Gå til innhold

Dere må hjelpe meg!!

Anbefalte innlegg

Gjest Vekten87

jeg har hele livet hatt et problem me at jeg sjegler på ene øyet, dette føler jeg bare blir verre og verre og jeg sliter veldig med meg selv, både fysisk og psykisk. Jeg får til tider sterk hodepine etter mye tv titting,databruk eller at jeg er trøtt\sliten, når øyet blir anstrengt blir d verre. jeg stenger også meg selv mer og mer ute fra de sosiale omgivelsene,og lurer på om noen vet om noe måte og få det vekk? (opprasjon, laser.o.s.v) jeg ønsker meg også barn men er redd for at det er arvelig, dette unner jeg ingen.

jeg vet at jeg selv er mer observang på dette enn de som ser meg er. visss noen kan svare meg blir jeg evig taknemlig. klarer ikke snakke med lege, venner foreldre osv selv om de ser det. jeg har aldrig klart og snakke om det, dette gjør det enda verre. vær så snill og svar meg!!?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251003-dere-m%C3%A5-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ta kontakt med legen din.

Operasjon kan helt klart være en mulighet.

Jeg ville snakket med legen min og hørt.

Jeg skjelte som lita, veldig. Opererte meg som tiåring. Skjeler litt nå, men det er knappt synlig, litt mer når jeg er svært sliten/trøtt eller har drukket.

Men det er få som ser det og er det noen så sier de gjerne at det er litt sjarmerende.

Har du sjekket synet ditt ellers?

Mange som skjeler får nedsatt syn på det skjelende øyet siden det andre konstant må jobbe hardere.

Pga. skjelinga har jeg ødelagt skarphetssynet på det ene øyet, har 20 prosent igjen men 120 prosent på det "friske".

Jeg ble operert for sjeling da jeg var 10. Jeg hadde et øye som gled opp da jeg så til siden, tror jg det var. Det skyltes at en av de seks musklene rundt øyet var slapp. Den strammet de under narkose, og så ble jeg helt fin.

Kan gjøre vondt å se for langt til siden, men man lærer seg fort å snu på hodet istedenfor. var foressten blå og gul i ansiktet en stund etterpå =p

Gjest Vekten87

Operasjon kan helt klart være en mulighet.

Jeg ville snakket med legen min og hørt.

Jeg skjelte som lita, veldig. Opererte meg som tiåring. Skjeler litt nå, men det er knappt synlig, litt mer når jeg er svært sliten/trøtt eller har drukket.

Men det er få som ser det og er det noen så sier de gjerne at det er litt sjarmerende.

Har du sjekket synet ditt ellers?

Mange som skjeler får nedsatt syn på det skjelende øyet siden det andre konstant må jobbe hardere.

Pga. skjelinga har jeg ødelagt skarphetssynet på det ene øyet, har 20 prosent igjen men 120 prosent på det "friske".

jeg vet at jeg har nedsatt syn..

klarer ikkje gå til legen det e der alt stopper, eg har tatt noen tlf rundt t øyenleger, men fikset ikke det og snakke om det sa det gikk dårlig. ja har hørt at det e sjarmerende men er ikke intresert i og høre det!! :):(.... ja når jeg har drukket er det forferdelig, sitter med problemet nå! takk for svar

jeg vet at jeg har nedsatt syn..

klarer ikkje gå til legen det e der alt stopper, eg har tatt noen tlf rundt t øyenleger, men fikset ikke det og snakke om det sa det gikk dårlig. ja har hørt at det e sjarmerende men er ikke intresert i og høre det!! :):(.... ja når jeg har drukket er det forferdelig, sitter med problemet nå! takk for svar

Hvis ikke du ønsker å gå til legen din med dette så er det et problem ja.

Vi må liksom innom der før de fleste inngrep.

Du kan vel bestille time selv hos privatkirurg, og ende opp med å betale alt selv kanskje, men endog må du jo snakke med noen om dette.

Synes du skal mane deg opp jeg og snakke med legen. Hvorfor skal du være redd for det?

Slettes ikke uvanlig i det hele tatt å ønske å operere bort skjeling.

Gjest Vekten87

Hvis ikke du ønsker å gå til legen din med dette så er det et problem ja.

Vi må liksom innom der før de fleste inngrep.

Du kan vel bestille time selv hos privatkirurg, og ende opp med å betale alt selv kanskje, men endog må du jo snakke med noen om dette.

