før jeg kommer til sakens kjerne: Har polycystiske eggstokker, forhøyede LH-verdier (tidligere iallfall) og ganske mye sammenvoksninger i eggledere/rundt eggstokkene. Dette gjelder spes.ve.side. Ve.eggstokk ganske forstørret, og lang(?), dratt litt utover, og sammenvokst endel med bukvegg/tarm(tror jeg det var. Hø.eggstokk er liten. Ve.eggleder tett, høyre åpen, men dårlig? Har altså ikke hatt normal mens, kun v/hormonstimulering og en gang etter brenning med laser(Lap-98). Har heller ikke hatt spontan eggløsninger. Har gjennomført 2 IVF, hvorav siste ga barn, nå ca et år. Ingen kompl.i sv.skap/barsel. Hadde uregelmessigheter på celleprøve tatt rundt uke 12 i sv.skapet, men dette var OK på 6 ukers barselkontroll.(Forøvrig siste gang jeg hadde gyn.u.s.mai-00.) Har nå hatt en slags "ising"/murring i "eggstokkpartiet"(?)på ve.side på magen.Er ikke direkte vondt, mer irriterende. Dette har vedvart ca 1-1 1/2 uke. Igår morges oppdaget jeg litt blodblandet slim, som så opphørte. Dette var svært lite, men uvant! Jeg pleier jo aldri blø spontant! I dag ettermiddag skjedde det samme. Blodet er friskt, og murringen fortsetter. Jeg er ganske nervøs, og tenker på alle mulige fæle ting. Har Moen noen formeninger hva dette gan være, basert på min (for) omfattende historikk? Kan legge til at jeg har fast partner, ammer, er 32, ikkerøker, bruker ingen medisiner, og er normalvektig. Ingen feber, stabil vekt, normal tilstand ellers. Takker for svar. Velger å være anonym ikveld! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25068-til-moen-om-murringer-og-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Kan det være en menstruasjon du har fått? Graviditet bør utelukkes (i værste fall uten for livmoren) ta en test for en ordens skyld. Søk lege hvis smertene fortsetter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25068-til-moen-om-murringer-og-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger/#findComment-104728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.