Salia Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Heisann! Jeg er 32 år. Jeg fikk satt inn kobberspiral for ca 3 uker siden, og har vært plaget av blødninger siden. De er ikke kraftige (kommer sjelden så langt ut som i undertøyet), men de er vedvarende og ser ikke ut til å stoppe. Jeg har gått på Depo Provera i 2 1/2 år, og den siste sprøyten ble satt i slutten av mai. Jeg har ikke fått igjen mens etter at jeg sluttet på sprøytene, men det ble bekreftet ved innsettelse av spiralen at jeg ikke var gravid. Gynekologen som satte inn spiralen sa at slimhinnen i livmoren så ut til å ha kommet til tilnærmet normal tykkelse igjen. Hvor lenge er det sannsynlig at blødningene vil vare, og når vil jeg få tilbake normal mens? Jeg har ikke smerter i forbindelse med disse blødningene, men det var svært smertefullt å sette spiralen inn. Dette hemmer meg en del i hverdagen også. Jeg vil ikke bruke tamponger ettersom jeg har hatt en infeksjon med kobbespiral for 6 år siden og derfor er litt engstelig for at det skal skje igjen (jeg har ikke hatt noen ettervirkninger av denne infeksjonen etter at spiralen ble fjernet. Den ble satt inn på 6-ukers kontroll etter fødsel). Samtidig hemmer jo naturlig nok disse blødningene sexlivet. Jeg har også opplevd at blødningene blir kraftigere etter sex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251667-bl%C3%B8dninger-etter-innsatt-spiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salia Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg ønsker ikke lenger svar fra lege, men fant ikke ut hvordan jeg kan slette innlegget. Vennligst se bort fra dette. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251667-bl%C3%B8dninger-etter-innsatt-spiral/#findComment-1988931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror ikke det er kobberspiral som er årsak til de uregelmessige blødninger, men at effekten av hormonsprøyten er ved å gå ut av kroppen. Det er ikke mulig å si når dine menstruasjoner blir regelmessige, det kan gå opp til ett år etter siste sprøyte. Du mener at du fikk infeksjon av tampongen? Tampongen kan gi det man betegner ’toksisk sjokk syndrom’ som er en slags blodforgiftning, men ’vanlig underlivsbetennelse’ med infeksjon av egglederne kan ikke fremkalles av tampong. Hvis du i tillegg til småblødning har smerter og/eller feber, synes jeg du skal få en ny sjekk. Det kan være ny egglederbetennelse. At blødningen øker etter sex kan skyldes at det blod som har samlet seg i skjeden renner ut, hvis du ikke har smerter under samleie, behøver du ikke å avstå. Men som sagt, jeg synes det er grunn til at du skal få en ny sjekk. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251667-bl%C3%B8dninger-etter-innsatt-spiral/#findComment-1989782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.