Synes du skal mane deg opp jeg og snakke med legen. Hvorfor skal du være redd for det?

Slettes ikke uvanlig i det hele tatt å ønske å operere bort skjeling.

i dag har jeg snakket med ein lege:) da va ikkje so lett... blei litt grining.. men vi vart eineg om å gå vidare me det, så no får me sjå då, om eg kan få eit normalt liv... håper d går bra.. e da vondt og opperere da? noen som hugse korleis det var?

Annonse

i dag har jeg snakket med ein lege:) da va ikkje so lett... blei litt grining.. men vi vart eineg om å gå vidare me det, så no får me sjå då, om eg kan få eit normalt liv... håper d går bra.. e da vondt og opperere da? noen som hugse korleis det var?

Så flink du har vært :) Snørr og tårer er legen vant til å se kjære deg, ikke tenk på det noe mer.

Dessuten er det greit at legen kan se hvor mye dette betyr for deg.

Jeg var bare ti år da jeg opererte meg og jeg er blitt fortalt at når jeg voknet fra narkosen så fikk jeg panikk fordi jeg ikke kunne se. Jeg var i ørska og forsto vel ikke konsekvensene av en operasjon.

Jeg hadde bind for øynene og fikk så panikk at jeg begynte å rive dem av.

Men sånn kan det være å være et lite barn som ikke skjønner bedre.

Vi voksne er jo heldigere der, vi vet akkurat hva vi skal og blir fortalt godt hva vi kan vente oss etterpå, vi klarer å kontrollere oss.

Vondt var det ikke etterpå, men jeg var jo blodrød på det ene øyet en stund etterpå, bevares, det er jo ikke rart.

Kan ikke huske minste ubehag eller vondt i forbindelse med dette, men litt sår og småøm blir vi vel alltid etter et inngrep, sant :)

Husker dog godt at, når jeg hadde roet meg, foreldrene mine kom med sjokolade til meg. Jeg fikk ikke lov å få den før jeg klarte å gjette hvilken sjokolade det var.

Klemme, klemme, det var Toblerone :D

Nå skal du ikke grue deg det spøtt, Du har vært superflink og dette får du premie for nå.

Nå skal du endelig få rettet opp i noe som har tynget deg lenge, og om du er aldri litt sår eller øm så har det ingen verdi i forhold til hva du nå vinner.

Tenkt på det, og gå fremover med friskt mot.

Men godta bittelitt skjeling da du, ikke alltid det blir så milimeteren likt, og denne bittelille skjelinga, vet du, den er faktisk sjarmerende ;)

Super lykke til.

Vi er her om du ønsker støtte underveis.

Gjest Vekten87

Så flink du har vært :) Snørr og tårer er legen vant til å se kjære deg, ikke tenk på det noe mer.

Jeg var bare ti år da jeg opererte meg og jeg er blitt fortalt at når jeg voknet fra narkosen så fikk jeg panikk fordi jeg ikke kunne se. Jeg var i ørska og forsto vel ikke konsekvensene av en operasjon.

Vi voksne er jo heldigere der, vi vet akkurat hva vi skal og blir fortalt godt hva vi kan vente oss etterpå, vi klarer å kontrollere oss.

Vondt var det ikke etterpå, men jeg var jo blodrød på det ene øyet en stund etterpå, bevares, det er jo ikke rart.

Kan ikke huske minste ubehag eller vondt i forbindelse med dette, men litt sår og småøm blir vi vel alltid etter et inngrep, sant :)

Husker dog godt at, når jeg hadde roet meg, foreldrene mine kom med sjokolade til meg. Jeg fikk ikke lov å få den før jeg klarte å gjette hvilken sjokolade det var.

Nå skal du ikke grue deg det spøtt, Du har vært superflink og dette får du premie for nå.

Nå skal du endelig få rettet opp i noe som har tynget deg lenge, og om du er aldri litt sår eller øm så har det ingen verdi i forhold til hva du nå vinner.

