Gå til innhold

Elsker han meg?

ei som elsker kjæresten sin

Anbefalte innlegg

ei som elsker kjæresten sin

Hei!Jeg er samboer med en mann jeg elsker veldig høyt. Vi har en sønn på 10 måneder og har det egentlig veldig bra sammen. Grunnen til at jeg skriver hit er at vi er veldig dårlige på å snakke sammen om litt ubehagelige ting ang forholdet vårt. Da ender vi alltid opp i en krangel som kan vare helt opp til et par dager. Dette sliter på meg og jeg har begynt å lure på om han virkelig elsker meg eller om han synes jeg bare er en ok person som er mor til barnet hans.Utgangspunktet for problemene våre er at jeg prøver å ta opp noe som betyr mye for meg. (han tar aldri opp noe, men kommer med negative ting om meg når krangelen først er i gang) Ofte det at jeg ønsker at han skal sette mer pris på meg, vise meg at han elsker meg. Han svarer ofte i kampens hete at jeg trenger psykolog og det skal jeg gjøre noe med, men jeg tror uansett at problemene kommer av at vi ikke forstår hverandre helt og at vi strever med å snakke skikkelig sammen. Som eksempel kan jeg fortelle hva som skjedde denne gangen og som har ført til at jeg holder på å gi opp...:Det begynte i går kveld mens vi koste oss med mat. Hadde det koselig sammen. Etter at vi ble sammen har min kjære mistet kontakten med søsknene sine fordi den ene broren hans hater meg, som han sier selv. Vi er ikke helt sikre på hvorfor. (jeg er ikke den eneste han hater) Det førte til en kjempekrangel søsknene imellom og de andre har mye kontakt, mens min kjære snakker ikke med noen av dem. Dette går en del innpå han, naturlig nok. Han klandrer ikke meg for det som har skjedd, det har han aldri gjort. Vi satt altså å pratet om dette igjen og vi ble begge ganske ivrige.

-fortsetter i et annet innlegg- det ble for langt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252910-elsker-han-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Slik jeg oppfatter problemet du beskriver handler dette om kjønnsforskjeller, at dere reagerer ulikt og har ulike forventninger.

Menn og kvinner trenger ikke det samme. Kvinner må ha tilbakemeldinger på at de blir elsket, ofte i form av samtale og ord. Og hvis de ikke får mannen sin til å si at de er glad i seg, begynner kvinnen og lure på om det er noe galt fatt. Ofte helt misforstått, sier mannen.

Jeg har møtt mange menn som ikke har tenkt et øyeblikk på at kjærligheten er over til kona/samboeren, men å fortelle daglig hvor mye han elsker henne, det ligger ikke for alle menn.

Menn viser sin kjærlighet i form av intimitet og sex, og i form av vennskap. Det er mannens viktigste kjærlighetskanaler. For kvinner er det dialogen og kommunikasjonen som er viktigste kontaktform. Det er ikke rart det blir mange misfortåelser mellom kjønnene, vi er så forskjellige.

Hvordan vi reagerer på hverandre og hva vi forventer av hverandre, skaper da også svært mange samlivsproblemer.

I steden for å mistenke mannen din for ikke å elske deg, synes jeg du skal gå ut fra at han faktisk elsker deg. Du sier også selv i brevet ditt at dere egentlig har det veldig bra sammen. Hold fast på det. Og ikke tolk ham i stykker.

Alle par blir uenige og trenger å diskutere for å oppklare og komme til en slags konklusjon. Men hvis det blir diskusjoner for ofte i et parforhold, og diskusjonene ender i krangling, da er forholdet på nedtur.

Forsøk å se mer lyst på forholdet. Fortell mannen din at du elsker ham, men ikke forvent at han skal vise det på samme måte som deg.

Forsøk å unngå krangling hver dag. Det tapper dere for overskudd.

Godt humør og vennskap er det beste for par hjemme.

Ta et oppgjør med deg selv og sjekk om du bidrar til god stemning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252910-elsker-han-meg/#findComment-2002494
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...