Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i fin form. Men fikk for 5 dager siden influensa symptom, som ble til kraftig diare og magesmerter i går tidlig. Jeg ringte helsestasjon, som kunne si at dette var en farang som går "i disriktet". Diareen har gittt seg, men jeg har fortsatt maveknip (men langt mindre smertefullt enn i går). Hvordan kan jeg vite at barnet mitt har det bra? I går var barnet svært aktivt, spesielt rett etter at jeg hadde drukket vann. I dag har det vært langt mindre bevegelser. Jeg bekymrer meg litt i forhold til å vite om barnet har det godt nok inne i magen min mens mageknipen herjer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25169-uke-28-omgangsyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Barnet ditt tar ikke skade av at du har diare, men enkelte ganger kan voldsom tarmaktivitet smitte over på livmoren så man får ekstra kraftige kynnere. Hvis du er usikker, kan du kjenne på magen om den blir steinhard når du får vondt. Er det sammenheng, bør du ta det opp med din lege/jordmor. Du bør kjenne fosteraktivitet hver dag, men sånn som du beskriver at det var forleden dag, er nok mest på grunn av tarmaktiviteten som irriterte litt. Er du i tvil om barnet beveger seg som det bør, synes jeg du skal ta opp også dette med din lege/jordmor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25169-uke-28-omgangsyke/#findComment-105014
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...