Ropeman Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er en mann på 30 år som for 6 måneder siden tok mitt livs største feilvurdering. Jeg valgte å gjøre det slutt med ei jente fordi jeg følte det var så mye krangling og dårlig stemning i forholdet. I lang tid hadde vi hatt det skikkelig tøft. Det tok ikke lang tid før jeg angret meg. Jeg forsøkte og forsøker fortsatt å få henne tilbake, noe som trolig ikke vil skje. Vi har hatt litt kontakt og hun sier hun har hatt det så vondt og jobbet så hardt med seg selv at hun ikke orker tanken på gutter. Hun fikk voldsomme reaksjoner og jeg vet at hun har jobbet hardt for å komme over meg. Mitt problem nå er at jeg ikke klarer å leve uten henne. Jeg har det så vondt inni meg at jeg har mistet helt gnisten. Jeg er ikke lenger den samme. Jeg tenker på henne hver dag, får ikke sove og kan begynne å grine for alt, hele tiden. Føler meg som en patetisk dust. Samtidig klarer jeg ikke å snakke med så mange om det heller fordi jeg mister helt fatningen. Samvittigheten min over å ha gitt opp, når hun ville forsøke, gnager meg hardt. Og jeg har mareritt om den kvelden da jeg tabbet meg ut. Hun ble helt knust. Jeg sliter nå, 6 mnd etterpå, med å spise og sove. Jeg er kjent for å være ganske rasjonell og pragmatisk og ingen vet om min mørke side, noe ingen kan få vite om heller. Jeg har tryglet og bedt, men hun har nok kommet over meg. Hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Har dumpet drømmedama og kommer aldri til å tilgi meg selv. Er litt desperat etter råd for jeg tror ikke jeg holder dette ut. Mvh Idiot 30 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251514-kj%C3%A6rlighetssorg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Kjærlighetssorg er noe av det sterkeste man kan oppleve. Kanskje det rammer enda hardere siden du selv vraket henne, men angrer etterpå. For ikke bare svir det at hun er borte, men det du dømmer også deg selv hardt for det du gjorde. Hvordan kan du komme deg videre, er vel det store spørsmålet. KJærlighetssorg kan ta lang tid. Jeg kjenner ikke deg og vet ikke hva som hjelper deg når noe er vanskelig. Noen trener hardt og bruker kroppen sin for å bearbeide sorgen. Andre lytter mye til musikk, eller leser. Andre snakker med fortrolige venner og får støtte dere. Er du motivert for det synes jeg du skal oppsøke en terapeut og få snakket med en fagperson som har erfaring fra liknende kriser. Hvis du hverken sover eller spiser som før, bør du kanskje ta en prat med fastlegen din. Innsovningstablett kan hjelp i en kneik. Når det gjelder å få henne tilbake, tror jeg du skal være tilbakholden. Du har vist nok hva du ønsker. Det er opp til henne å gi melding, hun vet nok hva du vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251514-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1982736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Du har kjørt deg fast i et spor du ikke klarer å komme ut av. Prøv å tenk på grunnen til at du gjorde det slutt. Du sier det var mye krangling og dårlig stemning - fokuser på det, ikke på de (få?) gode stundene dere hadde sammen. Det kan høres ut som du trenger hjelp til å komme deg opp fra hengemyra, ta kontakt med fastlegen din kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251514-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1982744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hatshjoo san Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hadde jeg vært henne hadde jeg vært utrolig skeptisk og trengt mye tid. Hvordan kan hun være sikker på at du ikke ombestemmer deg etter en tid sammen med henne igjen? Hun har nok brent seg veldig. Hvis hun skal våge seg til å elske deg igjen kommer det nok til å ta en del tid. La henne få den tiden hun trenger. Men... ha i hodet at hun kanskje ikke vil ha deg tilbake . Hun har jo jobbet mye med seg selv dette halve året. Og husk at kjærlighetssorg faktisk går over til slutt. Det er bare utrolig når en er midt oppe i det. Om ikke det blir deg og henne igjen er det HELT sikkert en annen jente der ute som er rett for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251514-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1982993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ropeman Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Hadde jeg vært henne hadde jeg vært utrolig skeptisk og trengt mye tid. Hvordan kan hun være sikker på at du ikke ombestemmer deg etter en tid sammen med henne igjen? Hun har nok brent seg veldig. Hvis hun skal våge seg til å elske deg igjen kommer det nok til å ta en del tid. La henne få den tiden hun trenger. Men... ha i hodet at hun kanskje ikke vil ha deg tilbake . Hun har jo jobbet mye med seg selv dette halve året. Og husk at kjærlighetssorg faktisk går over til slutt. Det er bare utrolig når en er midt oppe i det. Om ikke det blir deg og henne igjen er det HELT sikkert en annen jente der ute som er rett for deg! Takker for svar. Ja det er sikkert en annen jente der ute. Men akkurat nå er det ikke noe jeg orker tanken på. Er bare så sinnykt bitter på meg selv for den sjanseløse vurderingen jeg gjorde, og mitt totale fravær av initiativ rett etterpå, noe som kanskje kunne hjulpet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251514-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1984616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hatshjoo san Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Takker for svar. Ja det er sikkert en annen jente der ute. Men akkurat nå er det ikke noe jeg orker tanken på. Er bare så sinnykt bitter på meg selv for den sjanseløse vurderingen jeg gjorde, og mitt totale fravær av initiativ rett etterpå, noe som kanskje kunne hjulpet. Forstår godt at du har det vondt. Vær sur på deg selv en periode, ... ok det. Men det er viktig å ikke la seg grave ned i møkka alt for lenge. Du er bare et menneske. Du som alle andre kan ta feil. Livet må gå videre. Hvem vet, kanskje hun våger å satse på deg igjen. Eller kanskje ikke? Du må si til deg selv at du vil takle begge mulighetene. For det vil du faktisk gjøre. Bedre enn du tror nå midt oppe i følelseskaoset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251514-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1985333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.