Gå til innhold

Hvor forelska "skal" man være?

Anbefalte innlegg

Gjest snuskelusken

For en tid tilbake møtte jeg drømmemannen. Etter å ha vært i flere dårlige forhold tidligere, var det som å komme hjem. Jeg var stormende forelsket, vi kunne prate i timesvis, sexen var storartet, osv osv. Jeg har aldri opplevd maken til kommunikasjon og forståelse, og jeg ga alt av meg selv.

Etter 6 mnd i denne lykkelige tilværelsen, tok det slutt. Dumpet på dagen, "ha et fint liv" osv. Jeg satt ganske så utslått tilbake. Gråt i dagesvis, og så ikke på andre menn på lenge..

Så møtte jeg da.. til slutt en bra fyr. Vi datet, og er nå sammen. Han er snill, morsom.., interessert i meg.. men jeg har ikke de samme følelsene for han, og vil aldri heller få det. Jeg liker han kjempegodt, og bryr meg oppriktig om han, men .. det er ikke det samme.

Og - på den annen side - jeg vet ikke om jeg orker å gjøre meg så sårbar igjen, som jeg var i forhold til drømmeprinsen! Det såret meg slik! Og jeg vet at han jeg er sammen med nå aldri vil kunne såre meg på samme måten.. fordi jeg ikke er like svak for han.

Men så er spørsmålet: Er det nok å like en person, være glad i en person, eller må hjertet hoppe og blode bruse.. jeg vet ikke?

Merker også at jeg som person har forandret meg veldig etter dumpingen. Før var jeg flørte-party-jente som elsket å få oppmerksomhet. Nå bryr jeg meg ikke lenger. Sitter der i kroken med min ene øl, og går tidlig hjem. Og det føles godt, det. Litt mer voksent..

Dette var litt usammenhengende, men skulle gjerne hatt noen tanker fra andre... Hvor mye forelselse må til i et forhold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251043-hvor-forelska-skal-man-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel det som er problemet med å ha bli dumpa av drømmeprinsen... Eller prinsessa. For jeg synes det blir feil etterpå å "nøye" seg med noen som ikke når opp til det samme. Blir litt nestbeste valg liksom... Og jeg synes det er veldig feil ovenfor den du er sammen med at han eller hun er et annetvalg. Selv om h*n ikke veit det. Litt feil ovenfor en sjøl også synes jeg, å gå på tvers av egne følelser, ikke være ærlig.

Men.... Hva som er de rette følelsene kan jo arte seg på forskjellig vis, kanskje. Det er vel ikke nødvendigvis graden av brusing og storming som avgjør? Slike følelser hører mest forelskelsen til. Det å inderlig elske noen er jo en følelse som ikke er så heftig, men som likevel stikker mye djupere.

Men storming og brusing må til!

Jeg er enig med musikeren når han sier at den rette er den som får bildet av drømmeprinsen til å blekne.

Da jeg datet i min single periode satt jeg alltid igjen med en følelse av "hva om det dukker opp noe bedre i neste uke?" på en måte. Men da jeg traff min Drømmeprins var alle slike tanker som blåst ut av hodet på meg. :o)

Jeg trur ikke det er så lett som at man vet når det er den rette.

Vi mennesker er forskjellige, noen er mere tenkere , mens andre er mere sånne drømmere og tar dagene som det kommer.

Jeg har ei venninne som hver gang hun møter en nye type, så er hun sikker på at denne er den rette.

Hun er helt borte vekk av forelskelse, det lyser lang vei, men selv om det føles så rett, så har det til nå alltid tatt slutt etterhvert.

Jeg har aldri vært helt borte vekk av forelskelse, trur ikke jeg er personen til det. Så da blir det til at man grubler fram og tilbake, kanskje slik som deg.

Du må prøve å kjenne etter i deg selv, har du lyst å satse på denne mannen, eller ønsker du mer av et forhold. På meg høres det ut som en flott mann du har funnet deg, er du villig til å gi slipp på han for å søke etter noe enda bedre, trur du det finnes?

Kjærlighet er jammen ikke lett.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...