Gå til innhold

Pengegave i begravelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Jøss.. pengegave? Det har jeg aldri hørt om. Hørt at man kan ønske at man gir penger til f.eks kreftforeningen i stedet for blomster, men penger til de aetterlatte? Hva går de pengene til? Bare nysgjerrig. :)

Jeg går ut i fra at det er et bidrag til en organisasjon som trådstarter siktet til.

Men det er noen ganger slik at pengene leveres i kontanter under begravelsen, og ikke betales direkte inn på en konto.

ajeg har aldri vært i begravelse hvor det har vært innsamling til slektninger. Men ofte ønsker familien gave (gjerne etter avdøde ønske) til en eller annen organisasjon i stedet for blomster. Da legger vi penger i en korg, gjerne når vi går ut av kirken. Tror ikke det er vanlig med konvolutt.

Annonse

Gjest Kitty Cat 82

I min fars begravelse i vår sto det en liten korg ved inngangen til kirken, og der la folk som ønsket det en konvolutt med hilsen og penger. Noen la bare penger i en standard konvolutt som de hadde i kirken. Kirken tok seg av å behandle pengene, vi fikk takkekort fra kreftforeningen siden. Men det var uansett veldig koselig å sitte og lese hilsenene i kortene siden. Alle sammen ligger nå i en pen eske sammen med kortene på blomstene og andre ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...