Gjest infinity Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Hei! Jeg hadde en spontanabort i januar i år, var 7-8 uker på vei. Hadde mensen igjen 16.feb, og den uteble til neste mestruasjon, tok derfor to graviditetstester 23.-24. mars som begge viste at jeg er gravid. Tviler ikke selv heller, da jeg har ømme pupper,noe kvalme og har lagt på meg over magen (merker det på buksene). Snakket med en lege i dag som var MEGET overrasket over at jeg var blitt gravid allerede! Jeg følte meg nesten dum der jeg satt - tror han at det er noe jeg innbiller meg?!? ClearBlue graviditetstest kan da vel ikke vise at jeg er gravid uten at jeg er det?!? Jeg er som sagt 99 % sikker på at jeg er gravid men jeg skjønner ikke denne skepsisen - det er da ikke akkurat noe å lyve for! Setter veldig stor pris på et svar - dette forvirrer meg, skal jeg virkelig måtte kjøpe meg en test til for å ta?!? Vet jo at det er sagt at kroppen ikke begynner å produsere egg igjen før etter 2-3 mnd etter en spontanabort, men hva meg meg da - ingen graviditet uten egg!!!!!! På forhånd takk for hjelpen! Ha en fin fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25165-spontanabort-gravid-allerede/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Hei ) Gratulerer med graviditeten - for det er klart at du er gravid! Har vært inne på DOL en stund, og det har skjedd en rekke ganger at DOLianere har blitt gravide rett etter en spontanabort. Enkelte faktisk måneden etter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25165-spontanabort-gravid-allerede/#findComment-104898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest infinity Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Hei ) Gratulerer med graviditeten - for det er klart at du er gravid! Har vært inne på DOL en stund, og det har skjedd en rekke ganger at DOLianere har blitt gravide rett etter en spontanabort. Enkelte faktisk måneden etter! Tusen takk Knotten! Det eneste jeg kan si er TAKK - du er en knupp! Ha en fin fin dag ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25165-spontanabort-gravid-allerede/#findComment-104971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Jeg skjønner ikke egentlig hvorfor legen din tvilte på at du kunne være gravid igjen. Etter en spontanabort, er det vanlig at man anbefales å vente med nye forsøk til det minst har gått en vanlig menstruasjon. Noen leger anbefaler en å vente i 3 mndr., men de fleste har gått litt bort i fra dette. Du har nok blitt befruktet etter menstruasjonene du hadde i februar og dermed er det helt på sin plass at gravitesten viste positivt svar 23. mars. Jeg vil anbefale deg å spørre din lege om han kan forklare hva han opplever som overraskende, at du har blitt gravid eller at du tok sjangsen på å bli gravid så raskt. Forøvrig er det ikke riktig at man ikke produserer egg før det har gått 3 mndr. etter en abort. Eggene ligger der, men enkelte ganger tar det litt tid før man kommer i balanse igjen og får normal eggløsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25165-spontanabort-gravid-allerede/#findComment-105018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest infinity Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Jeg skjønner ikke egentlig hvorfor legen din tvilte på at du kunne være gravid igjen. Etter en spontanabort, er det vanlig at man anbefales å vente med nye forsøk til det minst har gått en vanlig menstruasjon. Noen leger anbefaler en å vente i 3 mndr., men de fleste har gått litt bort i fra dette. Du har nok blitt befruktet etter menstruasjonene du hadde i februar og dermed er det helt på sin plass at gravitesten viste positivt svar 23. mars. Jeg vil anbefale deg å spørre din lege om han kan forklare hva han opplever som overraskende, at du har blitt gravid eller at du tok sjangsen på å bli gravid så raskt. Forøvrig er det ikke riktig at man ikke produserer egg før det har gått 3 