Gå til innhold

Fortelle henne eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest er usikker...?

Hei,

Jeg og min kjære over en tid har hatt mange skyer på vår himmel. Det største at han er gift. Men nå er han på vei ut og er midt oppe i den vondeste fasen. Vi har tidligere vært enige om at hans kone ikke burde få vite sannheten om oss. Dette mest fordi vi ikke ville såre henne mer enn nødvendig.

Men nå har tvilen kommet om hva som er riktig. Han har fryktelig dårlig samvittighet overfor henne nå og preges veldig av det. Hun klandrer seg selv mye for bruddet, mens det i virkeligheten slett ikke er sånn at det er hennes feil. Han ønsker naturlig nok et så godt forhold til henne som mulig pga barna, og er redd hun ikke vil greie sannheten.

Jeg tror vel hun vil legge to og to sammen etter hvert når hun får vite om oss, men kanskje er hun blitt sterkere da og takler det bedre.

Vanskelig dette, siden det er barn involvert. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253003-fortelle-henne-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg tror vel hun vil legge to og to sammen etter hvert når hun får vite om oss, men kanskje er hun blitt sterkere da og takler det bedre."

Eller kanskje hun blir fly forbanna over at han har løyet for henne over lengre tid?

Ikke lyv. Sannheten kommer som regel for en dag.

Mannen har løyet og bedratt henne over lang tid. NÅ har han dårlig samvittighet på grunn av ungene?

Hadde jeg vært henne hadde jeg gjort livet temmelig surt for denne drittsekken av en mann, som du omtaler som "din kjære"...

Håper virkelig han får gjennomgå, men at ungene blir spart...

Annonse

"Hun klandrer seg selv mye for bruddet, mens det i virkeligheten slett ikke er sånn at det er hennes feil. Han ønsker naturlig nok et så godt forhold til henne som mulig pga barna, og er redd hun ikke vil greie sannheten."

Altså: Hun bebreider seg selv for bruddet, tenker sikkert på ting hun kunne gjort annerledes for at han skulle vært mer fornøyd i ekteskapet, på barna osv. I virkeligheten har dette lite med saken å gjøre, for hovedårsaken er at han har hatt deg på si' en stund.

Og så lurer han på om hun vil tåle sannheten, nemlig at han har vært det mange vil kalle en drittsekk?

Jeg tror hun vil tåle det aldeles utmerket. Hun vil antakelig komme fortere ut av den fasen hun er i nå, bli mindre lei seg og mer sinna. Med god grunn

synes

Hvorfor er sannheten (han dumper henne til fordel for en annen) mer sårende enn det hun tror nå (hun klandrer seg selv)? Hvorfor skulle hun ikke tåle å høre om dere? Det riktige er å fortelle om dere, så vet hun hvorfor det ble som det ble. Hun blir garantert forbanna og rasende på han (og deg)? Det er DERE (særlig han) som har det lettere nå som hun ikke vet, så ikke innbill deg at det er for å skåne henne han ikke forteller henne sannheten. Hun kommer mye lettere over kjærlighetssorgen hvis hun vet han har vært utro og løyet.

Jeg har vært sånn omtrent der hans snart-eks-kone er nå og jeg skal love deg at det svir _mye_ mer å få vite det litt etter litt eller å få sannheten i etterkant, enn å få vite det der og da. Den følelsen man da sitter med - at man er holdt for narr, lurt trill rundt og ledd av, den er ikke god!

Annonse

Jeg har nettopp opplevd samlivsbrudd.

Vi hadde ikke noe godt samliv i utgangspunktet. Men når bruddet ble et faktum og det viste seg at han hadde svin på skogen ble jeg vanvittig såret! Såret over å bli ført bak lyset i flere måneder! Følte meg dum og vanvittig lite verdt for å ha fortjent en slik behandling. Hadde hatt mye mer respekt for ham om han hadde spilt med åpne kort.

Så har han en anelse selvrespekt, så forteller han det til henne nå. Ikke la henne finne det ut senere.

Det gjør vondt!! Og det er fornedrende!! Og jeg er sikker på at hun fortjener bedre!!

Det er mitt råd.

Vil du virkelig ha en som ikke er mann nok til å avslutte et forhold før han begynner på et nytt?Kommer du ikke alltid til å tenke at har han gjort det en gang så kan han gjøre det igjen?

Gir ikke fem flate øre for sånne typer.

At det går ann.....

Vil du virkelig ha en sånn notorisk utro drittsekk, som lyver og bedrar og ikke har samvittighet?????????????????

Jeg var selv gift med en slik en......men nå er det den nye dama som sitter og er redd for hva han kan finne på å lyve om......

AT DU GIDDER

At det går ann.....

Vil du virkelig ha en sånn notorisk utro drittsekk, som lyver og bedrar og ikke har samvittighet?????????????????

Jeg var selv gift med en slik en......men nå er det den nye dama som sitter og er redd for hva han kan finne på å lyve om......

AT DU GIDDER

Jeg antar at den var rettet mot trådstarter, og ikke til meg:)

fuji1365380447

Jeg har opplevd noen liknede - før jeg traff min samboer, så hadde jeg et forhold til en gift mann.

Mye på grunn av vårt forhold så forsto han at han ikke elsket sin kone lenger og de ble skilt.

Av ulike årsaker ble det ikke til noe mer mellom oss.

Men han fortalte aldri sin (ex)kone om meg, og bakgrunnen for skilsmissen. Det syntes jeg var utrolig feigt, og var en av grunnene til at det aldri ble oss. Hun annklaget ham for utroskap (som jo var sant), men han nektet fordi hun ikke hadde "bevis".

Tror det er mer ærlig og gir en bedre sjanse for et relativt godt forhold senere dersom man forteller sannheten. Hun lukter nok lunta uansett, og det er vondt å gå å være minstenksom og føle skyld, nå man faktisk har rett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...