pappatil2barn Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Å stille dette spørsmålet på DOL var en tabbe. Dette er, som babette påpekte, er kjerring-forum. Her støtter kvinnene hverandre uten særlig kritisk blikk. Jeg har lest mange innlegg der kvinner klager på menn som er giddaslause (=depresjon?), som går opp i vekt, som de ikke tenner på av ulike grunner. Da får de full støtte av kjerringene her inne. De forstår godt at kvinnen ikke orker mer. De sier hun fortjener bedre. De råder henne til å dumpe "slasken". Når en mann derimot skriver inn, er det plutselig han som er slasken. Som andre mener jeg at denne hendelsen med sex i søvne ikke ligger bak hennes depresjon. Det må ligge noe mer bak. Videre er det enkelt for andre å komme med "god og onde dager". De har ikke gått i dine sko og aner ikke hva det handler om. Det er helt klart at du ikke kan leve sånn i lengden, men hvis hun er på bedringens vei og er innstillt på å gi tilbake til deg som har ofret så mye og gjort så mye for henne, så ville jeg gitt det litt lenger tid og sett om følelsene kom tilbake. Hei du!! Er enig i at det er et kjerringforum. Har tenkt på å be om svar kun fra menn. Alle damene sier jo mye det samme... Hvor burde jeg postet det?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1988673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappatil2barn Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Følelser er vanskelig. Ikke minst er det vanskelig å komme ut av en tankegang man har "satt seg fast i". Kanskje det kan være smart å oppsøke hjelp for å få en tredjepersons tanker rundt dette også? Familevernkontoret er et sted som kan ha mye å bidra med. Men det kan sikkert være veldig vanskelig for deg å si rett ut hva du tenker. (Jeg synes ikke du er så attraktiv ettersom du er fet og treg) Vi har selv fått hjelp i forholdet jeg er i, og jeg føler at ting fungerer bedre enn på mange år. Dessverre er ikke følelsene hva de engang var. (Men på den andre siden er det kanskje umulig????) harvært hos familievernkontoret ganske lenge vi.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1988676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappatil2barn Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har vanskelig for å forstå og tro at all hennes depresjon kom ut fra en eneste episode der du hadde sex da hun sov? Husker jeg deg rett har du skrevet inn her før og forklart at dette var noe du ikke oppfattet før etter samleiet hadde funnet sted. Jeg kan kun prate ut fra mitt utgangspunkt, og jeg vil si at om jeg hadde våknet av at mannen min hade sex med meg vill jeg ikke ha hatt en slik sterk reaksjon. Jeg vil gjerne spørre om hvordan var forholdet deres før denne episoden? HAr hun andre minner om overgrep som hun har fortrengt eller har hun vært deprimert av andre grunner tidligere? Jeg vil ikke svare om du er egoistisk, men det finnes en grense om hvor mye et menneske kan tåle av motbakke. Tror du er på kanten nå. Og jeg håper for begge dere at dere klarer å komme ut av denne motgangen. Forholdet før denne episoden var vel heller ikke det beste. Det som plaget meg var. to graviditeter med null sex, deretter første året med amming av begge barn også full stopp. Rene sølibatet hele ekteskapet på 5 år. Jeg ble vel litt masete mens hun holdt helt igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1988685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Forholdet før denne episoden var vel heller ikke det beste. Det som plaget meg var. to graviditeter med null sex, deretter første året med amming av begge barn også full stopp. Rene sølibatet hele ekteskapet på 5 år. Jeg ble vel litt masete mens hun holdt helt igjen. Er kvinne - og forstår at du var frustrert og at du er veldig i tvil nå om hva du skal gjøre. Jeg synes du må sette krav til kona di om at hun må ta litt ansvar selv for familiens dagligliv og hennes eget velvære, spesielt nå som hun er på vei ut av depresjonen. Kjenner (heldigvis) lite til depresjon - men det høres fryktelig ut å ha det slik som dere har hatt det og har det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1988694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Tar du jobben min i dag også? Jeg skulle skrive et langt innlegg om kvinner og dobbeltmoral, men du kom meg i forkjøpet. Får prøve å skrive noe likevel. Ja, jeg vikarierer for deg etter behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1988963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 harvært hos familievernkontoret ganske lenge vi.... Da har det tydligvis ikke virket så bra for dere:-( Nei, da er det vanskelig. Det som er virkelig viktig å tenke på er at dere alle skal ha det bra. Hovedsaklig må du tenke på ungene og deg. Høres kanskje kynisk ut, men jeg tror det er kjempeviktig at DU må være fornøyd for at du skal kunne yte 100% overfor dine barn. Har dessverre ingen bedre tips å komme med. Ta vare på deg selv og dine, og lykke til videre:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1988999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Godt du sa det - så slapp jeg! ;D Takk for det! ;-) men nå ser det ut på senere innlegg fra trådstarter som om han nettopp var ute etter "fump henne-svarene", så da kunne jeg jo forsåvodt ha spart meg innlegget! