Gå til innhold

Vi-Sense vaginal utflod-test og graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 7 (fosteret er 5 uker), og har kjøpt en Vi-Sense vaginal utflod hjemmetest på apoteket pga mistanke om Bakteriell Vaginose. Etter at jeg hadde kjøpt pakken, så jeg av bruksanvisningen at man skal rådføre seg med lege hvis man er gravid, fordi tolkingen krever profesjonell kunnskap.

Av forskjellige årsaker har jeg ikke mulighet til å konferere med en lege om resultatet før om halvannen måned, og jeg vil ikke vente så lenge pga økt risiko for spontanabort hvis resultatet er positivt. For meg er det derfor veldig viktig å kunne bruke testen og stole på resultatet, her og nå.

Spørsmålet mitt er, hva det er som krever profesjonell tolkning?

Er det det som står under Analyse-punktet i bruksanvisningen om at en blå- eller grønnfarget teststrimmel kan være indikasjon på lekkasje av fostervann? Såpass tidlig i et svangerskap som jeg er, har man ikke særlig fostevann og dette er ikke en aktuell problemstilling for meg. Er det andre ting som kan gi avvikende resultat? Eller gjelder det spesielle måter å ta testen på?

Hvis jeg og fosteret er friske og har det bra, kan jeg da stole på resultatet testen viser?

Håper noen vet, det betyr mye for meg!

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg helt stø i de forskjellige fargene testen kan vise, men dersom den blir blå/grønn må du vel uansett til legen for å få noe som kan ta knekken på BV, og da kan du jo få den "profesjonelle" vurderingen da. Skifter den ikke farge har du verken BV eller lekkasje av fostervann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...