Gå til innhold

Hvilken graviditetstest?

Anbefalte innlegg

Gjest nikka26

Er det noen som kan anbefale en spesiell type graviditetstest, eller er merket av mindre betydning?

Jeg sluttet med pillen i slutten av aug, da vi føler at tiden er inne for å utvide familien :) Fikk som vanlig "pilleblødning" etter pilleslutt, og første "ordinære" mens ca fire uker etter dette. Med andre ord så kom mensen tilbake med en gang. Dette var i slutten av september.

Nå er det gått 40 dager siden første dag i siste menstruasjon, og mensen er fortsatt ikke kommet. Tok quick respons gravitest før helga, denne var negativ. Tok to stk, en på kvelden og en på morgenen.

Jeg vet at det kan være at jeg ikke er kommet inn i syklus enda, men lurer på om det kan være at jeg tok testen for tidlig? Og om quick respons eventuelt er minde sensitiv enn andre tester.

Jeg har gått på pillen i ca syv år, med et avbrekk på tre måneder for et et år siden. Da kom mensen til "riktig" tid hver mnd. Mener å huske fra "gammelt av" at jeg hadde en ganske lang syklus, opptil 35 dager.

Det er vel ikke annet å gjøre enn å være tålmodig, men klarer likevel ikke å la være å teste nå som mensen er uteblitt, eventuelt forsinket.

Noen erfarne der ute som kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253076-hvilken-graviditetstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nikka26

Jeg har ingen tro på Quick Respons.Testet negativ på den da jag var allerede i midten av 7.uke.Har også en veninne som har fått bare negativ svar på den.Så ut i fra min erfaring er Clear Blue den beste på markedet.

Da får jeg kjøpe Clear Blue neste gang! Har hørt flere som har dårlig erfaring med Quick Respons, men den var eneste alternativ på apoteket her :(

Er vel uansett greit å prøve ulike typer, skulle tro resultatet blir mer pålitelig da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...