Gå til innhold

Bekymret....

Anbefalte innlegg

Gjest Dårlig form... :(

Håper det ikke er bare meg som er så bekymret nå når jeg er gravid. Jeg tenker på alt som kan gå galt, og tror jeg innbiller meg litt symptomer av og til. Er vel sånn med de fleste at vi blir litt ekstra på vakt når vi er gravide. :)

Det jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med og komme med egne eerfaringer i forhold til er følgende:

Jeg har den siste tiden ikke vært helt i form. Er 20 uker på vei nå. Om natta er jeg kvalm, vondt i halsen, kald/varm og det føles som om jeg har feber. H_ver natt tenker jeg at i morgen er jeg nok for syk til å gå på jobb. Men når jeg da står opp er jeg litt bedre og går på jobb. Utover dagen blir jeg svimmel og trøtt, og ettermiddagen går med til å ligge på sofaen.

Nå har det seg sånn at jeg har lest at et symptom på toksoplasmose er influensa-symptomer. Og det er jo det jeg har... Så da er jeg selvsagt bekymret for at jeg kanskje er smittet av toksoplasmose. Eller så er det vel bare kroppen min som sier ifra at nå er den sliten, og jeg må begynne å ta det litt mer med ro.

Sikkert vanskelig å svare på dette her, men jeg øsnker bare deres erfaringer og om noen har opplevd det samme.

Takker på forhånd for svar!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252574-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dagen man tester positivt, så starter et liv fylt av bekymringer man ikke trodde fantes. Og de gir seg aldri!!!

Jeg vil tro du er veldig sliten og at det er derfor du føler deg dårlig. Kan du ikke snakke med legen og se om det hjelper med sykemelding en ukes tid eller noe. Og da skal du bare slappe av og ta det helt med ro.

Husk å spise skikkelig mat som gir deg og babye god næring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252574-bekymret/#findComment-1994005
Del på andre sider

Gjest Lissi25

Hei!

Spør legen din om du får ta en blodprøve som forteller om du har hatt eller har toxoplosmose. Du er immun mot det hvis du har hatt det før. Og har du det nå, blir du sjekket nøye. og er du ikke immun mot det må du være mer nøye på å unnga å få det. Greit å vite

Det er ikke obligatorisk for gravide å ta en slik blodprøve, men legen kan ikke nekte deg det hvis du ønsker det.

Jeg var nettopp til syden og jeg fikk før jeg reise ta blodprøve og den viste at jeg har hatt toxoplosmose før svangerskapet (gudene må vite når). Så jeg trengte ikke bekymre meg for det sa legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252574-bekymret/#findComment-1994305
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...