Gå til innhold

Kan ikke gutter og jenter være bare venner?

Anbefalte innlegg

Jeg har en del kompiser som jeg har hengt med i mange år. For meg er det naturlig at to av ulikt kjønn bare er venner.

Etter at jeg flyttet tilbake til hjemstedet mitt har jeg fått bedre kontakt med gamle bekjente og har fått nye bekjentskaper. I går var jeg hos han ene for å hente noe han hadde kjøpt for meg. Ble sittende å se litt tv sammen med han og så spør han plutselig: "Kan jeg ikke få massere nakken din før du går?"

Det var helt tydelig hva han hadde i tankene!

Huff.. Jeg bare så rart på han og sa at det ikke var nødvendig og så dro jeg hjem. Jeg ble faktisk veldig skuffa siden jeg har gjort det klart tidligere at jeg ikke er int. i han på den måten.

Jeg har noen ganger fått høre at eneste grunnen til at gutter gidder å bli kjent med meg er fordi de er int. Nesten som jeg begynner å tro på det.

Hallo alle! Jeg faktisk moro å henge sammen med, som en venn!

Godt å få ut litt frustrasjon :P

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

16

• Angelica :o)

15

• ShitDiddelyDo

8

• Glimtipper

5

Det er ikke du som er på jordet her, kjære Angelica. Gutter og jenter burde kunne være venner, på lik linje som gutter/gutter og jenter/jenter. Men det er ofte man har en avklaringsfase i begynnelsen av slike forhold, hvor man havner i kjæreste-, eller vennekategorien.

Og det har du jo hatt med denne mannen?

Sikkert bare han som kunne tenke seg litt action ;) Men du taklet det bra, viste tydelig hva du vil og forhåpentligvis prøver han seg ikke igjen :)

Det er ikke du som er på jordet her, kjære Angelica. Gutter og jenter burde kunne være venner, på lik linje som gutter/gutter og jenter/jenter. Men det er ofte man har en avklaringsfase i begynnelsen av slike forhold, hvor man havner i kjæreste-, eller vennekategorien.

Og det har du jo hatt med denne mannen?

Sikkert bare han som kunne tenke seg litt action ;) Men du taklet det bra, viste tydelig hva du vil og forhåpentligvis prøver han seg ikke igjen :)

Takk for svar kjære du :)

Han skrev i eb mail etterpå at jeg burde tenke på at han bare vil ha litt mer kontakt.

Takk. jeg forsto det :P

BTW, fikk noen sms i går!

*knis*

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1162638740' post='3372483]

Takk for svar kjære du :)

Han skrev i eb mail etterpå at jeg burde tenke på at han bare vil ha litt mer kontakt.

Takk. jeg forsto det :P

BTW, fikk noen sms i går!

*knis*

Hehe, "litt mer kontakt". Bra formulert ;)

Du gjorde det, ja? Kjempebra! :) Var det du som torte, da? Og skal dere møtes? Fortell, fortell :)

Annonse

ShitDiddelyDo

Det er helt normalt å ha venner av begge kjønn, og jeg både har og har hatt flere venninner jeg aldri har tenkt noe som helst seksuelt om - uansett hvor pene de er og har vært.

Men det er klart: Enkelte menn vil forsøke seg på alt som kan krype og gå av kvinnfolk. Sånn er det bare. Neandertalere finner du overalt.

De fleste gir seg nok hvis du forteller dem hvor landet ligger.

Gjest Ulvinnen

Klart at gutter og jenter kan være bare venner. Jeg har alltid hatt guttevenner, både før og etter at jeg giftet meg.

Men jeg har vært mer plaget av at andre enn gutten har trodd det var mer enn vennskap.

Jeg har et par ganger opplevd at vennskap har blitt ødelagt fordi så mange har trodd det har vært noe mer, og det har vært veldig synd.

Det er helt normalt å ha venner av begge kjønn, og jeg både har og har hatt flere venninner jeg aldri har tenkt noe som helst seksuelt om - uansett hvor pene de er og har vært.

Men det er klart: Enkelte menn vil forsøke seg på alt som kan krype og gå av kvinnfolk. Sånn er det bare. Neandertalere finner du overalt.

De fleste gir seg nok hvis du forteller dem hvor landet ligger.

Jau, men hvor mange gang må man si fra da? Føler visse aldri gir seg.. Blir litt til at jeg bare vil gi opp hele vennskapet.

Huff.. nå hørtes jeg innbilsk ut.

Klart at gutter og jenter kan være bare venner. Jeg har alltid hatt guttevenner, både før og etter at jeg giftet meg.

Men jeg har vært mer plaget av at andre enn gutten har trodd det var mer enn vennskap.

