Hva gjør jeg med dette? Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei! jeg er 34 år og sliter med mye utflod. den er gulaktig,og kremete/tykk i konsistensen. blir seige klumper i kjønnshåret og gulaktig gugg på truseinnlegget. fikk barn for 4 mnd siden(keisersnitt), og synes det ble enda mer utflod under graviditeten. syns det er så ekkelt selv, at jeg ikke får meg til å spørre egen lege om dette... er også veldig trang i skjeden og får vondt når mannen min trenger inn i meg eller bruker fingeren. blir fort sår. er gift og hatt samme partner i 12 år. før dette hadde jeg et mer utagerende sexliv, men regner med at dersom jeg pådro meg noe den gang,hadde det vist seg før? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252329-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest innmari Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 det kan vel muligens være at det er litt i ubalanse hos deg. på apoteket har de sånne kapsler som du setter inn i skjeden og som nøytaliserer og gjør at du får riktig ph-balanse og bakterieflora. jeg synes selv det har hjulpet, jeg spurte legen min en gang for lenge siden, og han sa det ikke var noe å gjøre med. at noen har lite og ingenting, mens andre igjen har valdig mye. håper det kommer noen kloke svar her selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252329-utflod/#findComment-1992649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngelRose Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 det kan vel muligens være at det er litt i ubalanse hos deg. på apoteket har de sånne kapsler som du setter inn i skjeden og som nøytaliserer og gjør at du får riktig ph-balanse og bakterieflora. jeg synes selv det har hjulpet, jeg spurte legen min en gang for lenge siden, og han sa det ikke var noe å gjøre med. at noen har lite og ingenting, mens andre igjen har valdig mye. håper det kommer noen kloke svar her selv... Jeg har selv samme problem og sliter veldig med dette. Jeg har vært hos div leger og alt er liksom ok. Får kløe til og fra i tillegg og da hjelper slike kapsler mot dette.. men ikke mot utfloden. Jeg vasker ut med en finger hver gang jeg dusjer... og allikevel kommer det masse gugg på penis når jeg og mannen min har sex. Jeg syns det er ufattelig kvalmt og prøver så godt jeg kan å unngå sex i det hele tatt. Dette skal visstnok være helt normalt.. men jeg syns det er ille, særlig ettersom jeg ikke var slik de første 2-3 årene jeg var aktiv seksuellt. Av en eller annen grunn har det bare blitt værre med årene. Jeg mener selv at det ble slik etter at jeg fikk Clamydia som 18 åring. Fikk behandling og testet meg mange ganger etterpå. Siden mange år senere og uttallige tester kom det brått frem at jeg hadde fortsatt en avart av Chlamydia som visstnok INGEN vanlige leger tester for. Så hvor lenge jeg har hatt det? Ingen aning. Men nå er det nå sånn det liksom skal være? For to år siden satt jeg på et legekontor og gråt. Forholdet mitt holdt på å ryke i januar i år... og om jeg så skulle bli singel igjen.. jeg hadde aldri våget å gått inn i et forhold igjen med alt dette. Jeg syns det er ufattelig fælt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252329-utflod/#findComment-1992801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngelRose Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 det kan vel muligens være at det er litt i ubalanse hos deg. på apoteket har de sånne kapsler som du setter inn i skjeden og som nøytaliserer og gjør at du får riktig ph-balanse og bakterieflora. jeg synes selv det har hjulpet, jeg spurte legen min en gang for lenge siden, og han sa det ikke var noe å gjøre med. at noen har lite og ingenting, mens andre igjen har valdig mye. håper det kommer noen kloke svar her selv... Jeg har selv samme problem og sliter veldig med dette. Jeg har vært hos div leger og alt er liksom ok. Får kløe til og fra i tillegg og da hjelper slike kapsler mot dette.. men ikke mot utfloden. Jeg vasker ut med en finger hver gang jeg dusjer... og allikevel kommer det masse gugg på penis når jeg og mannen min har sex. Jeg syns det er ufattelig kvalmt og prøver så godt jeg kan å unngå sex i det hele tatt. Dette skal visstnok være helt normalt.. men jeg syns det er ille, særlig ettersom jeg ikke var slik de første 2-3 årene jeg var aktiv seksuellt. Av en eller annen grunn har det bare blitt værre med årene. Jeg mener selv at det ble slik etter at jeg fikk Clamydia som 18 åring. Fikk behandling og testet meg mange ganger etterpå. Siden mange år senere og uttallige tester kom det brått frem at jeg hadde fortsatt en avart av Chlamydia som visstnok INGEN vanlige leger tester for. Så hvor lenge jeg har hatt det? Ingen aning. Men nå er det nå sånn det liksom skal være? For to år siden satt jeg på et legekontor og gråt. Forholdet mitt holdt på å ryke i januar i år... og om jeg så skulle bli singel igjen.. jeg hadde aldri våget å gått inn i et forhold igjen med alt dette. Jeg syns det er ufattelig fælt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252329-utflod/#findComment-1992802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest