Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Mette

For å gjøre en lang historie kort, så har jeg gått på Trisekvens mer eller mindre siden jeg var 19. Jeg har ikke mensen på vanlig måte, og må derfor tilsette kroppen østrogen. Jeg er i slutten av 20 årene.

Jeg har nå kommet opp i en kinkig situasjon. På påskeaften hadde jeg sex med en gutt uten prevensjon. Han sa at han ikke kom inne i meg, men jeg tviler litt. Nå sliter jeg med tanken om at jeg kanskje kan være gravid. Jeg hadde nettopp begynnt på et nytt brett Trisekvens da vi hadde sex. Betyr det at jeg er i en "sikker periode"? Snakket med AAN i dag, og de sa at sikre perioder bare er en myte.

Mitt spørsmål til deg er: hvor stor sjanse tror du det er at jeg er gravid? Kan jeg i det hele tatt få barn når jeg er avhengig av Trisekvens for å få mensen?

Har allerede tatt Clearblue, men det er det jo ingen vits i enda. Eller? Folk sier så mye forskjellig, så jeg kunne tenkt meg å få fakta bekreftet. AAN hevdet at jeg må vente til mensen evt. uteblir, før jeg kan ta ny test. Stemmer det?

Vær så snill og hjelp meg med dette. Klarer ikke å slite med det alene.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25145-ikke-som-andre-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke noe som heter 'sikre perioder' på Trisekvens. Men hvis du ikke har mensen naturlig uten piller, så er det liten risiko for graviditet. Hvis du skulle være blitt gravid, vil du ikke får blødning på Trisekvens. Fortsett med tabletten brette ut, får du blødning er du ikke gravid. Kommer mensen ikke, tar du en test. Jeg kan ikke forestille meg at du kan være gravid, så slapp av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25145-ikke-som-andre-jenter/#findComment-104726
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...