Arja Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Håper på noen gode råd. Jeg har siden uke 11, kastet opp hver dag. Holder på fra morgenen, og frem til kl. 13-14. Jobber 100% stilling, med dag, kveld og nattevakter, men bytter nå alle dagvakter til kveld. Så nå er hver dag lik. Våkner-kaster opp til jeg skal på kveldsvakt-jobber-hjem og sover-våkner-kaster opp osv. Begynner å bli veldig sliten og motløs av dette. Ser aldri mannen og toåringen min lenger,pga at jeg jobber hver ettermiddag og kveld, og de er på jobb og i barnehage da jeg ligger hjemme og kaster opp. Dette plager meg veldig. Har du noen gode råd mot kvalmen? Tar postafen, spiser før jeg står opp, små måltider, føler jeg snart har prøvd alt. Har hørt at akupunktur kan hjelpe, er dette verdt å prøve? Er det noen andre kvalmestillende som er mer effektive? Har gått ned en kilo siden jeg ble gravid. Er dette skadelig for fosteret på noen måte? Blir snart deprimert av dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25258-kaster-opp-hver-dag-16-uker-p%C3%A5-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Att må illa och kräkas/kaste opp under graviditeten är det tyvärr en del kvinnor som gjör . Detta brukar dock att ha avtagit när man har kommit till vecka 16. Förhoppningsvis, så avtar också ditt illamående snart. Jag förstår att det börjar att bli tufft med endast kvälls vakter och därmed lite tid med familjen. Jag tycker att du skall diskutera med din doktor om en evt sjukskrivning om detta skulle fortsätta också nästa vecka. Du behöver då kanske några veckor med mera lugn och ro? Det verkar som du har prövat det mesta för att förebygga illamåendet, så jag har bara några råd till som du kankse inte har prövat? Undvik fet mat, stekt och kryddad mat samt kaffe och givetvis rökning. Det är lämpligt med mycket kolhydrater i kosten. Bröd, bananer, musli och ris brukar at gå bra att äta. ät en lätt måltid på kvällen och drick något varmt. Ingefärste kan hjälpa . Det är bra att du äter små måltider åt gången och börjar dagen med lite kex i sängen innan du går upp. Ja, vi får hoppas och tro, att det snart vänder och att du kan börja att "leva normalt" igen. Om du får behålla maten på em, kvällen och natten, så får fostret i sig den näring som den behöver. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25258-kaster-opp-hver-dag-16-uker-p%C3%A5-vei/#findComment-105003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.