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1989014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Å stille dette spørsmålet på DOL var en tabbe. Dette er, som babette påpekte, er kjerring-forum. Her støtter kvinnene hverandre uten særlig kritisk blikk. Jeg har lest mange innlegg der kvinner klager på menn som er giddaslause (=depresjon?), som går opp i vekt, som de ikke tenner på av ulike grunner. Da får de full støtte av kjerringene her inne. De forstår godt at kvinnen ikke orker mer. De sier hun fortjener bedre. De råder henne til å dumpe "slasken". Når en mann derimot skriver inn, er det plutselig han som er slasken. Som andre mener jeg at denne hendelsen med sex i søvne ikke ligger bak hennes depresjon. Det må ligge noe mer bak. Videre er det enkelt for andre å komme med "god og onde dager". De har ikke gått i dine sko og aner ikke hva det handler om. Det er helt klart at du ikke kan leve sånn i lengden, men hvis hun er på bedringens vei og er innstillt på å gi tilbake til deg som har ofret så mye og gjort så mye for henne, så ville jeg gitt det litt lenger tid og sett om følelsene kom tilbake. Hvor ialle dager fant du svarene som underbygger din på- stand om at det var en tabbe å poste dette innlegget på et "kjerringforum??" Jeg ser da virkelig at de fleste utrykker forståelse og sympati med innskriver sin situasjon, enten de er kvinner eller menn! Og etter å ha lest hele tråden, klarte jeg bare å luke ut to(2) innlegg som er i nærheten av å antyde at han er en egiost som burde handlet annerledes... Felles for disse er at de består av maks 4 setninger, og viser at han / hun egentlig ikke har så mye klokt å si.. Ellers ser jeg stort sett bare velmente råd, fra folk som ikke fordømmer. Så hvor tar du din påstand fra, Petter Smart?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1989300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvor ialle dager fant du svarene som underbygger din på- stand om at det var en tabbe å poste dette innlegget på et "kjerringforum??" Jeg ser da virkelig at de fleste utrykker forståelse og sympati med innskriver sin situasjon, enten de er kvinner eller menn! Og etter å ha lest hele tråden, klarte jeg bare å luke ut to(2) innlegg som er i nærheten av å antyde at han er en egiost som burde handlet annerledes... Felles for disse er at de består av maks 4 setninger, og viser at han / hun egentlig ikke har så mye klokt å si.. Ellers ser jeg stort sett bare velmente råd, fra folk som ikke fordømmer. Så hvor tar du din påstand fra, Petter Smart?? Jeg finner 4 innlegg der han kalles egoist. Et par konstruktive og noen flere som råder han til fortsatt å prøve. Det er ikke ett innlegg der han rådes til å dumpe henne. Ingen sier at han er "mer verdt enn dette", ingen sier at hun burde skjerpet seg og at de forstår at han er lei av å leve med ei som ikke gjør noe hjemme. Hadde det vært en kvinne som hadde skrevet inn ville det nok fortsatt komt en del konstruktive råd, men ingen "du er egosit"-innlegg. Så ville det komt mange "dump han"-innlegg. Jeg sier ikke at alle kvinner på DOL er kjerringer, heller ikke at alle støtter alle kvinner uansett, men mange gjør det. Mange kvinner her ser mer på kjønnet enn på selve historien. Kanskje fordi det er lettere å identifisere seg med en kvinne, jeg vet ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1989586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvor ialle dager fant du svarene som underbygger din på- stand om at det var en tabbe å poste dette innlegget på et "kjerringforum??" Jeg ser da virkelig at de fleste utrykker forståelse og sympati med innskriver sin situasjon, enten de er kvinner eller menn! Og etter å ha lest hele tråden, klarte jeg bare å luke ut to(2) innlegg som er i nærheten av å antyde at han er en egiost som burde handlet annerledes... Felles for disse er at de består av maks 4 setninger, og viser at han / hun egentlig ikke har så mye klokt å si.. Ellers ser jeg stort sett bare velmente råd, fra folk som ikke fordømmer. Så hvor tar du din påstand fra, Petter Smart?? Videre må det sis at påstanden nok også tas fra erfaring. Det har vært verre eksempler enn dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1989587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 