innmari Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har selv samme problem og sliter veldig med dette. Jeg har vært hos div leger og alt er liksom ok. Får kløe til og fra i tillegg og da hjelper slike kapsler mot dette.. men ikke mot utfloden. Jeg vasker ut med en finger hver gang jeg dusjer... og allikevel kommer det masse gugg på penis når jeg og mannen min har sex. Jeg syns det er ufattelig kvalmt og prøver så godt jeg kan å unngå sex i det hele tatt. Dette skal visstnok være helt normalt.. men jeg syns det er ille, særlig ettersom jeg ikke var slik de første 2-3 årene jeg var aktiv seksuellt. Av en eller annen grunn har det bare blitt værre med årene. Jeg mener selv at det ble slik etter at jeg fikk Clamydia som 18 åring. Fikk behandling og testet meg mange ganger etterpå. Siden mange år senere og uttallige tester kom det brått frem at jeg hadde fortsatt en avart av Chlamydia som visstnok INGEN vanlige leger tester for. Så hvor lenge jeg har hatt det? Ingen aning. Men nå er det nå sånn det liksom skal være? For to år siden satt jeg på et legekontor og gråt. Forholdet mitt holdt på å ryke i januar i år... og om jeg så skulle bli singel igjen.. jeg hadde aldri våget å gått inn i et forhold igjen med alt dette. Jeg syns det er ufattelig fælt. jeg dusjer gjerne tre ganger til dagen bare for å være på den sikre siden. da går det fint for min del. i perioder kommer dritten uansett om jeg så bor i dusjen. ei venninne av meg som slet med dette mye sluttet å være så overrenslig, og da gav det seg visst litt av seg selv. dette fungerer ikke for meg, men kan være det fungerer for deg? tror jevnt over det er veldig mange som sliter med dette, men det er lissom et tabu. var sammen med en som ikke brydde seg med det, men det hjelper jo ik når jeg vil spy av det... men dusjer man før sex, så blir det sjelden noe gugge. men det er noe turn off å stoppe hele kriblinga for å løpe gjennom dusjen først. etter at jeg satte inn spiral virker det som det er blitt en del mindre, men det er kanskje bare inni huet mitt. merkelig at det ikke er funnet opp noe tiltak mot dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252329-utflod/#findComment-1992878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaarnia Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har selv samme problem og sliter veldig med dette. Jeg har vært hos div leger og alt er liksom ok. Får kløe til og fra i tillegg og da hjelper slike kapsler mot dette.. men ikke mot utfloden. Jeg vasker ut med en finger hver gang jeg dusjer... og allikevel kommer det masse gugg på penis når jeg og mannen min har sex. Jeg syns det er ufattelig kvalmt og prøver så godt jeg kan å unngå sex i det hele tatt. Dette skal visstnok være helt normalt.. men jeg syns det er ille, særlig ettersom jeg ikke var slik de første 2-3 årene jeg var aktiv seksuellt. Av en eller annen grunn har det bare blitt værre med årene. Jeg mener selv at det ble slik etter at jeg fikk Clamydia som 18 åring. Fikk behandling og testet meg mange ganger etterpå. Siden mange år senere og uttallige tester kom det brått frem at jeg hadde fortsatt en avart av Chlamydia som visstnok INGEN vanlige leger tester for. Så hvor lenge jeg har hatt det? Ingen aning. Men nå er det nå sånn det liksom skal være? For to år siden satt jeg på et legekontor og gråt. Forholdet mitt holdt på å ryke i januar i år... og om jeg så skulle bli singel igjen.. jeg hadde aldri våget å gått inn i et forhold igjen med alt dette. Jeg syns det er ufattelig fælt. Men kjære deg, så fremt det ikke lukter enormt hindrer det da ikke sex? Jeg har også mye og ofte tykk, litt klumpete utflod, men det stopper ikke meg på sexfronten med min mann. Jeg bruker slike yougurtkapsler innimelom, og truseinnlegg og skifter truse ganske ofte (to ganger om dagen). Dusjer vanlig, ca. hver dag. Jeg syns ikke det ødelegger sexlivet mitt, selvom jeg gjerne skulle vært utfloden foruten ellers i døgnet. Det blir da ganske vått og "guggete" under sex uansett, både fra meg og han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252329-utflod/#findComment-1992949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hvis du ikke har faatt tilbake menstruasjonen etter siste foedsel kan saarheten skyldes hormonmangel, og da anbefaler jeg en svak oestrogenkrem som ovesterin. Du kan kjoepe den som stikkpiller eller krem uten resept. Det er saa svakt et hormon at det ikke paavirker ammingen. Hvis du har faatt menstruasjonen tilbake er det ingen vits aa forsoeke det. Da boer du faa en lege til aa se paa deg, det kan ev vaere rift som er sydd litt for stramt (om du da ble sydd). Med hensyn til utfloden saa lyder det ikke som noe unormalt, men 'bare' rikelig sekresjon. Iblant kan det skyldes rikelig med kjertler paa overflaten av livmorhalsen, det kan en gynekolog forsoeke aa behandle med overfladisk laser ev. med frysing. Ofte er slik utflod en normal-variasjon som man ikke kan avhjelpe (som fot og armsvette). Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252329-utflod/#findComment-1993792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.