Gå til innhold

Noen råd mot løs mage???

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21

Jeg har hatt diare i noen dager nå, får ikke i meg noe, før det kommer ut igjen. Har du noen råd til meg? Hva jeg kan spise for å holde det inne litt lenger enn maks en halv time? Jeg drikker blåbær saft, noe jeg har hørt er bra. Spiser også en rista brødskive om dagen, men det er det eneste jeg har fått i meg i det siste. Har du noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251987-noen-r%C3%A5d-mot-l%C3%B8s-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slet med det sjøl for en stund siden - skikkelig kjipt, ja... :) Men fikk noen råd fra legen - husker da noe av det;

Drikk kokt vann.

Søt te kan det hende du kan beholde...

Farris og eplemost blandet...

Ristet brød fremfor vanlig brød eller knekkebrød... (Og det hadde du jo erfart at funket...)

Ris- og byggavkok... (Ja, det høres heslig ut, og jeg orket ikke prøve...!)

Når du prøver deg med fast føde - ikke spis stekt kjøtt... Bare kokt...

God bedring... :)

Annonse

Gjest catiki21

Slet med det sjøl for en stund siden - skikkelig kjipt, ja... :) Men fikk noen råd fra legen - husker da noe av det;

Drikk kokt vann.

Søt te kan det hende du kan beholde...

Farris og eplemost blandet...

Ristet brød fremfor vanlig brød eller knekkebrød... (Og det hadde du jo erfart at funket...)

Ris- og byggavkok... (Ja, det høres heslig ut, og jeg orket ikke prøve...!)

Når du prøver deg med fast føde - ikke spis stekt kjøtt... Bare kokt...

God bedring... :)

Tusen takk for svaret på mitt innlegg miia:-), jeg har fått i meg en rista brødskive i 3 dager nå og drikket litt blåbærsaft, ikke mye jeg har fått i meg i det siste kan en si. Vet du eller andre hvor lang tid jeg bør bruke på å bygge opp det jeg til vanlig spiser? Sånn at jeg ikke spiser litt en dag og så plutslig går det mye bedre og spiser alt mulig igjen, følsen av at det ikke er så bra. Så godt å høre med andre om dette. Håper jeg er mye bedre i morgen!!!

Tusen takk for svaret på mitt innlegg miia:-), jeg har fått i meg en rista brødskive i 3 dager nå og drikket litt blåbærsaft, ikke mye jeg har fått i meg i det siste kan en si. Vet du eller andre hvor lang tid jeg bør bruke på å bygge opp det jeg til vanlig spiser? Sånn at jeg ikke spiser litt en dag og så plutslig går det mye bedre og spiser alt mulig igjen, følsen av at det ikke er så bra. Så godt å høre med andre om dette. Håper jeg er mye bedre i morgen!!!

Tror du bør være forsiktig noen dager (2-3 kanskje) og så sakte, men sikkert innføre mer fast føde...

Kom forresten på at legen sa jeg skulle unngå melk og melkeprodukter, men at gulost gikk greit...!

Fortsatt god bedring... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...