Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, muligens litt optimistisk å poste om dette i dette forumet, men fant ikke noen andre som passet bedre.

Problemet er at jeg på universitetet i det siste har lagt merke til ei jente i forelesningene som jeg synes virker så utrolig spennende, men har altså ikke tatt kontakt med henne enda. Jeg har fantasert litt med tanken om å bare spørre henne engang før forelesning om hun kunne tenkte seg å la meg spandere en middag på restaurant en kveld, kanskje gi henne en rose også. Jeg lurer på om det blir litt for mye og patetisk, eller om det gjør et fint førsteinntrykk. Vil bare bemerke at jeg absolutt ikke har et utseende som skremmer noen, men er altså litt sjenert. Hva ville dere tenkt om dere så en gutt som gjorde akkurat dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251185-forelsket-og-r%C3%A5dvill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det holder å be henne ut på en kopp kaffe i første omgang kanskje? En middag og blomster kan bli litt overveldende på en gang. :o)

Lykke til!

Hmm.. jo, men på samme tid så er det jo enklere å si nei til en kopp kaffe også. Jeg blir litt frustrert.

Jeg ville fått litt bakoversveis og ville hatt vanskelig for å takket ja til en middag med en jeg aldri hadde snakket med, eller lagt merke til iallefall. Selvfølgelig kommer det an på om jeg var litt interessert. Hadde det vært en jeg hadde sett litt på, hadde jeg nok kanskje sagt ja. Du er litt mere safe om du spør om en kaffekopp eller lign. første gangen.

Ikke vær for pågående, men vis gjerne at du liker henne. Det like jeg iallefall:-)

Lykke til.

Du kan godt gå bort til henne og si at hun bare fanget interessen din, at hun virker spennende osv, men jeg tror jeg ville invitert med på fest e.l først, gjerne sammen med noen venninner av henne.

Eventuelt på en kaffe eller noe, kommer litt an på hvor modig hun er. Middag og rose blir nok litt for heavy første gangen.

Annonse

Hmm.. jo, men på samme tid så er det jo enklere å si nei til en kopp kaffe også. Jeg blir litt frustrert.

Synes ikke jeg. En middag hadde jeg glatt sagt nei til, og tenkt "wow, hva er det her ", imens en kopp kaffe hadde blitt sånn.. tja, hvorfor kan jeg egentlig ikke det?

Nei ikke finn på å be henne ut på middag eller gi henne en rose uten å ha snakket litt med henne først. Jeg opplevde en gang at en gutt gjorde noe liknende mot meg og det eneste han oppnådde var at jeg anså han som litt..vel..rar.

En kopp kaffe holder.

Det kan slå begge veier. Jeg tror nok at det lureste er å begynne å nikke gjenkjennende til henne når du ser henne. På den måten lærer hun at du faktisk finnes.

På måten hun da reagerer vil du fort skjønne om hun synes du virker interessant eller ikke.

Får du inntrykk av at hun setter pris på at du kjenner henne igjen, så kan du gjerne komme med en rose og en middagsinvitasjon. Får du derimot inntrykk av at hun ikke er interessert i det hele tatt, så bør du ikke gjøre det.

Jeg ville nok ha tenkt at han måtte være i slekt med Ari Behn. For en rose kan lett gi et svulstig og pompøst inntrykk, og det skal godt gjøres at jenta faller for en slik gest.

Vil heller anbefale at du prøver å komme i snakk med henne i pauser etc. - og snakker om helt nøytrale ting som studiene og den slags. Så vil du nok merke om hun virker interessert. Neste skritt da kan jo være at dere slår følge til kantina eller lignende.

Da jeg var student, gikk jeg og kikket på en som var ganske kjekk. Men han sa aldri noe til meg og prøvde ikke å få kontakt. Det gjorde ikke jeg heller, jeg bare lusket rundt og kikket.

Så glemte jeg hele greia, men på et utested noen måneder seinere dukket han opp med dame. Da, etter noen pils, betrodde han meg at han hadde vært forelsket i meg i lengre tid, men hadde til slutt gitt opp å få kontakt, og var nå sammen med en annen.

Å faen, tenkte jeg. Men det var for sent.

Hvorfor jeg forteller dette vet jeg ikke helt. Men det er nok lurt å være en smule tydeligere enn han og jeg var.

Hvis vi sier at dette var 1 på skalaen og rose er 10, foreslår jeg at du går for 4-5.

Ser det for meg, siden du er sjenert og ikke har peiling på noenting om denne jenta utenom hvordan hun ser ut, sitte rett ovenfor hverandre i lang tid på en resturant.

Det er en situasjon som enten blir katastrofe eller ganske bra.

Du har baller hvis du hopper i det der.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...