Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jordmødrene.

Jeg lurer på en ting. Jeg og min samboer prøver nå å bli gravid igjen etter at vår sønn døde i mars ifjor. Jeg har en ca. en uke igjen til ventet mens, men er fryktelig utålmodig. Idag oppdaget jeg at brystvortene hadde forandret litt utseende og at det kom en del melk (hvit melk, ikke blank) når jeg klemte løst på de. Det er veldig lenge siden sist jeg har fått til dette. Etter at gutten vår døde gikk jeg på hormoner for å stoppe melkeproduksjonen. Det jeg lurer på nå er om dette kan være tidlige tegn på at jeg er gravid igjen. Det er mulig at jeg er litt optimistisk, men ønsket om å bli gravid igjen er altoverskyggende så jeg leter etter alle tegn.

Det er vel litt i tidligste laget å teste meg?

Håper dere kan gi meg noen svar på dette. Det gjelder selvfølgelig dere andre og hvis dere har noen erfaringer her.

Klemmer fra Line

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25298-melk-i-brystene-tidlig-tegn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner godt at du er spent og knapt kan vente på svangerskapssymptomer, men hvis du tenker på dette med råmelk, er det nok litt i tidligste laget. Det er ikke uvanlig at man produserer litt væske/melkelignende saft i brystene, selv om man ikke er gravid. Morsmelk/råmelk dannes imidlertid ikke før litt lenger uti svangerskapet. Mange får råmelk allerede fra 3-4 måned på vei i svangerskapet.

At du synes at brystvortene har endret utseende, har nok heller ikke noe med et mulig begynnende svangerskap å gjøre. Det er riktig at det skjer endringer med tanke på pigmentering og økt blogjennomstrømning, men dette skjer også senere. Ta en gravitest hvis mensen uteblir. Testene virker fra samme dag man forventer mens.

Lykke til videre.

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner godt at du er spent og knapt kan vente på svangerskapssymptomer, men hvis du tenker på dette med råmelk, er det nok litt i tidligste laget. Det er ikke uvanlig at man produserer litt væske/melkelignende saft i brystene, selv om man ikke er gravid. Morsmelk/råmelk dannes imidlertid ikke før litt lenger uti svangerskapet. Mange får råmelk allerede fra 3-4 måned på vei i svangerskapet.

At du synes at brystvortene har endret utseende, har nok heller ikke noe med et mulig begynnende svangerskap å gjøre. Det er riktig at det skjer endringer med tanke på pigmentering og økt blogjennomstrømning, men dette skjer også senere. Ta en gravitest hvis mensen uteblir. Testene virker fra samme dag man forventer mens.

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...