Gå til innhold

hjertet til barnet slo fort....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt normalt. Fosterets hjerteslag skal normalt ligge mellom 120 og 160. For meg har det stemt alle 3 gangene at hjertelyd over 140 er jente og under 140 er gutt!

Kanskje du har ei lita jente i magen din?

Småen i magen er garantert en gutt og har alltid hatt hjerteslag over 140. Dine tre var nok bare tilfeldige.

Små hjerter (på små individer, f.eks. på mus) slår fort. Ved neste måling slår det kanskje litt saktere, f.eks. hvis h*n sover.

Dersom de finner noe unormalt ved hjertet, kommer de til å reagere helt annerledes. Men det er ingenting som tyder på det.

Småen i magen er garantert en gutt og har alltid hatt hjerteslag over 140. Dine tre var nok bare tilfeldige.

Ja, jeg mener det var her på dol det en gang var en forumundersøkelse. Det viste seg at det var ca. 50% sannsynlighet for å gjette kjønnet basert på hjertelyden!!!!

Men det har stemt på mine altså.

Annonse

Ifølge hjerteteorien skulle nr 1 vært jente (lå rett under 160 hele tida) - er gutt

Nr 2 skulle vært hemafroditt ;-) (Lå og "vaket" litt under og litt over 140 hele svangerskapet) - er gutt

Nr. # skulle vært gutt (Lå godt under 140 mesteparten av svangerskapet - er jente

Det er helt normalt. Fosterets hjerteslag skal normalt ligge mellom 120 og 160. For meg har det stemt alle 3 gangene at hjertelyd over 140 er jente og under 140 er gutt!

Kanskje du har ei lita jente i magen din?

På mine to var det omvendt. :o) Poden hadde hurtig hjertefrekvens, mens Snuppa tok det mer med ro.

fei1365380229

Ja, jeg mener det var her på dol det en gang var en forumundersøkelse. Det viste seg at det var ca. 50% sannsynlighet for å gjette kjønnet basert på hjertelyden!!!!

Stemte på mine også. De to først var gutter og lå langt under 140, den siste var jente og lå på nesten 160 :)

Annonse

Hihi, det er vel ca 50% sjanse for å gjette kjønnet uansett? :o)

Åh, nå kom jeg til å tenke på at det kanskje var en vits...

Sorry hvis jeg er treig :o)

Jeg spurte en jordmor om dette når jeg var gravid. Hun sa at det var mulig å indikere kjønn på grunnlag av hjertelyden, men ikke før de siste ukene av svangerskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...