Gjest bbi Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Hei . Jeg lider av tannlege skrekk ...eller det er vel mer gått over til tannlegefobi . Jeg er så redd når dagen begynner å nærme seg og jeg har ny time hos tannlegen at jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å overleve besøket . Jeg må vel også si at jeg akkurat har tatt mot til meg og begynt å gå til tannlege etter 15 års pause . Jeg er nå 30 år . Det er jo litt å rette på og jeg har sikkert masse timer igjen . Jeg fikk valium til sist time og de hjalp jo litt , men jeg ligger fremdeles å skjelver ,tårene triller og jeg hyperventilerer i stolen . Det er helt forferdelig og etter et tannlege besøk er jeg fullstendig utslitt . Finnes det ikke noe man kan ta som hjelper bedre enn en valium tablett?? Jeg tror jeg kommer til å bli gal i hodet før jeg kommer meg igjennom behandlingen . Det kan jo ikke være sundt å være så redd at man ikke har noe kontroll på seg selv . Etter tannlege besøket har jeg skikkelig mareritt om natten . Tannlegen er kjempekoselig , men det hjelper ikke meg , akkurat . Kan man ikke komme på et sykehus og få narkose eller noe???Dette høres sikkert ut som en kraftig overdrivelse , men jeg kan sverge på at det er et skikkelig alvorlig problem for meg . Jeg er livredd flere dager før timen og det bare bygger seg opp etterhvert som dagen nærmer seg . Kan man bli gal av å være så redd ???Håper du kan gi meg svar . Hvor lenge skal en valium virke??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25098-valium-bruk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Valium og andre beslektede medikamenter kan være til god hjelp for pasienter med slike plager som dine. Det kan være dypereliggende årsaker til slik angst og som krever andre måter å nærme seg problemet på. Angst og skrekk i forbindelse med tannlegebehandling er et problem. Når du har kommet deg så langt som til å gå til tannlege er mye vunnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25098-valium-bruk/#findComment-105050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.