Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest svensk

Hei!

Jeg er en svensk jente som bor i Norge så hvis alt ikke blir riktig håper jeg at dere har overseende med det. I sept-00 og des-00 spontanaborterte jeg etter 7 og 6 ukers grav. nå er jeg endelig på vei igjen, 5+2. jeg lurer nå på hvordan jeg skal førholde meg til denne grav. Skal jeg søke lege og ev. be om en tidlig U.L hvad syns dere? Jeg arbeider som hjelpepleier på et sykehjem med tunge pasienter, skal jeg kanske arbeide minder før at minske risikoen for en ny abort. De andre to har vært veldig slitsomme for meg ettersom jeg vil ha barn. Har en datter på 2 år men lengter etter en til. Hvad skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25230-alle-gode-ting-er-tre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Grattis till din nya graviditet! Tänkte att det kunde vara bra med ett svar på svenska åt dig! Jag förstår att du kjänner en stor oro nu, eftersom du har haft 2 spontanaborter tidigare. Du har dock fått ett barn innan, så då anser jag chanserna som goda, att det skall gå bra denna gången. Orsaken till en spontanabort är oftast att det har blivit något kromosom fel, som man alltås inte hade kunnat påverka. Därför så är chansen, rent teoretiskt att det skulle bli en spontanabort pga överansträngning liten. Det är dock bara du själv som kan avgjöra hur mycket du vill anstränga dig i början av graviditeten med tanke på fysisk aktivitet och arbete. Ett tidigt ultraljud tycker jag inte är viktigt, då detta ändå inte kan påverka något förutom att du själv kanske kjänner dig mera lugn om du ser att allt ser bra ut? Om du tycker att en sjukskrivning är motiverad, så skall du ta kontakt med en doktor för en bedömning av detta. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25230-alle-gode-ting-er-tre/#findComment-105010
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...