Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått diagnostisert hashimotos hypothyrose..og fikk vite at jeg hadde antistoffer i blodet mitt.

Har hatt to sp.aborter og har ingen barn. Går på thyroxin nå og vil begynne prøvingen igjen så snart mitt TSH-nivå normaliserer seg.

Har lest i et amerikansk tidsskrift at man bør bruke blodfortynnende ved graviditet med slike antistoffer som jeg har, ellers vil sjansen for sp.abort være dobbelt så stor som hos andre.

Har spurt på allmenn-medisin men de visste ikke noe om dette. Vet du noe om dette? Det virker som dette er et tema norske leger kan veldig lite om..tom spesialister i stoffskifte. Legen der fokuserer kun på stoffskifte og vet ingenting om graviditet kontra lavt stoffskifte dessverre.

Er det i så tilfelle Fragmin, Heparin man bør bruke evt. Albyl-E..og hva med 1/4 dispril?? Bør dette da tas fra el til mens hver mnd....og fortsettes med om jeg skulle bli gravid?

på forhånd takk.

- vinterhåp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25080-antistoffer-ved-hypothyrose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er mange typer antistoffer. Den typen du har skulle ikke være grunn til blodfortynning. Hvis det tidligere har vært blodpropp bruker man heparin eller fragmin. Hvis det har vært noe unormalt med morkaken bruker man gjerne lav dose acetylsalicyl. Jeg vil foreslå at du venter til du blir gravid og så får en tidlig sjekk med ultralyd på fødeavdelingen og videre råd om oppfølgning. Jeg kan ikke se grunn til å begynne med medisiner før du blir gravid utover thyroxin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...