Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 41 år,har vært skilt lenge,har to barn på 7 og 9 år.

jeg har nå truffet en kjempegod gutt ,like gammel som jeg,ingen barn.

mine spørsmål er:

Er det farlig å få barn i min alder?

er det stor fare for Downs syndrom?

jeg har hatt to svangerskap med mye kvalme og bekkenløsning på begge to.

er det stor sjans for å få det igjen.

jeg er frisk.

Fortsetter under...

Det er en litt økt risiko for å få barn med Downs etter fylte 38. MEn det betyr ikke at alle gjør det. DEt er mange som får barn etter fylte 40 som får friske og flotte barn.

Vedr. kvalme og bekkenløsning, så vil jeg anta at sjansen er stor for at du vil bli plaget denne gangen også.

Mamma var 42 år siste gangen, og jeg hadde en slektning som var 48. Sannsynligheten for å få barn med Downs syndrom eller andre sykdommer er større enn hvis du var ynger, men sannsynligheten er fortsatt forsvinnende liten.

Mamma var 42 år siste gangen, og jeg hadde en slektning som var 48. Sannsynligheten for å få barn med Downs syndrom eller andre sykdommer er større enn hvis du var ynger, men sannsynligheten er fortsatt forsvinnende liten.

JEG TAKKER ALLE FOR FINE SVAR.NÅ BLE JEG MERE OPPTIMISTISK.SKAL HA SAMTALE MED LEGEN MIN OG, MEN VILLE HØRE HER OGSÅ.

TAKK TIL ALLE SOM HAR SVART MEG.DET SATTE JEG PROS PÅ:o))

• 2 uker senere...
Gjest storesøster25

Mamma fikk sistemann når hun var 43, og hun sier at alt var mye lettere med han.

graviditeten, fødselen, mer tid til han enn oss, bedre økonomi, osv. Dessuten fikk hun jo kjempemasse hjelp av en gjeng med stolte tenåringssøstre :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...