Gå til innhold

Han godtar ikke at jeg blir sint

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161525690' post='3352516]

He he..

Jeg er den som tenker at alt ordner seg. Ting tar tid, men det ordner seg alltid ;)

Kan nevne at jeg i tillegg er veldig distre og roter vekk ting hele tiden. Jeg er nok ikke enkel å leve sammen med ;)

Jeg roter også bort ting, og er ikke flink til å lete.

Det er ikke få ganger at jeg etter å ha gitt opp letingen spør min mann om hjelp - og han finner det med èn gang.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

18

• dolores83

11

• Lillemus

3

• NeaNoor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161525724' post='3352518]

Ha ha..Akkurat det tenker jeg. "Hva er det h*n stresser for?"

:D

Mens jeg er en sånn som beregner latterlig god tid hvis jeg for eksempel skal kjøre til et sted og ikke er helt sikker på veien (selv om jeg selvfølgelig har fått detaljert veibeskrivelse av både samboer'n og pappa, og har sjekka på internett). Da tar jeg med meg en bok, og så sitter jeg i bilen og leser i en halvtime før jeg går inn til avtalen min:D

Jeg roter også bort ting, og er ikke flink til å lete.

Det er ikke få ganger at jeg etter å ha gitt opp letingen spør min mann om hjelp - og han finner det med èn gang.

Jeg har brukt sykt mye tid på leting. Jeg må skaffe meg støttekontakt.

Mens jeg er en sånn som beregner latterlig god tid hvis jeg for eksempel skal kjøre til et sted og ikke er helt sikker på veien (selv om jeg selvfølgelig har fått detaljert veibeskrivelse av både samboer'n og pappa, og har sjekka på internett). Da tar jeg med meg en bok, og så sitter jeg i bilen og leser i en halvtime før jeg går inn til avtalen min:D

He he.. Du er helt omvendt fra meg.

Jeg bare kjører og tenker at det ikke kan være så vansklig å finne fram. Jeg kommer sjeldent for sent, men kommer så og si aldri for tidlig.

Når jeg skal på jobb eller i et møte så bruker jeg å prøve å gjøre meg klar i god tid så jeg for en gang skyld kan komme litt tidlig. Men av en eller annen grunn så klarer jeg det aldri!

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161526293' post='3352540]

Jeg bare kjører og tenker at det ikke kan være så vansklig å finne fram. Jeg kommer sjeldent for sent, men kommer så og si aldri for tidlig.

Når jeg skal på jobb eller i et møte så bruker jeg å prøve å gjøre meg klar i god tid så jeg for en gang skyld kan komme litt tidlig. Men av en eller annen grunn så klarer jeg det aldri!

"Jeg kommer sjeldent for sent"

Jeg mente så klart; alt for mye for sent.

Prøvde å skryte på meg der ;)

Hehe, du er så søt og vimsete :)

Annonse

Haha, jeg er alltid på jobb seinest ti over halv sju når jeg jobber tidlig (begynner sju). Men det er litt fordi jeg ikke orker å spise frokost så himla tidlig, så da tar jeg meg heller 10 min frokostpause ved nitida uten dårlig samvittighet.

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161525773' post='3352519]

"Om det var de verste eksemplene du kom med nå, skjønner jeg ikke hvorfor du hisser deg så opp."

Tipper det har noe med at dette er dråpen.

Joda, men jeg ser likevel ikke helt problemet. Selvsagt er det irriterende, men når man vet hvordan parneren er og ikke klarer å forandre ham/henne, får man heller gardere seg litt.

Joda, men jeg ser likevel ikke helt problemet. Selvsagt er det irriterende, men når man vet hvordan parneren er og ikke klarer å forandre ham/henne, får man heller gardere seg litt.

Tja.. Jeg skal ikke si noe. Har selv levd i et forhold der han var total ulik meg. Det sliter i lengden.

Haha, jeg er alltid på jobb seinest ti over halv sju når jeg jobber tidlig (begynner sju). Men det er litt fordi jeg ikke orker å spise frokost så himla tidlig, så da tar jeg meg heller 10 min frokostpause ved nitida uten dårlig samvittighet.