ja innlegget virket veldig sånn. skjønner vel godt svaret ditt. Til mitt forsvar kan nevnes at jeg har hatt hovedansvaret for hus, barn og inntekt mens hun har vært syk. Så har veldig bare ønsket meg lykkeligere stunder. Jeg er vel bare en egoist. Skal prøve å ta meg av de alle tre! Vi er da alle egoistiske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1989729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Å stille dette spørsmålet på DOL var en tabbe. Dette er, som babette påpekte, er kjerring-forum. Her støtter kvinnene hverandre uten særlig kritisk blikk. Jeg har lest mange innlegg der kvinner klager på menn som er giddaslause (=depresjon?), som går opp i vekt, som de ikke tenner på av ulike grunner. Da får de full støtte av kjerringene her inne. De forstår godt at kvinnen ikke orker mer. De sier hun fortjener bedre. De råder henne til å dumpe "slasken". Når en mann derimot skriver inn, er det plutselig han som er slasken. Som andre mener jeg at denne hendelsen med sex i søvne ikke ligger bak hennes depresjon. Det må ligge noe mer bak. Videre er det enkelt for andre å komme med "god og onde dager". De har ikke gått i dine sko og aner ikke hva det handler om. Det er helt klart at du ikke kan leve sånn i lengden, men hvis hun er på bedringens vei og er innstillt på å gi tilbake til deg som har ofret så mye og gjort så mye for henne, så ville jeg gitt det litt lenger tid og sett om følelsene kom tilbake. Jeg tror det er mye sant i dette :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1990155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Her måtte jeg virkelig lese alle svarene for å se om du har rett i din hypotese. Og kanskje har du det på generelt plan, men i denne tråden har jo de aller fleste uttrykt sympati og forståelse for trådstarter og ønsket han lykke til. Kun noen ytterst få sier rett ut at trådstarter er en egoist. Det er da litt voldsomt at du ut av det klarer å få til at "Når en mann derimot skriver inn, er det plutselig han som er slasken." Jeg er heller ikke enig med deg i at det er mange innlegg som råder kvinner til å "dumpe slasken", selv om de sikkert skjer oftere enn der trådstarter er en mann. Men er egentlig den slags svar noe å trakte etter? Er det et slags "kvalitetsstempel" på dol som også mennene ønsker å ta del i? Jeg synes at "dump ham/henne" svarene som regel er de dummeste svarene som gis her inne. Det er altfor lettvint å slenge ut av seg en slik kort kommentar istedenfor å prøve å gi gode råd og oppmuntring. Og i svarene til trådstarter i denne tråden synes jeg at en overvekt er av sistnevnte kategori. Han får like lite hjelp og støtte av et svar som sier "dump henne" som et svar som sier "ja, du er en stor egoist". Begge svarene er akkurat like unyanserte. "Jeg synes at "dump ham/henne" svarene som regel er de dummeste svarene som gis her inne. Det er altfor lettvint å slenge ut av seg en slik kort kommentar istedenfor å prøve å gi gode råd og oppmuntring." Jeg er ikke enig i det du skriver her. Noen ganger kan et slikt svar være mer enn bra nok, særlig hvis den som ønsker svar skriver utfyllende om situasjonen. Da kan det faktisk være godt å "bare" få et kjapt svar som viser om den som har lest innlegget synes dette var en "grei" eller "ikke grei" situasjon.. Synes nå jeg, da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1990165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er ikke egoistisk, men helt normale og naturlige tanker i en slik situasjon. Men jeg vil si meg enig med Glimtipper, og råde deg til å se det an til hun/dere (forhåpentligvis) kommer i normal gjenge igjen. ".........................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1990286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 "Jeg synes at "dump ham/henne" svarene som regel er de dummeste svarene som gis her inne. Det er altfor lettvint å slenge ut av seg en slik kort kommentar istedenfor å prøve å gi gode råd og oppmuntring." Jeg er ikke enig i det du skriver her. Noen ganger kan et slikt svar være mer enn bra nok, særlig hvis den som ønsker svar skriver utfyllende om situasjonen. Da kan det faktisk være godt å "bare" få et kjapt svar som viser om den som har lest innlegget synes dette var en "grei" eller "ikke grei" situasjon.. Synes nå jeg, da. Men vi vet aldri om innskriver skriver hele sannheten - uansett hvor utfyllende han/hun skriver. Jeg mener ikke at man nødvendigvis bevisst holder tilbake informasjon, men det er helt normalt for de fleste av oss å ikke klare å være 100% objektiv i fremstilling av egen sak, særdeles der det er mye følelser involvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1990731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Men vi vet aldri om innskriver