Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har fått tilbud av en rørlegger om å skifte alle kobberrørene våre, når vi først har "åpnet veggene" på badet (vi driver og pusser opp). Der kan han komme til hele husets røropplegg.

Han sier at kobberrør har begrenset levetid, og at vi må regne med å skifte de ut innen de neste 40 år.

Jeg synes jo dette er så lenge til at jeg ikke bekymrer meg noe for det, men burde jeg det?

Er det mange her som har hatt problemer med kobberrør eller andre erfaringer som er greie for oss å vite om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252121-kobberr%C3%B8r-vs-r%C3%B8r-i-r%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen venner av oss hadde lekkasje på kjøkkenet i fjor. De måtte ta opp mye - både vegger, golv og tak. Når de først var i gang, byttet de røranlegget til hele huset, for å slippe å gjøre dette igjen om noen år - altså fra kobberrør til rør-i-rør. En dyr affære, men muligens lønnsom på lang sikt.

Noen venner av oss hadde lekkasje på kjøkkenet i fjor. De måtte ta opp mye - både vegger, golv og tak. Når de først var i gang, byttet de røranlegget til hele huset, for å slippe å gjøre dette igjen om noen år - altså fra kobberrør til rør-i-rør. En dyr affære, men muligens lønnsom på lang sikt.

Det er bare det at for oss blir det ikke dyrt, vi bytter rørleggertjenester mot annet arbeid.

Så da er det vel ikke noe å lure på da...?

lalala1365380457

Det er bare det at for oss blir det ikke dyrt, vi bytter rørleggertjenester mot annet arbeid.

Så da er det vel ikke noe å lure på da...?

tror det er veldig lurt _om_ det skulle bli en lekasje på vannrørene (ikke kloakken da, for den blir jo ikke rør-i-rør), i og med at de kan skiftes ut uten å måtte begynne å rive innreding,vegger,flis o.l.

vi skiftet over til rør-i-rør på alle skjultrørene til badet i det vi pusset opp badet i sommer..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...