Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens!

Jeg er nå inne i min 27. uke og jeg har allerede lagt på meg 20 kg! 20 KG!!! Helt forferdelig altså. Hehe!! Nå har vinteren kommet for fullt her jeg bor og det er bitkaldt og glatt ute. Det gjør at jeg ikke får gått så mye turer som tidligere så jeg lurer litt på å kjøpe et treningsapparat eller noe som jeg kan bruke inne på de værste dagene. Kan noen anbefale noen apparater som egner seg godt for en som er gravid? Jeg er i super form og er overfylt av energi og vil veldig gjerne bruke det til å holde formen og ikke minst unngå å gå opp alt for mye i vekt. Sliter max med selvbildet i disse dager.Men det er kanskje normalt? Føler meg rett og slett feit og fæl. Har jo ikke akkurat hjulpet å hatt lyster på bare usunne ting frem til nå da. Nå er jeg hekta på brownies- en kaloribombe uten like. Og jeg som ikke likte kaker og søtt før jeg ble gravid. Kunne ikke utstå det. Så nå vil jeg trene litt lett for å føle at jeg forbrenner noe av det jeg kaster i meg hvertfall. Må legge til at jeg kommer fra et bittelite sted hvor sånt som mammatrim på helsestudio er ukjent. Desverre. :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252319-trening-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg strø litt salt i sårene....

Å forbrenne noe vesentlig av kalorier krever MYE jobb. Vet at jeg forbrenner ca. 400 på 50-55 minutter hard spinning. I en 100 grams melkesjokolade er det over 500 kalorier.

Så jeg tror at dersom du skal klare å unngå at du går opp mye mer så må du faktisk kutte ut alt det usunne. Det er også til det beste for babyen.

Man blir avhengig av sukker, og det er sikkert det du har blitt nå.

Det tar 7-14 dager å bli kvitt denne søthungeren.

Lykke til.

Nå skal jeg strø litt salt i sårene....

Å forbrenne noe vesentlig av kalorier krever MYE jobb. Vet at jeg forbrenner ca. 400 på 50-55 minutter hard spinning. I en 100 grams melkesjokolade er det over 500 kalorier.

Så jeg tror at dersom du skal klare å unngå at du går opp mye mer så må du faktisk kutte ut alt det usunne. Det er også til det beste for babyen.

Man blir avhengig av sukker, og det er sikkert det du har blitt nå.

Det tar 7-14 dager å bli kvitt denne søthungeren.

Lykke til.

Jeg var vel egentlig klar over det, og har selvsagt bestemt meg for å kutte ned på det usunne. Men tenkte ikke å sette igang å trene for harde livet uansett. Vil bare holde meg litt i form og føle at jeg er i bevegelse. Det blir lange dager når været er for hardt slik at man ikke kommer seg ut. For været her er umenneskelig til tider. (Kommer fra et bittelite sted ytterst på kysten på nordvestlandet.) Jeg har som sagt innmari mye energi siden formen er super. Men er jo usikker på hva som er bra og ikke bra å gjøre når man er gravid da skjønner du. Hva med pilates eller yoga? Har aldri trent det før da men.

Du kan trene akkurat hva du vil, så lenge det ikke gjør vondt. Du nevner lenger nede pilates og yoga - det er perfekt for gravide.

Og selv om Speak sier det ikke nytter å trene bort noe ved å trene litt, så sier jeg at alle monner drar! Selv ved å bare gå så man blir litt anpusten i 10 minutter, så setter det fart på forbrenningen.

Annonse

Jeg var vel egentlig klar over det, og har selvsagt bestemt meg for å kutte ned på det usunne. Men tenkte ikke å sette igang å trene for harde livet uansett. Vil bare holde meg litt i form og føle at jeg er i bevegelse. Det blir lange dager når været er for hardt slik at man ikke kommer seg ut. For været her er umenneskelig til tider. (Kommer fra et bittelite sted ytterst på kysten på nordvestlandet.) Jeg har som sagt innmari mye energi siden formen er super. Men er jo usikker på hva som er bra og ikke bra å gjøre når man er gravid da skjønner du. Hva med pilates eller yoga? Har aldri trent det før da men.

Ikke tren pilates eller yoga uten at du vet at det er de riktige øvelsene for gravide. Det er noen stillinger du skal holde deg unna når du er gravid, men yoga er definitivt kjempebra for gravide, fin måte å lære avslappingsøvelser som du kan få nytte av under fødslen.

Leste litt om det da jeg selv gikk gravid, og det eneste det advares mot er langvarig trening som gjør deg veldig varm + selvsakt trening av magemuskler.

Så du kan nok gjøre det meste du har lyst til:-)

Angela1365380318

Snakk med noen som kan trening og graviditet først, det er visst blant annet noen mage øvelser man ikke skal gjøre om man er gravid, spør jordmor eller ring et treningssenter.

Det finnes egene treningsvideoer og dvder for gravide, blant annet yoga, derlærer du nok pusteøvelser du kan bruke under fødselen. Har hørt at man kan trene kondisjon på apperater så lenge man føler seg bra og kjenner etter når kroppen har fått nok.

Svømming er supert! Det er vel ikke noe fancy badeland der du bor, men en slitt svømmehall som er åpen på kvelden har dere vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...