Jeg har et par ganger opplevd at vennskap har blitt ødelagt fordi så mange har trodd det har vært noe mer, og det har vært veldig synd.

Det har jeg heldigvis ikke opplevd. Trist når sånn skjer... :(

ShitDiddelyDo

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1162639555' post='3372497]

Jau, men hvor mange gang må man si fra da? Føler visse aldri gir seg.. Blir litt til at jeg bare vil gi opp hele vennskapet.

Huff.. nå hørtes jeg innbilsk ut.

Jeg skulle nå til å svare en gang, men jeg forstår det sånn at du har prøvd mer enn som så.

Da aner jeg ikke. Enkelte eier rett og slett ikke antenner.

Og neida: Du høres ikke innbilsk ut. :)

Å daglig undertrykke naturlige drifter burde være allmenkunnskaper?

Det er ikke slik det virker - lille venn.

En slik venn jeg hadde i min ungdom viste seg meget senere å være lesbisk. Hun likte å ha guttevenner, men vred seg unna alle tilnærmelser, i hvert fall det jeg så. Jeg forsto ikke hva hun ville eller ikke ville. Populær ble hun aldri.

Det mest ærlige var nok å si hva hun var. Men det turde hun ikke.

Hun mente at gutter skal bare være venner, men gutta snudde ryggen til og gikk. Det var i flg henne guttas feil, ikke hennes.

Hun ville alle skulle være slik hun ønsket, og ble skuffet når de ikke ville danse etter hennes pipe.

Annonse

Gjest Ulvinnen

En slik venn jeg hadde i min ungdom viste seg meget senere å være lesbisk. Hun likte å ha guttevenner, men vred seg unna alle tilnærmelser, i hvert fall det jeg så. Jeg forsto ikke hva hun ville eller ikke ville. Populær ble hun aldri.

Hun mente at gutter skal bare være venner, men gutta snudde ryggen til og gikk. Det var i flg henne guttas feil, ikke hennes.

Hun ville alle skulle være slik hun ønsket, og ble skuffet når de ikke ville danse etter hennes pipe.

Mener du at hun ikke skulle kunne ha guttevenner fordi hun var lesbisk?

Om hun hadde vært heterofil, hadde hun da hatt rett til å ha guttevener?

Eller mener du at jenter bare kan ha venner av eget kjønn?

Sier du her at jenter må ligge med gutter for at de skal gidde tilbringe tid med de? Eller sier du at Angelica er lesbisk? :P

ShitDiddelyDo

Så du mener Angelica bør feie over fyren for å unngå en ensom, lesbisk tilværelse?

Mener du at hun ikke skulle kunne ha guttevenner fordi hun var lesbisk?

Om hun hadde vært heterofil, hadde hun da hatt rett til å ha guttevener?

Eller mener du at jenter bare kan ha venner av eget kjønn?

Nei.

Jeg mener at å gå på tvers av kultur og naturlige drifter koster mye. Mennesker er vanskelige å kontrollere. Jeg har forstått at kvinner tilhører en kultur som jeg må foholde meg til. Og jeg tilhører en som de må forholde seg til.

Jeg kan ikke bestemme hvem som skal være venner, elskerinner og ektefeller etter eget forgodtbefinnende. Selv blir jeg irritert hvis noen tar meg for gitt uten å høre hva jeg vil.

Sier du her at jenter må ligge med gutter for at de skal gidde tilbringe tid med de? Eller sier du at Angelica er lesbisk? :P

Nei.

Ingen må noe som helst. Han trenger ikke være venner med henne. Hvis han ikke oppnår det han vil, så går han vekk. Hun kan ikke kreve at han skal være eller bli noe som helst.

Gjest Ulvinnen

Nei.

Jeg mener at å gå på tvers av kultur og naturlige drifter koster mye. Mennesker er vanskelige å kontrollere. Jeg har forstått at kvinner tilhører en kultur som jeg må foholde meg til. Og jeg tilhører en som de må forholde seg til.

Jeg kan ikke bestemme hvem som skal være venner, elskerinner og ektefeller etter eget forgodtbefinnende. Selv blir jeg irritert hvis noen tar meg for gitt uten å høre hva jeg vil.

Er du ikke i stand til å ha en kvinne som venn uten å føle sexuell dragning mot henne?

Da er det du som har et problem, ikke Angelica.

Så du mener Angelica bør feie over fyren for å unngå en ensom, lesbisk tilværelse?

Nei.

Men du er så vulgær.

Alle må få velge venner og elskere/elskerinner som de vil.

Et ærlig spørsmål til en venn kan være: vil du ligge med meg? Da får du et svar du kan forholde deg til. Men som regel får du ingen oppskrift og må bruke ulike synske evner, tester og snikmetoder.

Den som ikke er intressert, må få lov å gå vekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...