skriver hele sannheten - uansett hvor utfyllende han/hun skriver. Jeg mener ikke at man nødvendigvis bevisst holder tilbake informasjon, men det er helt normalt for de fleste av oss å ikke klare å være 100% objektiv i fremstilling av egen sak, særdeles der det er mye følelser involvert. Ja, det er jo også slik at en sak har to sider. Det som jeg har merket meg, er at de som nettopp har blitt dumpet, veldig ofte får svar a la " For en drittsekk, han var ikke verdt deg". Mens de som sier at de har mistet følelsene for partneren også får oppbacking når de ønsker å bryte ut. Da er det plutselig greit. Da er de visst ikke drittsekker. Greit nok at man vil støtte den som skriver innlegget, men jeg kjenner at jeg får litt pels av dette med "han var ikke verdt deg". Som om man er mindre verdt som menneske om man gjør slutt på et forhold. For øvrig mener jeg at petter smart fortsatt har et poeng når det gjelder kvinners tendens til å støtte andre kvinner, ikke minst når det gjelder manglende tenning på overvektig partner og den slags. Ikke sånn å forstå at alle kvinner støtter andre kvinner og alltid tar disses parti, men det er en tendens til at kjønn har innvirkning på hvor sympatien ligger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1990786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Ja, det er jo også slik at en sak har to sider. Det som jeg har merket meg, er at de som nettopp har blitt dumpet, veldig ofte får svar a la " For en drittsekk, han var ikke verdt deg". Mens de som sier at de har mistet følelsene for partneren også får oppbacking når de ønsker å bryte ut. Da er det plutselig greit. Da er de visst ikke drittsekker. Greit nok at man vil støtte den som skriver innlegget, men jeg kjenner at jeg får litt pels av dette med "han var ikke verdt deg". Som om man er mindre verdt som menneske om man gjør slutt på et forhold. For øvrig mener jeg at petter smart fortsatt har et poeng når det gjelder kvinners tendens til å støtte andre kvinner, ikke minst når det gjelder manglende tenning på overvektig partner og den slags. Ikke sånn å forstå at alle kvinner støtter andre kvinner og alltid tar disses parti, men det er en tendens til at kjønn har innvirkning på hvor sympatien ligger. Ja, jeg er enig i det at det er en tendens til å støtte folk a eget kjønn (gjelder også menn), og jeg sa også det i innlegget mitt til petter smart. Men jeg synes ikke han valgte riktig tråd for å få fram dette poenget, ettersom de fleste uttrykte stor forståelse med hans situasjon samtidig som de rådet han til å se an saken. Jeg tror at folk lettere gir råd om å se an saken litt der partneren har psykiske problemer enn der det er "generel dårlig oppførsel". Kanskje folk tenker litt som i utsagnet "elsk meg når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg det mest"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1990797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 "For snart 1 og 1/2 år siden ble min kone psykisk syk etter en hendelse hvor vi hadde sex mens hun sov viste det seg" Er det hun som sier at det er slik? Jeg synes det høres litt rart ut. Hvordan var hun før hun ble syk da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1990847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ares1365380229 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei. Jeg har hatt veldi psykiske problemer. Men jeg jobber meg sakte men sikkert tilbake. Jeg er sliten og prøver å komme i gjenge igjen. Dette er den tøffeste utfordring jeg har vert borti. Det er tøffere enn problemene jeg har løst i livet og de har ikke vert enkle. Og det siest at jeg er sterk av andre. Men den gamle meg våkner sakte men sikkert i livet igjen. Så jeg håper damen din gjør det også. Prøv å finn på noe sammen den dagen hun føler seg ovenpå. Noe dere gjorde før. Det gjør sambo min. Og det setter jeg veldi pris på. Tror damen setter pris på det du gjør for henne. Og hun er langt på vei når hun skal begynne å jobbe. Får hun noen å snakke med og blir aktiv. At hun har lagt på seg kan være psykisk stress. Råder deg til å vente litt til. Se hvordan hun vil forandre seg. Gå turer er forresten go terapi, lettere å prate også. Sambo og jeg mimrer når ting blir for tøffe. Gode ting sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1991721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffgakkmøbææ Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 denne lidelsen kan vel ikke serisøt komme fra at dere har hatt sex mens hun sov? er hun tidligere seksuelt misbrukt- og så ble denne episoden en trigger? høres helt underlig ut hvis ikke.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251824-et-vanskelig-%C3%A5r/page/2/#findComment-1992731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.