stemel Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 hei!!!! nå er jeg forvirret, jeg er 52år, har ikke hatt mensen på 2-3år,før d var mensen uregelmessig, kun være borte 1-2mnd for så å komme tilbake voldsomt med blødninger i 14dager, men nå har den hvert borte de siste 2-3årene, så nå lurer jeg på om jeg er gravid, går d an?? har tatt to tester hjemme som var negativ, jeg har to voksne barn fra før. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 Unnskyld, men er du seriøs nå? Hvis du er 52 år og ikke har hatt mensen på 2-3 år er du nok ikke fruktbar lenger og er således ikke gravid. Det er høyst normalt, kvinner slutter normalt å menstruere fra 46-54 (?) årsalder, eller noe deromkring. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 Hvis du har skrevet riktig at du er 52 år gammel og ikke har hatt mens på 2-3 år, så er det nok menopause/overgangsalder og ikke noen graviditet som er årsak. 0 Siter
Zarine Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Ummm... det verkar svært usannsynleg at du skal vere gravid, kva får deg til å tru at du er det? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Du er 52 år og har ikke hatt menstruasjon på 2-3 år kan du være ganske sikker på at du er kommet i overgangsalderen og ikke kan bli gravid. Har du hatt symptomer på overgangsalder som hetetokter, tørre slimhinner osv.? Det er ganske vanlig i overgangsalderen. Du behøver ikke lengre å bruke prevensjon, det er en av fordelene ved å nå denne milepælen i livet. Hvis du har plager er det mulig å få hjelp fra din fastlege. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
stemel Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Skrevet 31. oktober 2006 Du er 52 år og har ikke hatt menstruasjon på 2-3 år kan du være ganske sikker på at du er kommet i overgangsalderen og ikke kan bli gravid. Har du hatt symptomer på overgangsalder som hetetokter, tørre slimhinner osv.? Det er ganske vanlig i overgangsalderen. Du behøver ikke lengre å bruke prevensjon, det er en av fordelene ved å nå denne milepælen i livet. Hvis du har plager er det mulig å få hjelp fra din fastlege. Vennlig hilsen Mette H Moen takk for svaret jeg fikk, grunnen for at begynte å tvile på om jeg kunne bli gravid er at jeg føler meg gravid kroppslig, med prikking/spreng i brystene og oppblåst/stinn i magen.skal oppsøke lege og få en sjekk på hele meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.