Gå til innhold

Hvor stor er sjansen tro?

Anbefalte innlegg

Gjest pillesurr

Scenario:

Bruker Marvelon p-piller, er kommet til midt på brettet.

Skulle tatt pillen fredag kveld, men av ulike grunner ble det ikke tatt pille fredag kveld og lørdag kveld.

På toppen av det hele: sex uten kondom to ganger på søndag.

P-pille tatt søndag kveld og tas videre som normalt.

Hvor stor er sjansen for graviditet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251237-hvor-stor-er-sjansen-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pillesurr

Skynd deg og kjøp angrepillen (Norlevo). Den skal tas innen 72 timer, så du kan fortsatt rekke det. Sannsynligheten for at pillen ikke virker når du har glemt den to ganger, må antas å være rimelig stor.

Diskuterte angrepillen med mannen min, men vi fant ut at vi ikke kjøpte den....

Pillen ble ikke glemt - men den var ikke tilgjengelig der jeg var!

Hvor tidlig kan jeg teste?

Jeg TROR du kan teste om ca. to uker.

I "vanlige" tilfeller, så har man mensen, får eggløsning ca to uker etter dette (hvor man da kan bli gravid), og man pleier da å teste ca to uker etter denne eggløsninga, når mensen normal skulle komme dersom man ikke er blitt gravid.

Men er en evt. graviditet krise for deg, så er vel kanskje rådet du fikk om angrepille et mulig alternativ? Hvis ikke det er for sent.

Annonse

Diskuterte angrepillen med mannen min, men vi fant ut at vi ikke kjøpte den....

Pillen ble ikke glemt - men den var ikke tilgjengelig der jeg var!

"Diskuterte angrepillen med mannen min, men vi fant ut at vi ikke kjøpte den...."

Nåja, hvis det ikke er noen krise med baby, så... :-)

Jeg har hørt om flere som har blitt gravide ved å glemme en pille, men jeg har selv glemt både en og to flere ganger uten at det har gått "galt".

Gjest pillesurr

"Diskuterte angrepillen med mannen min, men vi fant ut at vi ikke kjøpte den...."

Nåja, hvis det ikke er noen krise med baby, så... :-)

Jeg har hørt om flere som har blitt gravide ved å glemme en pille, men jeg har selv glemt både en og to flere ganger uten at det har gått "galt".

Har glemt den én dag, en gang før + sex påfølgende dag, uten at jeg ble gravid - men har aldri "prøvd" det når det er to dager pillen ikke er blitt tatt.

Men en utvidelse av barneflokken hadde kanskje vært koselig....? :-)

Har glemt den én dag, en gang før + sex påfølgende dag, uten at jeg ble gravid - men har aldri "prøvd" det når det er to dager pillen ikke er blitt tatt.

Men en utvidelse av barneflokken hadde kanskje vært koselig....? :-)

Håper du får det resultatet du ønsker da. :-)

Gjest pillesurr

Jeg TROR du kan teste om ca. to uker.

I "vanlige" tilfeller, så har man mensen, får eggløsning ca to uker etter dette (hvor man da kan bli gravid), og man pleier da å teste ca to uker etter denne eggløsninga, når mensen normal skulle komme dersom man ikke er blitt gravid.

Men er en evt. graviditet krise for deg, så er vel kanskje rådet du fikk om angrepille et mulig alternativ? Hvis ikke det er for sent.

Det var søndag morgen det skjedde, så jeg tror det er for seint nå ja....

Men jeg har vel litt liten tro på at det skulle bli en innertier sånn plutselig da...

Var tilfeldigvis hos gynekolog i går, og hun sa at jeg måtte være ekstra påpasselig med bruk av kondom i 14 dager, siden jeg var midt på brettet....

Gjest i samme båt

Her satt jeg akkurat og skulle skrive et lignende innlegg. Jeg bruker Yasmin p-piller, og ble syk (kraftig oppkast og diare) lørdag, søndag og mandag. Midt på brettet. Og det verste er at jeg nesten ønsker at jeg er gravid. Men samtidig ikke. Får vel bare vente og se.

