Gå til innhold

Kobberspiral-uteblitt mens

Anbefalte innlegg

Gjest mirlar

Fjernet en kobberspiral for 3 uker siden, og har nå ventet på mensen i ca. en uke. Jeg hadde brukt spiral i 4 mnd., men fikk den fjernet pga smerter og ubehag. Nå lurer jeg på om kobberspiral kan tulle med eggløsning og mens? Vi hadde samleie etter at spiralen var fjernet men jeg hadde tatt eggløsningstest og den ga ikke utslag, dessuten var det en uke etter forventet eggløsning.

Jeg fikk et barn for 7 mnd. siden, er det lettere å bli gravid etter at man har vært det en gang. Vi strevde første gangen, og et nytt svangerskap akkurat passer egentlig dårlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25238-kobberspiral-uteblitt-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kobberspiral har ikke innvirkning på eggløsning eller menstruasjon. Fruktbarheten kan endre seg i begge retninger etter en fødsel, men det er ikke noe spesielt mønster.

P.S. Det er i tiden før eggløsning og til eggløsning man kan bli gravid.

Gjest mirlar

Hei på deg.

Dette er jammen et rart sammentreff,for jeg har kobberspiral på plass og uteblitt mens.

Var hos lege i dag,jeg er blitt gravid med spiralen på plass.Jeg har en sønn på 7mnd.

Så dette passet meg dårlig.Hvordan går det med deg? Bernda

Jeg har heldigvis fått mensen likevel, 2 uker for sent. Jeg var livredd for å være gravid for som deg har jeg en sønn på snart 7 mnd. og jeg var ikke klar for å få en til riktig enda. Men hadde det skjedd måtte man jo bare vært takknemlig.

Håper det går bra med deg !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...