MillaMy Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg var gift med en slik mann og har desverre også barn med ham. Men pr. dags dato er han fradømt samværsrett. Da jeg bestemte meg for å gå, var jeg knallsterk. Hadde mobilisert alle krefter, for det krevde sterk psyke å stå imot presset. Dette er nå 4 år siden. Det har hele tiden vært noe, trusler, SMS'er, mailer, telefoner, dukket opp på døra mi, kjørte rundt huset osv osv. Da han ifjor endelig fikk besøksforbud og forbud mot å treffe barna, gikk jeg på en skikkelig smell. Endelig kunne jeg senke skuldrene litt, slappe av og tenke på andre ting. Men da brøt jeg sammen, ble sykemeldt fra jobb og satt bare og gråt. Nå går det bedre, besøksforbudet ble riktignok opphevet, men jeg slipper fortsatt å ha noe med ham å gjøre. I ettertid har jeg fullstendig ignorert ham. Jeg møtte ham bare med en vegg av taushet. Om han traff på meg, så jeg rett gjennom ham, jeg svarte ikke når han forsøkte å snakke til meg, men gikk rolig vekk. Svarer aldri på mail, telefoner eller SMS'er. De gangene han troppet opp på døren, gav jeg en advarsel, enten gå eller bli hentet av politiet. Det endte med at politiet kom, men det ble slutt på det etter noen ganger. Dette har virket. Etter 4 år har det vært ganske stille, det er noen måneder siden det tikket inn en SMS, men svarte ikke. Jeg møter heller ikke blikket hans, for det er noe med blikkets makt. Jeg lar ham ikke se i øynene mine hvilken virkning han har på meg. For jeg føler skikkelig ubehag når jeg ser ham. Så ta til deg rådene som de andre har kommet med. Kutt all kommunikasjon, ikke la han få innpass hos deg på noen måte og prøv så godt du kan å leve uavhengig av han. Du vil komme deg videre og det vil normalisere seg. Dette er som en beskrivelse av min mann. Skremmende!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251086-hvordan-takle-at-man-er-redd-eksen/page/2/#findComment-1982959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.