Annonse

Gjest i samme båt

Det var søndag morgen det skjedde, så jeg tror det er for seint nå ja....

Men jeg har vel litt liten tro på at det skulle bli en innertier sånn plutselig da...

Var tilfeldigvis hos gynekolog i går, og hun sa at jeg måtte være ekstra påpasselig med bruk av kondom i 14 dager, siden jeg var midt på brettet....

Må spørre deg: er det altså verre (større sjanse) fordi det er midt på brettet? Er de pillene du bruker monofasiske eller trifasiske? (Er det like piller hele veien, eller tre ulike?)

Gjest i samme båt

Vet ikke hva jeg ønsker.... Alt i livet mitt har vært så veldig nøye planlagt... Hadde kanskje vært fint med et barn som ikke kom helt etter skjemaet!

Jeg blir nesten skremt! Er du meg? :-) Akkurat sånn her også. To nøye planlagte barn, nøye planlagt liv. Skal ikke ha flere barn, nei. Men kanskje hadde det vært hyggelig likevel? :-) En liten attpåklatt? Litt rart når livet ikke er planlagt, og litt skummelt.

Gjest pillesurr

Jeg blir nesten skremt! Er du meg? :-) Akkurat sånn her også. To nøye planlagte barn, nøye planlagt liv. Skal ikke ha flere barn, nei. Men kanskje hadde det vært hyggelig likevel? :-) En liten attpåklatt? Litt rart når livet ikke er planlagt, og litt skummelt.

Så vittig! Hadde jo nesten vært litt morsomt om vi tester positivt begge to....

Men - altså - jeg har tre barn fra før, alle nøte planlagte :-)

Kjøpte forresten test i dag, men må vel vente halvannen ukes tid tenker jeg før jeg tester...

Gjest pillesurr

Må spørre deg: er det altså verre (større sjanse) fordi det er midt på brettet? Er de pillene du bruker monofasiske eller trifasiske? (Er det like piller hele veien, eller tre ulike?)

Som jeg skrev et eller annet sted, så var jo hos gynekolog på mandag, og spurte (litt tilfeldig) om hvordan risikoen var hvis en glemte pillene midt på brettet. Hun svarte at risikoen da var større, og at vi måtte bruke kondom i 14 dager.

De pillene jeg bruker er like hele tiden (monofase?). Tar dem i tre uker, deretter en uke pillefri. Hadde tatt dem i halvannen uke da vi reiste bort og pillene ble igjen hjemme. Og når en er på tur uten barn, er det lett å la seg rive med selv om vi visste at vi ikke burde hatt sex uten kondom den helga...... :-)

Gjest pillesurr

Her satt jeg akkurat og skulle skrive et lignende innlegg. Jeg bruker Yasmin p-piller, og ble syk (kraftig oppkast og diare) lørdag, søndag og mandag. Midt på brettet. Og det verste er at jeg nesten ønsker at jeg er gravid. Men samtidig ikke. Får vel bare vente og se.

Vet akkurat hvordan du har det!!!!!!

Har tenkt mange tanker allerede jeg, om graviditet, jobb, navn, vogn osv.....

Blir voldsomt spennende fremover i alle fall! Vi får holde hverandre orientert :-)

Vet akkurat hvordan du har det!!!!!!

Har tenkt mange tanker allerede jeg, om graviditet, jobb, navn, vogn osv.....

Blir voldsomt spennende fremover i alle fall! Vi får holde hverandre orientert :-)

He, he, jeg var også inne og så på vogner på nettet. :-) Gal, sannsynligvis!

Så vittig! Hadde jo nesten vært litt morsomt om vi tester positivt begge to....

Men - altså - jeg har tre barn fra før, alle nøte planlagte :-)

Kjøpte forresten test i dag, men må vel vente halvannen ukes tid tenker jeg før jeg tester...

Kjøpt test? Modig du! :-) Nei foreløpig slår jeg tanken i fra meg. Er så redd for å gire meg opp, har litt lett for det, ser du. :-)

Litt vittig hvis vi begge to er gravide, ja! :-) Jeg skal følge med deg, husk å rapportere, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...