Jeg har noe å lære *S*

Annonse

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161526870' post='3352575]

Jeg har noe å lære *S*

Egentlig er det litt teit, for stort sett er jeg aleine i sjappa fram til litt før åtte, så det er ingen som vet at jeg faktisk har jobba inn pausen min. Men jeg har helt ren samvittighet, som sagt:D

Egentlig er det litt teit, for stort sett er jeg aleine i sjappa fram til litt før åtte, så det er ingen som vet at jeg faktisk har jobba inn pausen min. Men jeg har helt ren samvittighet, som sagt:D

Du får begynne å dokumenter ;)

Gjest mener jeg har grunn til det

Hjelpes, jeg hadde blitt gal. Ikke av han, men av DEG.

Om det var de verste eksemplene du kom med nå, skjønner jeg ikke hvorfor du hisser deg så opp. Samboeren min er også snar til å påstå at "Joda, vi HAR melk i kjøleskapet". Det tar meg to sekunder å sjekke det før vi drar å handler.

Og det med bilen... Hvorfor er det HANS ansvar om du også bruker bilen? Jeg mistenker at mye er hans ansvar, og at han derfor velger den lettvinte løsningen på mye, bare for å slippe mas. Og jeg klandrer ham ikke i tilfelle.

Jeg har sagt til ham tusen ganger at så lenge det bare går ut over ham selv så er det greit - men ikke når det går ut over barna eller meg (barna er viktigst selvfølgelig!)

Og jeg har ansvaret for det meste her i huset bare så det er sagt. Men jeg vil helst slippe å ta ansvar for de tingene som ER hans ansvar. (Betale regninger, klippe plenen (ikke luking ol), lage matpakke til den ene ungen, og ta seg av bilen og KUN det). Alt det andre er MITT ansvar.

Gjest kjenner meg igjen

Jeg har sagt til ham tusen ganger at så lenge det bare går ut over ham selv så er det greit - men ikke når det går ut over barna eller meg (barna er viktigst selvfølgelig!)

Og jeg har ansvaret for det meste her i huset bare så det er sagt. Men jeg vil helst slippe å ta ansvar for de tingene som ER hans ansvar. (Betale regninger, klippe plenen (ikke luking ol), lage matpakke til den ene ungen, og ta seg av bilen og KUN det). Alt det andre er MITT ansvar.

Kanskje dere må fordele arbeidet bedre.

La han få slippe til på flere områder.

Jobber i barnehage og hører ofte utalelser fra mannfolk om at det med klær har de ikke peiling på, kjenner ikke igjen sitt eget barns klær fordi det er kona som styrer med det.

Gjest mener jeg har grunn til det

Kanskje dere må fordele arbeidet bedre.

La han få slippe til på flere områder.

Jobber i barnehage og hører ofte utalelser fra mannfolk om at det med klær har de ikke peiling på, kjenner ikke igjen sitt eget barns klær fordi det er kona som styrer med det.

Må bare le litt. La han få slippe til? Det er ikke det at JEG har kjempelyst til å ha ansvaret for alle husarbeidsoppgavene altså!

Forresten: Hvis det å passe på å ta med klær hjem fra barnehage/sfo når han henter er en "oppgave" så har han jo den også - glemte visst å nevne.

Poenget er at hvis han skal ha flere oppgaver så blir det bare ENDA mer for meg å gå å irritere meg over ikke blir gjort. Jeg har prøvd alle strategier der. Han har feks hatt ansvaret for støvsuging, rydding av aviser ol. Jeg prøvde da metode "la det flyte uten å si noe". Men det slår jo bare tilbake på meg selv når vi får besøk og huset FLYTER. For han gjorde det jo ikke.

Gjest kjenner meg igjen

Så når oppdaget du disse sidene? Var du blind de første årene, siden du valgte både å flytte sammen med denne mannen og få barn med han?

Kan ikke tenke meg at han de første årene deltok ivrig i husarbeidet og så ble en slurv peis.

Du var vel dum og nyforelsket og sydde puter under armene på han.

Jeg har aldri vært dum og naiv, men så er jeg også enslig.

Men i et forhold må man svelge en del kameler. Så du får prøve å gjøre det beste utav situasjonen.

Jeg er ikke personen som klarer å svelge alt for mange kameler og derfor har ingen kommet igjennom nåløyet enda, vet ikke om han finnes heller. Men trives som enslig:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...