Gå til innhold

11 års utdanning for å bli psykiater?

Anbefalte innlegg

Går første året på videregående nå, og vet ikke helt hva jeg vil med livet mitt. Jeg har lest en del lærebøker/annet om psykiatri og psykologi i det siste, og leker med tanker om å studere medisin og bli psykiater. Det eneste negative ved det (bortsett fra to år med matte, fysikk og kjemi *skjelve*) er at utdanningen er laaaaang... Så vidt jeg har skjønt er det 6 år med medisinstudier + 5 år til for å bli ferdig utdannet psykiater. Hva gjør man i de 5 årene?

Synes psykiatri virker veldig interessant, men tanken på å ikke være ferdig utdannet før om 13 år er litt skummel.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal se på tiden frem til slutten av medisinstudiet (6 år) som utdanning.

Turnustjeneste (1,5) år + spesialisering (5 år) skjer tross alt i jobb med lønn.

Jeg kan love deg et interessant og utfordrende yrke om du velger denne veien. Det er også mulig å tjene noen kroner.

Jeg synes du skal se på tiden frem til slutten av medisinstudiet (6 år) som utdanning.

Turnustjeneste (1,5) år + spesialisering (5 år) skjer tross alt i jobb med lønn.

Jeg kan love deg et interessant og utfordrende yrke om du velger denne veien. Det er også mulig å tjene noen kroner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...