elizabeth38 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hei! Jeg er fra Østlandet og flyttet til Nord Norge for 13 år siden. Skulle bare jobbe et år, men gikk slik hen at jeg ble raskt gravid etter å ha møtt han som er min mann.Vi har tre barn på 12, 10 og 1 år. Han er selvstendig næringsdrivende og sammenlagt borte fra hjemmet 4-5 måneder i løpet av året. Jeg er høgskoleutdannet, men jobber vokser ikke på tre her, samtidig som jeg må ta hensyn til at han er borte i perioder og derfor ikke kan ta hvilken som helst jobb. Så til problemet. Jeg MISTRIVES så på dette stedet og med mitt liv at jeg blir syk av det. Det har jeg gjort mer eller mindre de siste 11 årene. Orker ikke ut med tanken på at jeg skal bo her resten av livet og ikke kunne ta hensyn til meg selv og mine interesser. Skulle så gjerne tatt videreutdanning f.eks men får det ikke til fordi han ikke kan stille opp. Blir så utrolig sliten av dette systemet og har hatt trøbbel med søvn i snart like mange år. Savner mine venner og familie lenger sør og synest det er urettferdig at det er bare han som skal trives i jobb og hvor man bor. I tillegg så er han mye borte fra hjemmet. Når jeg nevner at jeg kunnen tenkt meg at vi forsøkte noe annet så blir han irritert og kommer med slike svar som at da må han selge bedriften sin og vi må selge huset. Jeg mener at det er mange andre måter å forsøke noe annet på enn å gjøre noe så drastisk. Man vet jo aldri hva man finner ut og ved å brenne så mange broer har man mindre retrettmuligheter. Men noe må gjøres. Kjenner at jeg er like på bristepunktet. I tillegg så synest jeg det er utrolig slitsomt å måtte omgås hans ekser samme hva jeg skal bedrive på dette lille stedet. Det får ett av begrene til å flyte over. Greier ikke å forholde meg til dette.Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252594-mistrivsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…