mndr. etter en abort. Eggene ligger der, men enkelte ganger tar det litt tid før man kommer i balanse igjen og får normal eggløsning. Takk for raskt svar og at jeg fikk ett ærlig svar. Og jeg lover - jeg skal spørre legen min neste gang jeg skal dit. Men en ting jeg bare MÅ spørre om, du skriver at "jeg tok sjansen på å bli gravid igjen så fort" - det var vel egentlig ikke så veldig overtenkt, men vi regnet faktisk ikke med at det ville skje så fort siden vi alltid har brukt lang tid for å få det til (neste 2 år denne gangen). Mener du da at det er dumt å bli gravid igjen så fort?!? Er det da større sjanse for at det kan gå galt igjen?!? Må bare spørre for redselen er der - er livredd! Har vært litt plaget med stikking og ubehag i underlivet og korsryggen de siste dagene , ikke vondt. Har heller ikke hatt blødninger, det føles mere som sånn jeg har det før mensen, men skulle vel egentlig ha hatt mensen nå. Tror du det holder på å gå galt igjen?!? Håper på svar! Ha en fin fin dag ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25165-spontanabort-gravid-allerede/#findComment-105042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 Takk for raskt svar og at jeg fikk ett ærlig svar. Og jeg lover - jeg skal spørre legen min neste gang jeg skal dit. Men en ting jeg bare MÅ spørre om, du skriver at "jeg tok sjansen på å bli gravid igjen så fort" - det var vel egentlig ikke så veldig overtenkt, men vi regnet faktisk ikke med at det ville skje så fort siden vi alltid har brukt lang tid for å få det til (neste 2 år denne gangen). Mener du da at det er dumt å bli gravid igjen så fort?!? Er det da større sjanse for at det kan gå galt igjen?!? Må bare spørre for redselen er der - er livredd! Har vært litt plaget med stikking og ubehag i underlivet og korsryggen de siste dagene , ikke vondt. Har heller ikke hatt blødninger, det føles mere som sånn jeg har det før mensen, men skulle vel egentlig ha hatt mensen nå. Tror du det holder på å gå galt igjen?!? Håper på svar! Ha en fin fin dag ;o) Nå er jeg fortsatt ingen jordmor, men siden du foreløpig ikke har fått svar på det siste spørsmålet ditt sjanser jeg på å komme med et "legmannssvar" igjen ) (som ihuga DOLianer snapper man opp både dette og hint, vet du ;-)) Man anbefaler å vente en syklus etter en spontanabort for at kroppen skal "komme til hektene" igjen. Jeg har aldri sett det begrunnet med at faren er større for at det skal gå galt en gang til. På samme måte anbefaler man at det skal gå en normal mens før man blir gravid etter p-pillebruk. Du verden så mange som ikke etterlever dette, men som det går helt fint for! Jeg er i Novemberklubben, og der er også ei jente ved nick Octopusen som er ca 11 uker på vei. Hun ble gravid umiddelbart etter en spontanabort. Du kan jo ta kontakt med henne og spørre om dere kan dele erfaringer? Vet at det finnes flere på gravid-forum som er i samme situasjon. Kanskje det vil berolige deg å "slå av en prat" med dem? Mensmurringer er veeeldig normalt i graviditeten. Jeg hadde masser av dem første gang jeg var gravid. Jeg var faktisk så sikker på at mensen var rett rundt hjørnet at jeg ikke testet før jeg var godt og vel 6 uker på vei ) Har hatt mensmurringer denne gangen også. Er i 11. uke, og har ingen mistanker om at noe skulle være galt. Hvis du bekymrer deg veldig, synes jeg du skal be legen din om å komme til en innvendig UL så snart du er såpass langt på vei at det har noe for deg (er det i uke 6-7, tro?). Det er synd hvis du skulle engste deg for mye til å glede deg over det lille frøet i magen ) Lykke til med graviditeten, infinity! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25165-spontanabort-gravid-allerede/#findComment-105106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest infinity Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 Nå er jeg fortsatt ingen jordmor, men siden du foreløpig ikke har fått svar på det siste spørsmålet ditt sjanser jeg på å komme med et "legmannssvar" igjen ) (som ihuga DOLianer snapper man opp både dette og hint, vet du ;-)) Man anbefaler å vente en syklus etter en spontanabort for at kroppen skal "komme til hektene" igjen. Jeg har aldri sett det begrunnet med at faren er større for at det skal gå galt en gang til. På samme måte anbefaler man at det skal gå en normal mens før man blir gravid etter p-pillebruk. Du verden så mange som ikke etterlever dette, men som det går helt fint for! Jeg er i Novemberklubben, og der er også ei jente ved nick Octopusen som er ca 11 uker på vei. Hun ble gravid umiddelbart etter en spontanabort. Du kan jo ta kontakt med henne og spørre om dere kan dele erfaringer? Vet at det finnes flere på gravid-forum som er i samme situasjon. Kanskje det vil berolige deg å "slå av en prat" med dem? Mensmurringer er veeeldig normalt i graviditeten. Jeg hadde masser av dem første gang jeg var gravid. Jeg var faktisk så sikker på at mensen var rett rundt hjørnet at jeg ikke testet før jeg var godt og vel 6 uker på vei ) Har hatt mensmurringer denne gangen også. Er i 11. uke, og har ingen mistanker om at noe skulle være galt. Hvis du bekymrer deg veldig, synes jeg du skal be legen din om å komme til en innvendig UL så snart du er såpass langt på vei at det har noe for deg (er det i uke 6-7, tro?). Det er synd hvis du skulle engste deg for mye til å glede deg over det lille frøet i magen ) Lykke til med graviditeten, infinity! Tusen takk skal du ha - jeg har faktisk ei jente på 4 år fra før, skulle ikke trodd det så hysterisk som jeg er denne gangen her, men jeg kan bare ikke huske hvordan det var - hadde jeg vondt i magen, hadde jeg ikke?!? Men, det har selvfølgelig vært litt spesielt pga at jeg mistet i januar, det var en KJEMPE etterlengtet graviditet, og en tror jo så at det "selvfølgelig" vil gå bra - Of Course! Redselen er derfor selvfølgelig mye større nå - men heldigvis så er det sånne som DEG der ute som beroliger meg - så NÅ skal jeg bare glede meg og nyte det at jeg er med barn igjen, etter 2 års "arbeid"! Vil bare takke deg igjen Knotten - jeg er 9+2 idag derfor havner jeg vel i novemberklubben jeg også - I can't wait!!!! Ha en fin fin dag og kos deg!!!!!!!! Klem fra meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25165-spontanabort-gravid-allerede/#findComment-105347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 Tusen takk skal du ha - jeg har faktisk ei jente på 4 år fra før, skulle ikke trodd det så hysterisk som jeg er denne gangen her, men jeg kan bare ikke huske hvordan det var - hadde jeg vondt i magen, hadde jeg ikke?!? Men, det har selvfølgelig vært litt spesielt pga at jeg mistet i januar, det var en KJEMPE etterlengtet graviditet, og en tror jo så at det "selvfølgelig" vil gå bra - Of Course! Redselen er derfor selvfølgelig mye større nå - men heldigvis så er det sånne som DEG der ute som beroliger meg - så NÅ skal jeg bare glede meg og nyte det at jeg er med barn igjen, etter 2 års "arbeid"! Vil bare takke deg igjen Knotten - jeg er 9+2 idag derfor havner jeg vel i novemberklubben jeg også - I can't wait!!!! Ha en fin fin dag og kos deg!!!!!!!! Klem fra meg! Da vil jeg gjerne ønske deg velkommen i novemberklubben!! Vi har en klubbside som jeg lager; http://home.no.net/nov2001/ Hvis du har lyst til å ha din egen side der inne, så sender du bare en mail til meg. der skriver du ned hva du måtte ønske å ha på siden din ) Mailadressen er [email protected] (Eller du kan linke deg direkte til den på førstesiden) Vi har også et "mini-forum" hvor vi legger inn alskens hverdagstanker - sånt vi ikke vil "plage" de andre DOLianerne med ;-) Håper på å høre fra deg etterhvert! Jo flere novembermødre, jo bedre ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25165-spontanabort-gravid-allerede/#findComment-105374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.