Men godta bittelitt skjeling da du, ikke alltid det blir så milimeteren likt, og denne bittelille skjelinga, vet du, den er faktisk sjarmerende ;)

Super lykke til.

du skulle vist hvor mye de ordene varmet!!! de som ser de og bemerker det sier d er sjarmerende og kjempe lite, men når jeg ser bilder av meg selv (noe jeg hater og prøver og ungå) ser jeg det kjempe gort. kansje fordi jeg anstrenger meg, ja sikkert derfor men slik ser jeg det og då tror eg d e sånn. men folk vil jo spørre hvorfor jeg ser sånn ut og de vil forstå, det stopper meg veldig. men er evig takknemlig for at dere bryr dere har aldrig opplevd slik støtte og forståelse før:) takk takk!! :)

du skulle vist hvor mye de ordene varmet!!! de som ser de og bemerker det sier d er sjarmerende og kjempe lite, men når jeg ser bilder av meg selv (noe jeg hater og prøver og ungå) ser jeg det kjempe gort. kansje fordi jeg anstrenger meg, ja sikkert derfor men slik ser jeg det og då tror eg d e sånn. men folk vil jo spørre hvorfor jeg ser sånn ut og de vil forstå, det stopper meg veldig. men er evig takknemlig for at dere bryr dere har aldrig opplevd slik støtte og forståelse før:) takk takk!! :)

Så deilig at du føler støtte fra oss.

Mener det virkelig fra hjertet at jeg følger deg i tankene.

Uansett hva andre sier så vet jeg meget godt at det er det indre i oss som teller.

Hvis du plages så vil desverre ikke noens ord hjelpe på selvfølelsen. Noen ganger er det bare slik.

Nå skal du se fremover, og tenke at en dag i nærmeste fremtid så kan du endelig se deg i speilen og smile til deg selv.

Om du skjeler lite eller mye nå har ingen betydning, du føler som du føler og snart så blir det mye bedre.

Men jeg står ved det jeg har sakt, bitte litt forskjell bør du innstille deg på å måtte leve med, men det synes jeg også du skal presse deg selv til å godta. Legene gjør det de kan, bedre blir det ikke. Kanskje blir det perfekt, kanskje er det bitte litt igjen.

Det får tiden vise.

Jeg skjeler som sakt litt, og bitte litt mer når jeg er sliten eller full *ler* Jeg tenker ikke over det og kommer det noen kommentarer så er de gjerne: "næmmen, skjeler du? Det har jeg ikke sett før. Men det er så vidt jeg kan se det da."

Noen skavanker må vi leve med vettu :)

Gleder meg på dine vegne. Vet så inndelig godt hvor mye det betyr å få ordnet på noe som plager en fælt.

Har selv for kort tid siden operert vekk tunge øyenlokk, du bedre så deilig å endelig kunne se igjen. Nå ser jeg faktisk litt fræsj ut, ikke trøtt og upplagt støtt.

Så jeg vet så godt hvordan du føler deg, og uansett hvor mange som ikke legger merke til det så føler en det like forbannet ille uansett.

Håper du blir overlykkelig over resultatet.

Ha en strålende kveld videre :)

• 4 uker senere...
Gjest migrene_jenta

Jeg ble operert for sjeling da jeg var 10. Jeg hadde et øye som gled opp da jeg så til siden, tror jg det var. Det skyltes at en av de seks musklene rundt øyet var slapp. Den strammet de under narkose, og så ble jeg helt fin.

Kan gjøre vondt å se for langt til siden, men man lærer seg fort å snu på hodet istedenfor. var foressten blå og gul i ansiktet en stund etterpå =p

Har du prøvd omega3...

Jeg har hatt betydelig bedring av antall anfall og lengden på disse etter inntakk av seloje som inneholder omega3.

Det er nå en gang slik at det den ene har nytte av kan være bortkastet på en annen, men det er verdt et forsøk.

Gjest migrene_jenta

:) dette innlegget havnet litt feil.....

• 1 måned senere...
Gjest Vekten87

Super lykke til.

dårlig nytt, var hos legen forleden... fikk beskjed om at jeg ikke ville få noe operasjon... det var forlite.. hadde han gjort noe ville det bare blitt værre, det ville trekt seg tilbake til slik det var etter en liten stund osv... så det var jo trist...

dårlig nytt, var hos legen forleden... fikk beskjed om at jeg ikke ville få noe operasjon... det var forlite.. hadde han gjort noe ville det bare blitt værre, det ville trekt seg tilbake til slik det var etter en liten stund osv... så det var jo trist...

Det var veldig synd.

Men det var tøft gjort av deg å gå til steget siden du var såpass redd.

Da er det bare en ting å gjøre, jobb hardt med deg selv for å godta den "feilen" du har.

Frisøren min skjeler noe helt forferdelig mye og hun smiler og ler og er så søt at.

