Gå til innhold

hjertet til barnet slo fort....

Anbefalte innlegg

Gjest gjutfvdghykjnmg
Skrevet

hjertet til barnet slo 156. er det fort??? han sa selv det va fort.... hva kan dette bety? KAN DET VÆRE NOE FARLIG???

blir så nervøs eg....

Hva kan det skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Fosterets hjerteslag skal normalt ligge mellom 120 og 160. For meg har det stemt alle 3 gangene at hjertelyd over 140 er jente og under 140 er gutt!

Kanskje du har ei lita jente i magen din?

Skrevet

Det er ikkje farlig. Normal hjertelyd er mellom 120 og 160 ;-) Seier 120 er gutt og 160 jente,men veit ikkje heilt om det stemmer då ;-))

Skrevet

Det er helt normalt. Fosterets hjerteslag skal normalt ligge mellom 120 og 160. For meg har det stemt alle 3 gangene at hjertelyd over 140 er jente og under 140 er gutt!

Småen i magen er garantert en gutt og har alltid hatt hjerteslag over 140. Dine tre var nok bare tilfeldige.

Skrevet

Små hjerter (på små individer, f.eks. på mus) slår fort. Ved neste måling slår det kanskje litt saktere, f.eks. hvis h*n sover.

Dersom de finner noe unormalt ved hjertet, kommer de til å reagere helt annerledes. Men det er ingenting som tyder på det.

Skrevet

Småen i magen er garantert en gutt og har alltid hatt hjerteslag over 140. Dine tre var nok bare tilfeldige.

Ja, jeg mener det var her på dol det en gang var en forumundersøkelse. Det viste seg at det var ca. 50% sannsynlighet for å gjette kjønnet basert på hjertelyden!!!!

Men det har stemt på mine altså.

Skrevet

Ifølge hjerteteorien skulle nr 1 vært jente (lå rett under 160 hele tida) - er gutt

Nr 2 skulle vært hemafroditt ;-) (Lå og "vaket" litt under og litt over 140 hele svangerskapet) - er gutt

Nr. # skulle vært gutt (Lå godt under 140 mesteparten av svangerskapet - er jente

Skrevet

På mine to var det omvendt. :o) Poden hadde hurtig hjertefrekvens, mens Snuppa tok det mer med ro.

Skrevet

Første målte hjertelyden til småen i magen var på 164 og det var helt flott sa jordmor.

Slapp av, det høres mye ut, men det lille hjertet er ikke fullt utviklet enda og styres ikke på samme måte som et voksent hjerte.

Gjest ølkjølkjølkjølkj
Skrevet

Fort ..... hjerteslagene hos oss var da flere ganger over 160 ......

det kan jo bare være at barnet akkurat har snudd seg el.l. det da

fei1365380229
Skrevet

Ja, jeg mener det var her på dol det en gang var en forumundersøkelse. Det viste seg at det var ca. 50% sannsynlighet for å gjette kjønnet basert på hjertelyden!!!!

Stemte på mine også. De to først var gutter og lå langt under 140, den siste var jente og lå på nesten 160 :)

Skrevet

Snuppa mi lå konstant mellom 150 og 160, og over også uten at noen kommenterte noe som helst.

Tror ikke du skal være nervøs!! Snuppa mi er straks året og frisk og fin har hun vært hele tiden!

Skrevet

Det er slett ikkje så veldig fort. Ingenting å uroe seg for. Babyen hadde sikkert berre vore aktiv akkurat da og tatt eit par krumspring inni magen.

Skrevet

Det høres helt vanlig ut.. Mellom 120 - 160 er vanlig.

Skrevet

Helt normalt og fint!

Først da gutten min kom under 100 hjerteslag ble det hastekeisersnitt... Og han veide bare 2.5 kg og hadde ikke hatt det så veldig bra i magen min. Han var fullbåren!

Skrevet

Hihi, det er vel ca 50% sjanse for å gjette kjønnet uansett? :o)

Skrevet

Åh, nå kom jeg til å tenke på at det kanskje var en vits...

Sorry hvis jeg er treig :o)

Skrevet

Jeg spurte en jordmor om dette når jeg var gravid. Hun sa at det var mulig å indikere kjønn på grunnlag av hjertelyden, men ikke før de siste ukene av svangerskapet.

Skrevet

Hihi, det er vel ca 50% sjanse for å gjette kjønnet uansett? :o)

Nemlig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...