Knotten Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Hei, jordmor! Jeg er 10 uker på vei, og har den siste uken fått stadig større problemer med bekkenet etter enkle oppgaver - gulvvask eller trilleturer for eksempel. Det arter seg ved smerter i lysken ved bevegelser, og de sprer seg nedover i lårene. Korsryggen verker og det er skikkelig ømt og prikker rundt halebeinet. Generellt føles det som om bekkenet ikke "henger på plass", og jeg blir krøkkete i bevegelsene. Så går jeg meg i gang igjen, og merker lite til det. Merker ingenting ved hvile, men gjerne hvis jeg jeg reiser meg opp og går avgårde like etter. Er jo selvsagt redd for å få skikkelig bekkenløsning senere i svangerskapet. Hvis dette er begynnelsen, er det noe jeg kan gjøre for å forebygge forverringer? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25209-begynnende-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 Det høres helt klart ut som om du har fått bekkenløsning, symptomene er helt karakteristiske. Jeg vil anbefale deg å ta smerteterskelen din på alvor. Kroppen sier i fra når noe er galt. De aktivitetene som utløser smerte, bør du altså unngå. Snakk med din lege om det er mulig å komme til fysioterapeut, så du får skikkelig veiledning i hvordan du skal forholde deg. Det er et langt svangerskap du har foran deg, og det er viktig at det ikke blir så mye verre. Kanskje må sykemelding vurderes hvis du har en jobb som blir vanskelig for deg, evt. må nye arbeidsoppgaver legges tilrette for deg. I første omgang nå må du finne gode avlastningstillinger. Det er lurt å ligge på siden med en stor pute mellom beina så bekkenet holdes stabilt. Hvis du tenker på å trene, så må øvelsene tilpasses din smerteterskel. Svømming er bra. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25209-begynnende-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-105109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 Det høres helt klart ut som om du har fått bekkenløsning, symptomene er helt karakteristiske. Jeg vil anbefale deg å ta smerteterskelen din på alvor. Kroppen sier i fra når noe er galt. De aktivitetene som utløser smerte, bør du altså unngå. Snakk med din lege om det er mulig å komme til fysioterapeut, så du får skikkelig veiledning i hvordan du skal forholde deg. Det er et langt svangerskap du har foran deg, og det er viktig at det ikke blir så mye verre. Kanskje må sykemelding vurderes hvis du har en jobb som blir vanskelig for deg, evt. må nye arbeidsoppgaver legges tilrette for deg. I første omgang nå må du finne gode avlastningstillinger. Det er lurt å ligge på siden med en stor pute mellom beina så bekkenet holdes stabilt. Hvis du tenker på å trene, så må øvelsene tilpasses din smerteterskel. Svømming er bra. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25209-begynnende-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-105116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 20. april 2001 Forfatter Del Skrevet 20. april 2001 Det høres helt klart ut som om du har fått bekkenløsning, symptomene er helt karakteristiske. Jeg vil anbefale deg å ta smerteterskelen din på alvor. Kroppen sier i fra når noe er galt. De aktivitetene som utløser smerte, bør du altså unngå. Snakk med din lege om det er mulig å komme til fysioterapeut, så du får skikkelig veiledning i hvordan du skal forholde deg. Det er et langt svangerskap du har foran deg, og det er viktig at det ikke blir så mye verre. Kanskje må sykemelding vurderes hvis du har en jobb som blir vanskelig for deg, evt. må nye arbeidsoppgaver legges tilrette for deg. I første omgang nå må du finne gode avlastningstillinger. Det er lurt å ligge på siden med en stor pute mellom beina så bekkenet holdes stabilt. Hvis du tenker på å trene, så må øvelsene tilpasses din smerteterskel. Svømming er bra. Lykke til videre. Det ser dessverre ut til at du har helt rett. Jeg har gått til fysioterapeut med nakke/skuldre, og tok i går opp om det var på tide å avslutte behandlingen da jeg fikk grundig vondt etter å ligge så lenge på benken. Vel, min fysioterapeut er en skikkelig en, så han tok full sjekk av bekkenet og konstanterte for det første at det er "vridd" skjevt samt at det er begynnende bekkenløsning på gang. Fikk gode tips til øvelser jeg skal gjøre for å justere bekkenet på plass, samt strekk-øvelser som skal tas når det verker. Noen ytterligere behandlig ville han ikke gå inn på før jeg var 3 måneder på vei, da det er punkter som kan irritere graviditeten så tidlig. fikk imidlertid streng beskjed om å komme umiddelbart hvis det forverrer seg, så fikk vi heller ordne med rekvisisjonen i etterkant. Det føles godt å bli fulgt så nøye opp! Tusen takk for svar og gode råd. Jeg skal være nøye med å ta hensyn til disse problemene, så klarer jeg sikkert å holde det i sjakk! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25209-begynnende-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-105135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.