Om vi bare klarer å godta at vi ikke er helt perfekte så får vi det så mye bedre.

Håper virkelig du kan lære deg til det, og ønsker deg lykke til.

Annonse

Gjest Vekten87

Det var veldig synd.

Men det var tøft gjort av deg å gå til steget siden du var såpass redd.

Da er det bare en ting å gjøre, jobb hardt med deg selv for å godta den "feilen" du har.

Frisøren min skjeler noe helt forferdelig mye og hun smiler og ler og er så søt at.

Om vi bare klarer å godta at vi ikke er helt perfekte så får vi det så mye bedre.

Håper virkelig du kan lære deg til det, og ønsker deg lykke til.

ja det va noe i den duren legen sa og.... må nok bare go ta det... noe jeg nesten har gjort.. er bare i perioder at jeg ikke kan fordra meg sjøl.. sånn som no, er trøtt og sliten og øyet finner sin egen retning, skikkelig slitsomt!!! blir lei meg når jeg kjenner det på denne måten..

men vet du om det e arvelig?? det er viktig for meg og finne ut!

utrolig takknemlig for støtten jeg har fått, det har hjelpt meg!!

TUSEN TAKK!!!

Gjest Snakk med legen din.

ja det va noe i den duren legen sa og.... må nok bare go ta det... noe jeg nesten har gjort.. er bare i perioder at jeg ikke kan fordra meg sjøl.. sånn som no, er trøtt og sliten og øyet finner sin egen retning, skikkelig slitsomt!!! blir lei meg når jeg kjenner det på denne måten..

men vet du om det e arvelig?? det er viktig for meg og finne ut!

utrolig takknemlig for støtten jeg har fått, det har hjelpt meg!!

TUSEN TAKK!!!

Har aldri hørt at det er arvelig. Ingen av mine har dette hverken de voksne over meg (onkler, tanter, foreldre) de ved siden av meg (søsken, søskenbarn) eller mine egne barn.

Det er bare slik at noen ganger så rammer ting noen av oss.

Trøst deg med at vi tross alt har vært heldige når vi nå har blitt rammet av noe, det er i allefall ikke farlig.

Og som sakt før, det kan faktisk være noe sjarmerende. Det har iallefall folk sakt til meg :)

Du høres mer rolig og "fornuftig" ut nå, utrolig flott at du begynner å godta deg selv.

Fortsett på den stien du :)

Gjest Vekten87

Har aldri hørt at det er arvelig. Ingen av mine har dette hverken de voksne over meg (onkler, tanter, foreldre) de ved siden av meg (søsken, søskenbarn) eller mine egne barn.

Det er bare slik at noen ganger så rammer ting noen av oss.

Trøst deg med at vi tross alt har vært heldige når vi nå har blitt rammet av noe, det er i allefall ikke farlig.

Og som sakt før, det kan faktisk være noe sjarmerende. Det har iallefall folk sakt til meg :)

Du høres mer rolig og "fornuftig" ut nå, utrolig flott at du begynner å godta deg selv.

Fortsett på den stien du :)

det var godt og høre, har vært litt nervøs for det.. men da trenger jeg ikke beskymre meg for det. :) prøver og få unger nå og då e det ikke noe koslig og måtte gå og beskymre seg for det....

ja vi er noen skjarmtroll... hehe uten og måtte gjøre oss til, det er ikke mange som er så heldig...:) ja skal fortsette og jobbe med meg sjøl, er ikke annet og gjøre... får heller skrive til deg når jeg ikke har det noe serlig bra, du er til mye hjelp!!

det var godt og høre, har vært litt nervøs for det.. men da trenger jeg ikke beskymre meg for det. :) prøver og få unger nå og då e det ikke noe koslig og måtte gå og beskymre seg for det....

ja vi er noen skjarmtroll... hehe uten og måtte gjøre oss til, det er ikke mange som er så heldig...:) ja skal fortsette og jobbe med meg sjøl, er ikke annet og gjøre... får heller skrive til deg når jeg ikke har det noe serlig bra, du er til mye hjelp!!

Fint hvis jeg kan bidra litt på veien til et lykkeligere liv ;)

Og skulle du mot alle odds få et barn som skjeler litt så skal du si til h*n akkurat hva du nå sa til meg: det er ikke alle som er så heldige å sjarmere helt uten å måtte gjøre noe for det ;)

Ha en koselig kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...